Update: Claudina nog steeds op kliniek...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Update: Claudina nog steeds op kliniek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 20:11

Zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn vorige verslagen, is mijn paard geopereerd aan koliek in duitsland (Hochmoor). Haar leven hing aan een zijden draadje, maar ze is enorm sterk en is er dus goed doorgekomen. OK dan! Misschien dat ze toch nog profijt heeft gehad dat ze een volbloed is, want 1 op de 4 van deze operaties was maar succesvol volgens de statistieken.
Ook met haar veulen gaat het goed volgens de arts.

Ze is op 7 oktober geopereerd, en ze zou afgelopen zaterdag naar huis mogen. Maar toen belde de arts dat het beter was om haar nog een aantal dagen daar te laten staan, omdat ze lichte koorts had, en er zat een zwelling bij de wond. Scheve mond

Zondag mocht ik even met haar gaan wandelen, en ze veranderde helemaal toen ze buiten kwam!!!! Ze zag er heel wat beter uit dan vorige week, toen had ze zo'n doffe blik in haar ogen. Nu was ze zelfs alweer ondeugend!!! }> Het is zo naar om je paard daar te hebben, je kunt niks doen, en je paard verveeld zich te pletter!! Boos! Maar ja, zo is het wel het beste. Ook is ze harstikke dun, gelukkig bestaan er dekens.... Ze mag alleen water en hooi (wel veel hooi). De spieren die ze ontwikkeld had, zijn ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Huilen

Gisteren weer erheen geweest (ik ga om de dag erheen) en gelukkig was de arts die haar geopereerd had, er ook.
Hij zei dat het beter was dat ze nog een week daar bleef, want ze heeft twee grote oedemen, aan de borst en tussen de voorbenen. Dit zijn vochtophopingen. Ik had het ook al eerder gezien met poetsen. Het is echt heel groot, en voelt als een zak water. Ik schrok er wel van.
Het doet haar ook nog wel pijn. Het is niet ernstig, maar het is te risicovol om haar te vervoeren. Ze is n.l. eerder vatbaar voor verkoudheid enzo door de oedemen.
De hechting is echter wel heel mooi dicht gegroeid.
Ze is gelukkig wel het lievelingetje van de dierenartsen die daar dagelijks lopen, ze is zo braaf!!!! Lovers


Maar ze is er nog, het had heel anders kunnen aflopen!!! Ze is in goede handen, dat is een hele geruststelling!!! Ach gut

Hopelijk kan ze volgende week naar huis!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:32

ik hoop voor je dat de genezing verder voorspoedig loopt, het is toch lekkerder als ze weer op haar eigen vertrouwde plekje staat.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:48

Ben echt blij voor je dat ze het overleefd heeft!
Bij ons is een trekpaard er aan overleden, en een andere heeft het wel gelukkig gehaald.
Hopelijk mag ze snel naar huis!!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 08:40

jeetje zeg, wat een verhaal! wat fijn dat ze er nog is!
En we zullen duimen dat ze volgende week naar huis mag!

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:04

Fijn dat het goed is afgelopen! En over dat oedeem zou ik me maar geen zorgen maken, dat vocht wordt vanzelf weer afgevoerd. Ik heb het namelijk zelf ook aan mijn benen, is natuurlijk niet hetzelfde maar goed.....stappen is goed, afhankelijk hoe goed je paard dat aankan natuurlijk! En doordat je paard dan beweegt wordt dat vocht (afvalstoffen) weer meegenomen in de omloop en plast ze weer uit.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 10:57

Ja, ik weet dat het niet ernstig is, maar het ziet er zo naar uit!!

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:22

ja, het lijkt idd heel erg. Het enigste wat nu echt van belang is is dat ze niet ziek wordt want doordat dat vocht daar op die plek blijft zitten en dus de afvalstoffen niet voldoende worden afgevoerd is de kans op een infectie, zelfs een banketstaaf verkoudheid!! groter dan als dat vocht daar niet zit. Maar met een weekie moet het toch wel weg zijn, en zoals ik al zei mits mogelijk stappen, dat versnelt het wegpompen van het vocht doordat je bloed gaat stromen enz. enz.