uhm ja hoe maken jullie een knot bij jezelf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
No_Name

Berichten: 10
Geregistreerd: 24-07-03

uhm ja hoe maken jullie een knot bij jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 18:52

Hoi

Ik heb een vrageje hoe maak je een mooie knot die netjes onder je cap past? Het lukt mij dus echt niet het ziet er niet uit.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:12

Nou.. ik maak meestal een hele lage staart.. daar maak ik dan een knotje van. Ligt eraan wat voorn knotje je wilt. Wil je een strakke, dan bind je het elastiekje gewoon strak om het bolletje. Wil een losse ('woelige') dan rommel je wat met je haar. Maar het moet wel laag zijn.. anders past t er niet onder

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:38

Ik maak ook altijd een heeeeele lage staart, die vlecht ik, en die draai ik een aantal keer om het stiek heen en zet ik vast met allemaal van die haarspelden (van die V vorm-achtige dingen). Daar doe ik zo'n kralennetje overheen, en pas even mijn hoedje/cap om te kijken of ie laag genoeg zit. Met een vlecht vind ik het best wel prettig, zit wel stevig nlk.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:40

Ik maak een lage staart en doe er dan zo'n donut omheen en daar draai ik mijn haren omheen. Haarnetje er om heen en klaar is klara. Maar ik heb dan wel voor de wedstrijden zo'n ouderwetse cap Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:48

Ik heb altijd een hele lage staart, of een hele lage rommelknot, gewoon eerst een staart maken, elastiek er 2 keer omheen winden, andere pluk van je haar pakken, dat er ook 2 keer omheen winden en effe trekken en je hebt een rommelknot Knipoog

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:49

Ik maak altijd een lage staart.. en ik heb dan z'n rolding met een gat erin en daar moet je dan je haar doorheen doen en dan oprollen. En dan me netje erover en een elastiek eromheen en hij zit vast.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:29

Wat echt heel makkelijk is: eerst een lage staart maken, dan daar een pantykousje omheen wikkelen in een beetje dezelfde kleur als je haar, met het uiteinde (dus niet de teen) aan het eind. Dat uiteinde vouw je naar je hoofd, zodat je staart erin zit, elastiekje er strak omheen, evt. nog een netje en klaar! Dat gaat echt heel snel en zit heel erg stevig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:48

Ik maak onder een cap altijd eerst een vlecht die ik dan oprol tot een knot. Stiekje eromheen, haarnetje eromheen draaien, eventueel nog een elastiek en dan zo'n "wokkel" om het af te maken voor het oog.

Onder mijn hoed gebruik ik zo'n donut waar ik de staart doorheen haal en dan het haar terugvouw om dat "kussentje" heen. Ook weer afweeken met een netje en een wokkel.

Ik vind de laatste optie mooier, maar onder een cap kan ik daar niet mee rijden omdat het dan te hoog zit en dan valt mijn cap voorover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:53

Idooltje schreef:
Ik maak altijd een lage staart.. en ik heb dan z'n rolding met een gat erin en daar moet je dan je haar doorheen doen en dan oprollen. En dan me netje erover en een elastiek eromheen en hij zit vast.

Die gebruik ik ook.
Alleen doe ik er geen netje omheen, maar een lading haarlak Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:59

ik maak altijd een lage staart, daarna draai ik mn haar om het elastiekje heen en zet ik het vast met een paar elastiekjes

dan gaat er zo'n kralen ding omheen en dan nog een dik zwart elastiek om alles goed vast te laten zitten

soms doe ik al mn haar in een haarnetje, maak dan een klein knotje/staartje en daar t kralending omheen, want dan heb ik geen last van losse plukjes

blijft goed zitten en ik heb lang zwaar steil haar waarbij altijd alles uitzakt!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:57

[quote="Zep"]Ik maak onder een cap altijd eerst een vlecht die ik dan oprol tot een knot. Stiekje eromheen, haarnetje eromheen draaien, eventueel nog een elastiek en dan zo'n "wokkel" om het af te maken voor het oog.

Even vraagje van mij: wat bedoel je met een wokkel? Ik heb ongeveer dezelfde methode als jij, alleen vind ik het zo'n lelijk gezicht als je al die elastiekjes om je knot heen ziet zitten ( heb vrij onhandelbaar haar Haha! ). Wie weet is zo'n wokkel ook wel n optie voor mij...