Hij is nog niet zo lang onder het zadel!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 09:31

waarom moet hij perse aan de teugel lopen ja oke dat moet wel maar het is toch niet jou pony? dan zou ik hem t ook niet leren

maar als t je verzorgpony is kan je gewoon wat uitproberen en gewoon ff kijken of tie t kan of niet jah sorry ik weet t verder ook nier

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 09:34

misschien kun je lessen nemen?
mijn haflingerruin is ook nog maar een halfjaar onder zadel maar is superbraaf.
misschien kun je beginnen met voorwaarst neerwaarts rijden, en niet meteen laten nageven, want dat vind ie nu vast nog heel moeilijk.
ook zal hij nog wel wat balans zoeken, dus hem liever op de binnenhoefslag laten stappen ipv langs de afrastering, want dan gaat ie scheef lopen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:17

Idd les nemen!
Als je zelf niet precies weet hoe het moet, en je pony snapt het ook nog niet. Neem dan ajb les met hem, bovendien gaat het niet zozeer om dat krullejte in zijn nek, ontspanning is het belangrijkste!
Succes ermee...

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:52

les nemen, les nemen en nog eens les nemen!

Ik rij al 35 jaar paard en heb nog steeds les,ik heb nu een 4 (bijna 5) jarige Noriker die ook pas een half jaar onder het zadel is en we zijn nog niet verder dan hem op eigen benen te laten lopen, hem evenwicht te leren vinden, aan de teugel rijden staat pas voor volgend jaar op het programma!

Mijn paard mag, omdat hij pas 4 is, slechts 2 x per week onder het zadel, de rest van de week bestaan uit 2 x longeren en om de dag een dag vrij, dit om overbelasting te voorkomen.
Als ik hem iedere dag rijd (heb ik van de zomer wel gedaan) wordt is euper nerveus en schrikkerig, zo'n jong paard heeft tijd nodig om zijn ervaringen te verwerken.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:33

les nbemen

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:44

Ja, ik zou ook les nemen als ik jou was. Maar als hij pas een half jaar onder het zadel is, zou ik hem ook nog niet aan de teugel rijden, laat hem eerst maar is zijn gewone balans vinden met jou op zijn rug, en zorg eerst maar eens dat hij stelling heeft in de hoeken en op de voltes. Als hij dat goed kan, en ontspannen is, zal hij vanzelf wel zn hoofd wat willen laten zakken.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:14

dat zegt niet zoveel, mijn lesgeefster rijdt op grand Prix niveau maar heeft ook nog steeds les.
Het is het principe dat iemand je vertelt wat er te zien is aan de combinatie en hoe je het kan verbeteren.

Ik heb heeeeeel vroeger M dressuur gereden en gesprongen en gejaagd en gecrosst, maar als je me nu ziet rijden, denk je: een oud wijf dat nog niet eens kan sturen....... Clown Haha! Cool

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:17

haha het ging tovh goed1!!111

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:26

Ik zou eerst maar gewoon rijden het paardje leren kennen en het paardje aan jou laten wennen en als dat dan allemaal goed gaat kan je verder gaan.

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:17

rustig aan doen in de les en niks overhaast gaan doen, ik heb mijn eigen haflinger nu ook een half jaar onder het zadel (toen ik haar kreeg was ze alleen al zadelmak) maar zij loopt ook nageeflijk en een half jaar is langer dan je denkt.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:51

een de teugel leren lopen? wat is dat? Een paard behoort van zelf naar beneden te komen. En jij kan hem daarbij helpen als dat nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:12

Goed gezegd Barvrouwke OK dan!