!!! 'Kompleet Supplement' van de Paardendrogist???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

!!! 'Kompleet Supplement' van de Paardendrogist???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 10:56

Wie is er hier bekend met 'Kompleet Supplement' van de Paardendrogist? (www.depaardendrogist.nl -> zie aanbiedingen)

Ik heb ook zitten denken aan Prominent (waar ik het merk even van kwijt ben). Maar die is iig niet verkrijgbaar bij de Paardendrogist.

Maar denken jullie dat dit goed is om te geven?

Dit is de omschrijving:
---------------------------------------------------------------------------
De volledige aanvulling op ieder rantsoen, bevat alle belangrijke vitaminen, mineralen en sporenelementen. Een kwaliteitsproduct voor een scherpe prijs! Houdbaar tot oktober 2005.

Een volledig supplement met alle belangrijke vitaminen, mineralen en sporenelementen die nodig zijn voor het behoud van een goede gezondheid. Geschikt voor toediening aan het rantsoen van werkende paarden, paarden in rust, drachtige en zogende merries, opgroeiende paarden, oudere paarden, pony's, enz.

Informatie Voedingssupplementen
Bevat o.a. Biotine (30 mg per kg), Calcium (90 g per kg), Choline (6.000 mg per kg), Foliumzuur (150 mg per kg), Fosfor (45 g per kg), IJzer (6 g per kg), Jodium (30 mg per kg), Kobalt (50 mg per kg), Koper (150 mg per kg), Mangaan (2 g per kg), Niacine (440 mg per kg), Panthotheenzuur (500 mg per kg), Selenium (4 mg per kg), Vitamine A (300.000 ie per kg), Vitamine B1 (250 mg per kg), Vitamine B12 (5 mg per kg), Vitamine B2 (250 mg per kg), Vitamine B6 (200 mg per kg), Vitamine D (100.000 ie per kg), Vitamine E (1.200 ie per kg), Vitamine K (400 mg per kg), Zink (6 g per kg), Zout (18,8 g per kg)
---------------------------------------------------------------------------

Alvast bedankt!!!!! OK dan!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:10

ik geef het ook sinds een tijdje maar vind het moeilijk om te zeggen of het een goed product is of niet. je ziet het niet aan je paard denk ik. maar spullen van de paardendogist ben ik altijd heel tevreden over en met zon kompleet supplement weet je zeker dat je paard al zn vitamines binnenkrijgt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:44

Ik zou niets bijvoeren voordat je weet wat je nu per dag geeft,
dan pas kan je beoordelen òf en hoeveel je moet bijvoeren.
Let wel dat voor het bijvoeren van vitamines het veel gebruikte spreekwoord 'baat het niet schaadt het niet' niet opgaat.
Je kan wel degelijk te veel vitamines geven, het kost een paard veel energie om die vitamines af te breken.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 11:48

Hoe kan je uitrekenen hoeveel je per dag al geeft?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:50

door middel van op je zakken te kijken denk ik?
voor adies kan je ook altijd de pavo of paardendrogist mailen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:53

oeps foutje sorry dacht dat het voeren van (teveel- "te"is nooit goed nee)vitamines niet gevaarlijk was. zelf slik ik ook iedere dag multivit...
zo zie je maar gelukkig zijn er bokkers die het wel weten. als het goed is zit er in een goede complete brok ook allle vitaminen toch?
geef mijn paard multivit omdat hij een slechte vertering/darmen heeft (31 jaar oud)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:10

Inderdaad, via de fabrikant kan je er achter komen wat gemiddeld in een kilo brok zit.
In principe zou een paard genoeg moeten hebben wanneer je de geadviseerde hoeveelheid voert met voldoende ruwvoer.

De meeste vitamines zijn water-oplosbaar, dwz dat de paarden die overtollige vitamines gewoon uitplassen. Maar dan nog is het zonde om voor veel geld een supplement aan te schaffen terwijl je paard het gewoon uitplast.
Er zijn er echter ook een aantal vitamines die vet-oplosbaar zijn en die moeten echt door het lichaam afgebroken worden, uit mijn hoofd o.a. vitamine E. Er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die het zo goed met hun paard voor hadden, en het dier gewoon langzaam aan vergiftigde. De lever had het zo druk met het afbreken van overtollige vitamines dat het niet meer toekwam aan het gewone zuiveringswerk.
Deze paarden krijgen dan geelzuchtachtige verschijnselen, bijv. geelachtig oogwit.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:13

Prominent is van Hofman Lieve's. Goed merk en prima kwaliteit. PAardendrogist heb ik ook goede ervaringen mee. Prominent is geloof ik wel goedkoper.

'Paint' it 'Black'

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:26

sjuimpje ik word er meteen helemaal eng van van je verhaal over teveel vitamines. Stom dat ik me daar verder nooit in heb verdiept voordat ik het ben gaan geven (paar maanden geleden) ik geef mijn paard goed merkvoer in de aanbevolen hoveelheden. mn paard ziet er op t oog goed uit maar dacht dat ie wat extras kon gebruiken vanwege zijn gevoeligheid voor koliek en slechte vertering. dank je voor de info zo zie je maar van topics van andere bokkers steek je ook veel op. mn paard zn oogwit is niet echt wit ook maar dat kan ook ouderdom zijn.
neem aan dat er wel meer bokkers gewoon vitaminepreparaten geven

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:38

Prominent is idd. van Hofman Lieves, van het merk excellent om precies te zijn, ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb er zeer goede verhalen over gehoord!
Mayo, mocht je interesse hebben in Prominent, ik verkoop het zelf ook, heb het niet op voorraad op het moment maar mocht je het willen dan bestel ik het, kan je het op de snuffelmarkt meenemen, geef maar een gil in een pb dan

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:04

Zodra je supplementen moet gaan voeren, kun je volgens mij net zo goed (of beter) naar je dagelijkse rantsoen krachtvoer kijken. Want als dat rantsoen niet goed is, dan kun je dat volgens mij beter veranderen??

