Altijd een vieze stal? Hier een tip!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:26

dat ga ik uitproberen Haha!
luck poept en plast echt overal en gaat dan alle kanten oplopen en draaien zodat het overal ligt en ik elke keer als ik kom zo'n beetje zn hele stal leeg kan halen Boos!



kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:56

Mijn paard is ook een onwijze rommelkont, die vind het leuk om mij aan het werk te zetten denk ik! maar toen ze een tijdje op zaagsel stond deed ze alles netjes in 1 hoek! Raar maar waar! Verward

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:01

oke dan dat ga ik ook eens proberen! ik hoop dat het werkt. ik kan de stal van gracia iedere dag leeghalen... Party!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:41

Toen ik mijn paard net kreeg, kreeg ik ook deze tip. ik heb het uitgeprobeerd, maar hij snapt de hint echt niet..... Frusty

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:41

Toen ik mijn paard net kreeg, kreeg ik ook deze tip. ik heb het uitgeprobeerd, maar hij snapt de hint echt niet..... Frusty

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 18:44

marloes-joy schreef:
ik heb gehoord dat dit een jaar kan duren voordat het paard het doorheeft
en ik kan het gewoon niet aanzien om die drollen dan niet weg te halen....Lachen


Het is dan ook handig om alleen de verste hoopjes (met de lekkerst lucht Haha! ) daar te laten liggen, dit hoeven er natuurlijk niet meer dan 2 á 3 te zijn. Knipoog

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:02

Mareska schreef:
O ik zal het eens proberen, want na 1 dag zijn al onze stallen weer vies Boos!


Volgens mij is dat normaal, hoor. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt dat een stal de dag na het uitmesten nog helemaal schoon was Haha!. Wat ik goed vind helpen: veel stro erin doen, dan blijft het veel netter. Ik haal elke dag ongeveer een kruiwagen met drollen en nat stro uit de stal en dan gooi ik er weer wat schoon stro bij. Op die manier is je stal elke dag weer netjes.

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:04

als al mijn paardjes eens zo netjes waren als mijn dartmoormerrie!!!!
poepjes altijd op een plaats en plassen doet ze alleen in noodgevallen binnen! gelukkig kan ze overdag altijd vroeg naar buiten en dan moet ze ook altijd erg nodig!? raar paardje he! mijn tinker is een sukkel want hij doet alles op een plek netjes achterin, voorin is alles droog. en waar gaat ie liggen tukken, juist achterin!!!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:32

stalhouden heeft het lang volgehouden dat hij het Tos ook aangeleerd kreeg,... maar na een paar maanden de moed opgegeven.
De kleinste van stal, maakte er de grootste t*ringzooi van.
Eerst stond hij op stro en heb ik een winter lang gepot, een keer per week de strond er uit, en elke dag opstrooien, eind van de winter lag er een pak in, maar wel super droog en niet zo vies als elke nacht een laagje. Het is gewoon een viespeuk... Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:38

Volgende week komen bij ons de paardjes op stal dus dan begint het weer! Ik ben tegenwoordig niet zo royaal met stro en dat scheelt ook een hoop uitmestwerk! Er hoeft helemaal geen dikke laag in de stal. En in de trailer hebben we ook helemaal niets meer en het bevalt uitstekend.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:01

Die paarden van ons , die poepen ook overal waar ze staan.
Wij laten nu een deel liggen van de mest en gooien dat achterin!
En dat helpt niet.
Maar als ik het laat liggen, dan liggen ze veelste koud, vooral met dit koude weer.
En Het helpt echt niet

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:28

mijn pony is ongelofelijk schoon, ze plast altijd precies in het putje, die zit in het middenvan de stal, en er liggen echt maar 5 hoopjes ofzo. Wel door de stal maar nooit door elkaar gelopen. Ik hoef dus alleen de drollen er uit te halen en de natte plek op het putje en het putje even weer schoon vegen, klaar! ik wilde haar eigenlijk op gaan potten maar met de bevalling op komst mest ik toch maar elke dag uit, toch maar 2 min werk!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:00

Werkthelaas niet bij die van mij. Ze staat alleen 's nachts op stal, en je wilt niet weten wat voor bende dat is.

Waarschijnlijk omdat het een merrie is, Onze tinker is een ruin, en die doet het wel netjes op een hoop. Hoor ik veel meer van merries en uinen.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:01

Marko stond eerst op zaagsel en deed altijd alles netjes in een hoek, maar sinds hij op stro staat is het ook een zootje.... ik kan het niet uitstaan

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:40

Ik mest zelf niet uit dus ik kan er niks aan doen. He bah, toch no een nadeel aan zelf niet uitmesten Scheve mond (:= Tong uitsteken )

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:08

Lieke schreef:
Ik heb het voordeel dat hij dat al doet, maar ik heb nog een aanvullende tips, zeker geschikt voor mensen met een paard aan huis.
De meeste paarden hebben een bepaalde ritme wanneer ze plassen (na het rijden, na uitmesten, tijdens eten), zorg dan dat je een plasemmer klaar hebt staat waarmee je de plas op kunt vangen (sommige paarden zullen het in het begin eng vinden). Dan is je stal iig minder nat. Smiles zn vriendje is zelfs helemaal zindelijk en het bespaart een hoop uitmestwerk, stro en je paard heeft altijd een droge stal, zeker als je paard dat ook nog in een hoek poept.


Mmm dus jij gaat de hele dag onder je paard hangen met een emmer?Heb daar dus echt geen tijd voor En anders moet mijn paard maar wachten met plassen tot ik er ben?? Schijnheilig *LOL*

keep calm, I'm engaged!!! <3

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:11

Mijn paard is ook een echte woeler en als ik zn mest laat liggen dan woelt hij dat er ook wel weer doorheen..Geen nut voor mij dus...

keep calm, I'm engaged!!! <3

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:27

gelukkig poept de mijne al in 1 hoek
maar stro uitsparen zal bij mij niet lukken
want hij heet ze stro altijd op
ik heb er zelfs een keer 2 balen in gegooit
en zelfs toen had hij alles opgegeten hij laat zijn biks staan voor stro Boos!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:57

Eviet is ook steeds schoner aan het worden! op de vorige stal waar ik stond maakte ze er in het begin heel erg een zootje van, dan had ze de volgende dag een box met alleen maar stront en geen stro meer.
Nu doet ze het netjes achterin in de hoek, en aan de zijkanten. ze plast wel door haar hele stal helaas, maar in het midden is het eigenlijk altijd nog wel schoon. Ze doet ook altijd zelf het schone stro weer over de mest heen.

Wat ook wel helpt is dat ik nu gewoon kan doen wat ik zelf wil met uitmesten, ik haal elke dag de vieze plekken eruit en dan strooi ik best wel dik op. Op de vorige stal mocht je maar om de dag uitmesten en ook maar een bepaald aantal plakken stro in de stal gooien.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appeltje_1, desireeee_x, Duality, GoogleAdsense, KirstenHorse, Lente, Perros, Spaansepony, Vagabondo en 116 bezoekers