Scheren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 22:13

Ik denk dat ik Polly maar ga scheren maar wil eerst nog wat meningen.

Polly is een 4-jarige shet die waarschijnlijk drachtig is. Ze staat momenteel op stal (blijft ze de hele winter) en werkt best hard (voor een shet).
Nu kom ik net op stal staat ze voor de zoveelste keer te zweten, echt van de warmte.

Nu graag jullie mening, moet ik haar scheren en zo ja welk patroon, ik hoop dat jullie me kunnenhelpen.

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!



assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:16

em, ik zou gewoon alles scheren, op de benen na, die koelen nl erg snel af (heb ik ergens gelezen, dus nou niet kwaad worden als het niet klopt)
En dat had ik ook gezien op een of ander tv programma, dat ze die beestjes scheerden, op de benen na

Maar ik denk dat je wel op moet passen, dat ze geen kouvat, dus, eventueel een dekentje kopen ?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:17

Er zijn meer shetten die geschoren worden, maar doe wel vanaf dat ze geschoren is een waterdicht dekentje op, anders is het TE koud. Het patroon maakt niet echt uit, meestal is het wat de eigenaar mooi/praktisch vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:18

hoi,,

een shet zou ik niet helamaal scheren maar alleen de onderkant (jachtmodel) anders krijgt ie het weer te koud bij het jachtmodel scheer je de onderbuik tot aan de onderkant van je schabrakje(vierkante)en dan met een rechte lijn naar voor en achter toe, maak bij de flank een boogje omhoor..... (pff had ik maar een foto) en de onderkant van de hals scheer je dan. dus gewoon een soort streep uit je paard scheren.. sucses!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 23:38

Hoi,

Ik heb zelf een shet die wedstrijdmatig deelneemt aan aangespannen vaardigheidswedstrijden en dus ook in de winter start. Omdat ze dan zo dik in het haar zit, heb ik daar afgelopen winter ook geschoren. Ik heb haar helemaal geschoren (ze staat wel op stal) en had een dikke winterdeken op.
Een naddel, eens scheren is altijd scheren, of altijd een deken, hoe dik ze ook in het haar lijken te zitten. Je tast nl toch de vetlaag aan en de luchtlaag en dat kost jaren om het weer zo te krijgen dat ze in de winter zonder dek kan staan. (Dat laatste is wijsheid uit een boekje hoor!) Mijn shet wordt dit jaar -waarschijnlijk- niet geschoren -ze staat op rust- maar krijgt wel een dek op als het echt koud gaat worden.

Succes met je beslissing over het wel of niet scheren.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, marga1 en 107 bezoekers