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 13:43

Mwah, het is niet de zin van moeten, maar meer van (vooruit-)denken dat hij wel wat extra weerstand etc. kan gebruiken, nu hij ook binnenkort geschoren zal worden en in de winter wordt hij vaak wat doffer in z'n vacht.

Hij krijgt Pavo brok, zo'n 3kg op een dag verdeeld en Pavo muesli kruidenmelange zo'n 0,5kg. Verder 1x per dag een flinke berg kuilgras en (als het voorradig is) 's avonds van mij ook nog een berg.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:57

Dan zou je paard in principe toch geen supplementen meer nodig moeten hebben hoor.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:57

Bij ons krijgen ze ook wat extra's hoor. Altijd in de maanden met de 'R' erin. Maar niet overdadig uiteraard.

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:00

Zonde van je geld, maar dat moet je zelf weten Haha!


Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:27

Als je paard er goed uitziet, waarom dan iets bijvoeren? Is gewoon zonde van je geld Lachen

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:39

Mayo ik denk dat Kas best zonder kan het kost je alleen maar geld. In mueslie zitten ook al veel vitamines daarom voer ik het. pavo is een goeie brok ik denk dat het echt genoeg is voorde glans kun je hem lijnzaad gaan voeren 1x per week dat is stukken goedkoper:)

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:41

Daar schiet me nog wat te binnen:)
Voor mensen zijn er ook ontzettend veel vitamines en supplenten op de markt maar als je gezond en gevarieerd eet dan krijg je genoeg binnen.
Voor paarden zal dat niet anders zijn.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:46

Hihihi... het wordt duidelijk weer winter... Ik heb ook al ingeslagen om te proberen de weerstand van Clippie te ondersteunen/verhogen... Hij is nu bijna 1.5 en staat nog steeds 24/7 buiten...heeft ook al een lekker wintervachtje... Maar goed, die jonge dingen hebben altijd zo hun kwakkelperiodes en aangezien Clip al 2 keer antibiotica heeft gekregen in de afgelopen 2 maanden wil ik hem nu met behulp van kruiden een steuntje in de rug geven. Ik heb echter de werkingen van verschillende kruiden opgezocht en zo verschillende dingen gekocht die ik kan combineren. Nou maar hopen dat het geen geldverspilling is Haha!. Heb jij ook al de kruiden bestudeerd Mayo?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:49

Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo in aan al die extra vitamine.
Ik heb het een tijdje gedaan omdat mijn paarden heel sober gehouden worden.
ze krijgen maar een halve schep brok op een dag.Uiteindelijk ben je veel geld kwijt en ik merkte geen verschil.
Ik houd het bij lijnzaad en knoflook over het voer.
Als je echt het idee hebt dat het wat midner met 'm gaat kun je eens eenmalig een vitaminespuit overwegen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:55

Ik heb trouwens knoflook (of eigenlijk foeneknof rozebottel), appel/azijn(honing), levertraanolie en zeewier gekocht. Haha! De zeewier is een probeersel.

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:57

Ik heb extra vitaminen staan, MAXH.
Gwenn kreeg die. toen die bij mij kwam kon je zien dat die echt een te kort had gehad aan goede voedingsstoffen. Aangezien Gwenn binnen 2 maanden keuringsklaar moest zijn kreeg zij extra vitaminen. Nu heb ik nog een restant staan. Ach dat komt wel op. Maar Joris krijgt het niet. Die krijgt wel Pavo Herbasan vanwege de kruiden die er in zitten, afhankelijk of hij gewerkt heeft en hoeveel. Van 1/4 tot 3/4 schep.

Fiesta, freiberger, what else?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:15

Als je aanbevolen hoeveelheid krachtvoer aan je paard geeft zul je er inderdaad niets bij hoeven te geven (op een beetje olie over het voer na oid).
Maar er zijn ook mensen die hun paard (net als ik) minder dan de aanbevolen hoeveelheid kilo's geven. Mijn paard staat maar op iets meer dan een kg per dag en dan moet ik dat wel aanvullen.

Ik heb gedurende een week of 6 Equitop forte op aanraden van de dierenarts gegeven en er was heel duidelijk verschil te zien. Vooral in de vacht. Die werd na 2 weken voeren ineens veel dunner, gladder en glanzender.

Deze is echter wel behoorlijk prijzig en ik zit er nu aan te denken om het kompleet supplement van de Paardendrogist te gaan geven. Tegelijk met de Equitop forte heb ik toen nl een proefmonster hiervan besteld en het zag er goed uit. (daarmee bedoel ik dat mijn paard het wil eten Knipoog )

Djilan

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:38

Ik geef Pavo Vital, omdat het in biksvorm is en ze al poeder krijgt in de vorm van biotine. Geef ook maar weinig biks of muesli, dus om zo het idee te hebben dat ze toch van alles voldoende binnenkrijgt, naast haar dagelijkse portie kuil die ze krijgt en het weinige gras wat ze nu nog van het land bij elkaar scharrelt.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:02

Je kunt inderdaad vitamines overvoeren, wanneer je goed voer in de aanbevolen hoeveelheid geeft hoef je in principe geen supplementen te voeren. Als je dus wat extra´s wilt geven (kan ik me best voorstellen, doe ik ook) kun je beter - bepaalde - kruiden e.d. geven.
Wat betreft volledige supplementen heb ik erg goede ervaringen met Vitaplus.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, ikkedus, Kashmino, Verara en 124 bezoekers