dierenarts/oplichter ???!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 20:42

Een paar weken geleden heb ik de dierenarts laten komen om mn paard te keuren...
ik heb nogal n zeikerd en veel dingen zijn heeft de da ook nie gedaan..
zoals buigproeven (onder het motto "jaah als hij zo blijft springen dan sta ik hier vanacht nog"..) draven op harde ondergrond...

nu krijg ik dus wel n gewone rekening terwijl ik dat niet helemaal terecht vind..
nu had ik het er met n meisje die in Emmeloord heeft gewerkt erover en die zei ook dat n da door moet gaan totdat hij het voor elkaar heeft...

hij heeft de buigproef maar 1x geprobeerd en toen kapte hij al..

zelf vind ik het n beetje onterecht om de volle rekening te betalen...
n beetje stappen op de harde weg en draf en galop in de bak en voor de rest heeft hij eigenlijk nix gedaan...

wat vinden jullie??

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 20:43

Slechte zaak!!!! Ik zou weer die dierenarts opbellen. Op de buigproeven kunnen ze namelijk het beste zien of het paard goed is of niet!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 20:46

Ik zou een brief sturen dat je een rekening betaald voor een keuring als er idd een keuring plaats gevonden heeft, vermeld daarbij wat er niet gedaan is en of niet correct. Dan kan hij kiezen of goedkoper maken of correct uit komen voeren.
Ik ga meestal naar Emmeloord om een paard te laten keuren of vraag aan de verzekeraar om een betrouwbaar DA adres.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 23:27

Effe bijvraagje, wat is de 'buigproef' precies? Verward

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 23:41

hoe kan ie zo een paard goedkeuren dan???
toch ff een second opinion vragen als ik jou was.
en dan je centen terugclaimen.
toedeledoki
gillian

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 09:15

rekening terug sturen. je hoeft nie voor alles te betalen als niet alles gedaan is. je gaat in de ruiterzaak toch ook geen 10 gulden aan de kassajuffrouw geven omdat je dat halster zo leuk vond (maar niet gekocht hebt)
belachelijk hoor! Boos!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 18:14

Ik vind de meeste dierenartsen tegenwoordig niet veel soeps meer. Laat ik het hier maar bij houden... Lips are sealed

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 18:21

zo iets had een collega van mijn moeder ook gehad! ze moest haar hondje laten inenten! de dierenarts zei dat het 80,- was. ze vroeg om een bewijs want ze had haar hondje verzekerd. toen kwam er uit de computer gerold dat het 40,- was!!!!

de ene 40,- heb de dierenarts waarschijnlijk in ze eigen zak gestoken!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 18:42

ik had hem via de pensionhouders dus ik vertrouwde dat het wel n goeie zou zijn....

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 08:34

Ik ga mee met Orri.
Trouwens op zo'n manier is je paard dus niet gekeurd dat weet je wel he?
Je kunt 'm met zo'n keuring in geen 1 verzekering doen.
Ik zou kijken of hij normaal kan komen keuren of meteen een ander erbij halen

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 11:07

Die "keuring" die de dierenarts bij jouw paard heeft uitgevoerd lijkt helemaal nergens op. Hoe kan hij nou beoordelen of jouw paard goed loopt als hij hem nauwelijks heeft zien lopen.

Mijn paard is 2 weken geleden gekeurd. Ze had nog nooit aan de longe gelopen en hoefjes optillen kon ze eigenlijk ook niet. Maar de dierenarts had er alle tijd voor genomen en de volledige keuring uitgevoerd. (klinisch) incl buigproef en draven op de volte op harde en zachte ondergrond. Ik was voor die keuring en ik had mijn paard ook meteen laten inenten f 180,- kwijt. De dierenarts was ruim anderhalf uur bezig geweest. Had bij alles wat hij deed uitgelegd wat en waarom hij dat deed en waar hij dan vooral op let. En ik kreeg er een volledig ingevuld keuringsrapport bij, dat ik voor de verzekering nodig had.

Mag ik vragen wat jouw dierenarts wilde rekenen voor zijn "keuring"? Ik zou er in elk geval niet mee akkoord gaan, want zo te zien heeft hij zijn werk zeer onvolledig gedaan.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:25

Ik heb voor de keuring nooit een rekening ontvangen. Voor zover ik weet is ie ook niet bij de oude eigenaar terecht gekomen (dan hadden ze het me wel verteld). Mischien omdat de arts een beetje medelijden met me had. Mijn paard is soms wel eens behoorlijk lomp. Na de buigproef moesten we over de verharde weg draven, en dat beest zet haar voet voor de mijne, dus ik lige op mijn snuit (een gat in mijn mooie nieuwe rijbroek Scheve mond\ ) Zie je het voor je! Ik had me verder geen pijn gedaan, sprong meteen op en rende door (doorgaan tot het bittere end) Haha! . Maar ze hebben wel flink om me moeten lachen (slik, erg goed voor mijn zelfvertrouwen "not" !!! Frusty ) Keek altijd erg tegen de oude eigenaar op, en dan lacht ze me uit Boos! .
Affijn, scheelde me een rekening!

(De broek heb ik onder de naaimachine doorgehaald, heeft nog ca 2 jaar dienst bewezen)

Bij de buigproef wordt elk been (natuurlijk afwisselend Haha! ) behoorlijk gebogen gedurende een bepaalde tijd, en als de arts het been loslaat moet je onmiddelijk beginnen met draven op de verharde weg. Als ie dan onzuiver loopt of zelfs kreupel dan betekend dat een aantekening of negatief oordeel over de buigproef. Zegt dus iets over het beendergestel van het paard... (iemand aanvullingen/verbeteringen? zo heb ik het me laten vertellen, weet niet zeker of het 100% juist is!)

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 00:12

Mijn dierenarts zei dat er een standaard protocol is voor (veterinaire) keuringen voor dierenartsen.
Ik was erbij toen de pony van mijn vriendin gekeurd werd en ik vond die dierenarts halfslachtig te werk gaan. Daarom heb ik een onafhankelijke dierenarts laten komen voor mijn pony (kwamen van dezelfde eigenaar). Toen hij klaar was zei ik dat die andere da bepaalde dingen niet gedaan had, daar was hij hoogst verbaasd over omdat er standaard procedures voor zijn.
Het lijkt mij dat als een da een bepaald onderdeel overslaat de keuring niet 'compleet' is en je dus niet het volledige bedrag hoeft te betalen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 11:23

Je moet het hier echt niet bij laten zitten! Ik weet niet hoeveel je ervoor betaald had, maar ik jad voor de keuring van mijn pony 120 gulden betaald.
De DA is ook iets van 1,5 uur bezig geweest.
En ik had ook niet veel verstand van pony's kopen en ik heb hem echt om raad gevraagd: Is deze pony wel geschikt enz.
De DA zei dat het eigenlijk zonde was om een 2 jarige te keuren, want daar is bijna nooit wat mis mee. Maar ik was zo onzeker enzo en ik vertelde dat ik alles zelf moest betalen, toen heeft ie ook nog iets van de prijs af gedaan, echt een top dierenarts!