Thermorijbroek.... prettig rijden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Rijden met een thermorijbroek, prettig of niet??

prettig
11 (18%)
onprettig
13 (22%)
nooit geprobeert
34 (58%)

Totaal aantal stemmen: 58


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Thermorijbroek.... prettig rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 11:35

Ik wil graag een thermorijbroek kopen omdat ik deze winter niet de beschikking heb tot een binnenbak.

Wie heeft er ervaring met een thermorijbroek? Is het prettig rijden (behalve dat hij warm is), of voel je je paard niet meer omdat hij zo dik is?

Graag jullie ervaringen, thanx Pling


omarc

Berichten: 98
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: in de buurt van Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:39

Het is natuurlijk minder fijn rijden dan met een gewone rijbroek. Maar onprettig is het zeker niet en het houd je lekker warm.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:41

het lijkt me qua warmte echt héérlijk! maar heb het nog nooit geprobeerd..

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:45

ik doe gewoon een lange thermo onderbroek aan (bij een goede buitensportzaak of fietszaak te koop) en dat bevalt uitstekend.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:45


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:49

Nooit geprobeerd. Wel heb ik goede ervaringen met een goede kwaliteit thermo lange onderbroek, dat rijdt perfect en je blijft lekker warm.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:57

Ik heb vandeweek bij kruidvat zo'n thermo onder-broek gekocht. Om uit te proberen vond ik dat iets aantrekkelijker dan meteen naar de buitensportzaak te rennen. Deze koste namelijk maar 7 euro.
Ik heb er gister de eerste keer mee gereden en dat is me goed bevallen. lekker warm.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:01

Ik vind het minder prettig, zelf rijd ik liever in thermo ondergoed, dan heb je meer bewegingsvrijheid.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:07

ik heb een thermobroek en vind het heerlijk rijden, wel iets minder comfortabeler als een gewone rijbroek maar wat wil je als ie een stuk dikker is. Hij is iig heel erg warm!!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 12:14

fabiola schreef:
ik heb een thermobroek en vind het heerlijk rijden, wel iets minder comfortabeler als een gewone rijbroek maar wat wil je als ie een stuk dikker is. Hij is iig heel erg warm!!



Gaat er bij jou geen wind doorheen???
En misschien een domme vraag, maar heb je dan nog wat eronder? Of heb je alleen die thermorijbroek aan?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:21

Liever dan geen gebok graag want denk dat ik dan uit m'n kruis scheur Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:23

koukleum Haha!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 12:25

IngridM schreef:
koukleum Haha!


Ik????????????????

Oke, een klein beetje dan Bloos

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:26

Er gaat geen wind doorheen bij mij en kheb gewoon me rijbroek eronder!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:58

Ik heb en een thermo onderbroek en een thermo broek. Voor wat koudere dagen gebruik ik de onderbroek maar als het echt koud is trek ik die thermo broek aan. Heerlijk warm en heb geen last meer van bevroren benen. Ik ervaar het niet al onprettig, maar heb wel die van harry's horse gekocht en niet zo'n goedkopere versie. Je moet er even aan wennen maar het rijd niet slecht.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:03

Ik zit veel minder lekker in een thermobroek, ik gebruik hem alleen voor het naar en van de rijvereniging rijden (in stap).

[o]

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:23

Ik vind het ook niet zo fijn zitten.
Ik heb er vorige winter wel enorm van genoten op de FIETS!


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:40

Ik heb er een gekocht vorig jaar bij het tentenkamp en ik vind hem heerlijk rijden! Ik heb ook geen binnenbak en dan is he vaak echt koud, en mijn broek blijft warm, niet zweterig. Ik heb e dan een rijbroek onderaan bij heel koud weer, en anders gewoon een onderbroek en een legging of een maillot. En ik heb er geen last van bij het rijden ligt aan mij dan Verward Ik voelde me erg kaal toen het weer warm werd Haha!


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:02

Ik heb er vorig jaar eentje gepast van Mountain Horse. Hij voelde verschrikkelijk warm aan (kan ook haast niet anders als je hem binnen past... Haha!) en ik vond hem ook echt niet elegant (model "hobbezak"). Dit jaar probeer ik lange chaps. Het gaat namelijk niet eens zozeer om de kou, maar om de wind die door je broek waait.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:07

Ik vind hem niet echt fijn rijden, maar ben er toch wel heel erg blij mee, want hij is wel ontzettend warm, dus kan het je wel aanraden!

(L)

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:43

Ik vind het niet fijn. Heb d'r een gehad maar vind het niet de moeite om er nog eens eentje te kopen.
Ik trek liever een spijkerbroek over mijn rijbroek heen. En loop altijd op m'n thermolaarzen. Maar thermolaarzen rijden ook weer niet fijn, die draag ik enkel met buitenritten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:45

t maakt mij nix uit maar k rij toch liever zonder! maar tis wel lekker dat je niet zulke koude boven benen hebt

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:53

Nee thermobroeken vind ik niet lekker om me te rijden, vaak zijn ze veel te dik. Ik heb chaps (lange dus Knipoog ), dat bevalt me al 7 jaar prima Haha! Lekker warm ook op de brommer

-X- Anja

**Look where all this talking got us baby!!**

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:30

Ik vind hem ook niet fijn. Ik rijd er alleen buitenritjes mee en dan stap ik ook nog eens veel. De broek blijft aan het zadel plakken en ik schuif in die broek heen en weer. Ik kan me niet vrij bewegen en een goede pasvorm heeft ie ook niet echt.
Maar vooruit, hij is wel lekker warm en daar issie voor. Ik heb hem dan ook alleen aan als het echt retekoud is Haha!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:11

Ik vind het niet onaardig wijden, ik rij er in de winter altijd buiten mee.. heerlijk hoor...

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers