zuidlaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 20:56

Gister was ik samen met de eigenaarresse van mijn verzorgpony en haar vader en hun buurmeisje mee naar de paardenmarkt in Zuidlaren.
Ze (eigenaar en vader) gingen naar de markt om een nieuw veulentje te kopen. Haha!

Toen we daar waren om 9.00 uur (we hadden 3 uur in de auto gezeten... dus om 05.15 uur uit bed Scheve mond ) gingen we meteen naar de ponys kijken. Ze wou graag een haflinger veulen voor voor de kar of western.

We hebben echt zowat alle haflingers gehad die er stonden, maar maar heel weinig beesies hadden een stevige kont en sterke spieren in de achtehand. Sommige stonden ook wat scheef op de benen of waren gewoon heel sloom. Ach gut

Na 2 en een half uur hadden ze een heel klein hengstveulentje uitgezocht en gekocht. De hengstjes zijn meestal goedkoper als de merrietjes maar waarom weet ik niet.... :S
Terug in de auto om 12 uur ging ie in de trailer, meteen na 5 minuten was ie al onder de voorste stang doorgekropen (die waar je je paard aan vastzet) Verward dus moest ie weer terug. Toen ie weer vaststond was ie met zijn voorbenen over het tussenschot (het was een 2-paardstrailer) gehangen met zijn voorbenen.
Daarna hebben ze hem maar goed gezet en meteen gaan rijden zodat hij geen tijd meer had om gekke dingen te gaan doen.

De hele weg naar huis waren we namen aan het verzinnen en uitendelijk werd het Max. De hond van hun heet Mex dus dat was leuk dat het op elkaar leek. Thuis hadden we meteen een halstertje voor hem gekochty en hem bij haar merrie gezet.

Deze vond het wel leuk allemaal, maar Max wou bij haar gaan drinken, want hij dacht dat ze zijn moeder was Pling , dat vond ze natuurlijk niet goed, dus dat leerde hij snel af.

Nou moeten we hem dus lekker verzorgen en hem alles aan leren zodat hij een heel lief hengstje wordt!! OK dan!

groetjes mij


Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:02

wat leuk
als je het zo hoor dis er toch wel wat gehandeld, want in de krant en op tv zeiden ze dat dat weinig was gedaan op zuidlaren

ONDERSCHRIFTLOOS

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:33

Leuk joh!

Enne Alja, de enigen die gehandeld hebben zullen wel bokkers geweest zijn. Haha! Zou het niet? Schijnheilig

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 16:20

haha dankje, het was echt heel leuk, maar sommige paardjes waren erg druk bezig en als je dan zo vlak naast elkaar staat worden de andere paardjes ook druk... er wed volgens mij best wel veel gehandeld, maar ik denk ook dat er heel veel mensen waren om gewoon te kijken

ik vond het iin ieder geval heel leuk Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:39

hengstjes zijn goedkoper omdat je er niet mee kunt fokken, en ook omdat je ze vroeg of laat moet laten castreren en dat kost geld.

Maar het is wel leuk om zo'n beestje te kopen daar ja. Ze kosten er niet veel. Weet jij hoe de prijzen waren die de mensen vroegen voor een haflingerveulen?

De hond is de betere mens


verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 21:18

Weet jij hoe de prijzen waren die de mensen vroegen voor een haflingerveulen?

De prijzen voor de merries waren wel duurder, het lag er ook aan hoe oud ze waren en of ze papieren hadden.
De prijzen waren wel heel verschillend maar voor de merrie ( 1/2-1) was het ongeveer tussen 300 en 400.
De wat oudere waren meer richting 600.
De hengtjes 1/2-1 ongeveer 250 en de oudere ongeveer 400 (dit alles met papieren).

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:18

Leuk zeg, heb je foto's van hem?

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:47

verkaatje schreef:
De hengtjes 1/2-1 ongeveer 250 en de oudere ongeveer 400 (dit alles met papieren).

hier ga ik naar op zoek. Gewoon een hengstje zonder papieren. Vaak brengen die alleen maar de slachtprijs op.

De hond is de betere mens

BloemBloem

Berichten: 16576
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:54

Ja wij willen foto's van Max

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 20:04

Flower schreef:
Ja wij willen foto's van Max


ik heb nu nog geen foto`s Huilen ze moeten eerts ontwikkeld worden want de digi-camera doet ut niet Boos! volgende week heb ik ze Haha!

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:49

awhh wat leuk!!
Gefeli!
Veel plezier met m! Lachen

Liefs, Mathilde xx

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:26

ik ben ook naar de zuidlader markt geweest ik was er al om6uur vet vroeg maar erg leuk voor je hor veel plezier met um

<3

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 11:25

thanx!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, Kimm4, Liaan, loowny, maresie, MiSzNiTa, Patriesje, Pellelilly, ratzel, U2andI, wodant en 67 bezoekers