Ik heb een paard!!!! (verslag Zuidlaardermarkt)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Ik heb een paard!!!! (verslag Zuidlaardermarkt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 22:29

Vanochtend zou ik om kwart voor zeven opgehaald worden door Dees en zouden we vertrekken naar de Zuidlaardermarkt. Paardjes sneupen.
Ik lag net een uurtje op bed en versliep me dus. Iets wat erin resulteerde dat we later vertrokken als verwacht. We waren ongeveer tussen acht en half negen ter plaatse.

Eenmaal in Zuidlaren aangekomen, de auto een plekje te hebben gegeven, zijn we al wandelend richting de paardenmarkt gelopen. Ik kreeg eerder vannacht al door van een bekende dat de eerste paarden rond half drie vannacht al aanwezig waren en de handel al druk gaande was. Het was frisjes, dus warme kleding aangetrokken. Iets wat uiteindelijk niet mocht baten.

We zijn begonnen bij de shetjes nabij het kermisterrein, toen het grote veld, de twee zijstraten en tot slot het achterste veld.
We hadden al wat leuk 'spul' zien staan. Waaronder een mooie merrie zonder papieren, waar Rubywhite het in hetvolgende topic: [VvdD] zuidlaardermarkt ook al over had.
Nog een mooie entermerrie gezien, een geweldig veulen en nog een zielig hoopje veulen. Maar eenmaal op het achterterrein aangekomen staat daar een man met een naar mijn idee erg mooi bruin paard in de hand bij en boom. Paard stond er wat loom bij, maar dat was voor mij geen reden om niet meteen die 'vonken' over te laten slaan. San was direct in 'luv'!!!! Lovers
Dees keek ook nog even naar dit paard, maar kon het niet met mij eens zijn. Maar ja, Dees was dan ook verliefd op een té dure enter merrie en stiekem ook op het paard zonder papieren. Knipoog
We zijn werderom een rondje gaan lopen over de gehele paardenmarkt in ongeveer dezelfde volgorde als eerder.

Op een gegeven moment kwamen we weer bij dat achterste veldje. Diezelfde man stond daar nog steeds met mijn knappe paard! Lovers Ditmaal stond hij er niet zo loom bij en liet toch duidelijk blijken dat hij toch zeker weten wel hengst was geweest. Toch maar even wat info gevraagd. Het was een bruin paard, van bijna 2,5 jr. oud, net een maand geruind, van nu 1.58 m. hoog met NRPS papieren. (Sjapoer ox x Democraat x Baccarat ox ). Dees vond 'm dit keer nog steeds niet je van het, maar toch wel een stuk leuker.

We zijn wederom een stuk gaan lopen. Dees raakte weer aan de praat met de eigenaren van die entermerrie en ik.. ik kon het niet laten om terug te lopen naar mijn 'hunk' die ik dmv mijn mobiele telefoon toch even op de foto moest zetten. Lovers
Uiteindelijk zijn we toch weer verder gelopen.

Dees zal gedacht hebben.. ik wil van dat gezeur van San af zijn.. (het was ruin voor.. en ruin na.. Haha! ) en zei.. kom op.. dan gaan we er nog een keertje heen en doen we een bod. Wij dus terug naar dat veldje.. maar helaas.. paard nergens te bekennen. Verdrietig Ik was verdrietig en mijn hartje was gebroken. Ik zag 'm nergens meer en Dees zei me nog.. tja, jammer dan. Ik was in alle staten en kwam nog met het idee dit paard om te laten roepen over de markt Haha! Schijnheilig
Ik helemaal drietig.. Verdrietig Huilen

Tijdens de verdrietperiode kwamen we Rubywhite tegen bij het paard zonder papieren.. niet veel later T@nj@ en Sandra 1977 tegen bij wat shetjes en Obsession tegen met ook iets in haar handen Haha!

Laatste ronde over de markt... paard nergens meer te bekennen. Hoop opgegeven. En ja hoor.. alsof ik erom vroeg.. stond ie weer voor mijn neus. San kan zichzelf geen paard veroorloven en al kon ze dat wel, dan had ze er geen plaats voor. Dees had dat wel. Haha!
Om een lang verhaal kort te maken (het is immers al lang zat), heb ik in eerste instatie samen met Dees mijn kanjer gekocht.

Hij was zo braaaaaaaaaaf... Ging de trailer vrij makkelijk in, alleen eruit was wat minder, de achteruit werkte nog niet goed. Hij deelt nu een stal met Leonardo, de welsh van Dees en dat worden écht dikke maatjes.

Nu stel ik u voor: (zonder foto helaas)...

Samuel, we noemen hem Sammy..
Sjapoer x Democraat x Baccarat
kleur: mooi roodachtig bruin met een gouden glans
3 witte sokjes, een kolletje op een heel, heel sjiek hoofd, zwarte benen, manen en staart
meet: ongeveer 1.58m.
net een maand geleden geruind
langgelijnd en hoogbenig.
geboren: Juni 2001


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:31

hey wat gaaf! gefeliciteerd! Haha!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:33

Daarom ga ik niet naar een paardenmarkt Pling Evengoed gefeliciteerd met je aankoop!Foto's!!!!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:35

Gefeliciteerd met je grote liefde Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:42

Hey gaaf !
Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 22:56


batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:59

Gefeliciteerd!
Baccarat is ook de opa van Fleur.. neem dus aan dat je een toppertje hebt gekocht Knipoog
Waar blijft die foto nou? Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

hobbelheks

Berichten: 8842
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:02

wow dat is gaaf, heel veel plezier met 'em en we willen foto's

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 23:04

Naar mijn mening is het écht iets!
Maar goed, camera heb ik niet, maar Dees wel. Haha!
Enne.. eerst moet ie maar eens lekker uitrusten, diertje heeft genoeg meegemaakt vandaag.
Maar goed, hij is dus tijdelijk ook een beetje van mij.. maar wordt van Dees.. al zou ik er alles voor over hebben om 'm mijn eigendom te maken. Maar heb helaas andere prioriteiten voorlopig.. maar wie weet in de toekomst?
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 21-10-03 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:06

batje schreef:
Gefeliciteerd!
Baccarat is ook de opa van Fleur.. neem dus aan dat je een toppertje hebt gekocht Knipoog
Waar blijft die foto nou? Knipoog



En de overgrootvader van Flair Haha!

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:12

gefeliciteerd!! wij willen foto's zien Haha!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:14

Hey wat gaaf, kan me nog herrineren dat je heel lang geleden een topic had over een droom over je eigen paard.
Nu is die toch voor een aantal procentjes eindelijk uitgekomen...

Zo kwam ik elke keer dat zielige ezeltje weer tegen ( ja sorry hoor, maar zie nog steeds dat arme ding voor me )
Had ik maar meer plaats en geld...

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:16

SANEX schreef:
Hey wat gaaf, kan me nog herrineren dat je heel lang geleden een topic had over een droom over je eigen paard.
Nu is die toch voor een aantal procentjes eindelijk uitgekomen...

Zo kwam ik elke keer dat zielige ezeltje weer tegen ( ja sorry hoor, maar zie nog steeds dat arme ding voor me )
Had ik maar meer plaats en geld...


Effe offtopic. Was dat het ezeltje met dat karretje erachter of die met die hele doorgezakte rug?
Ik vond ze alle 2 echt vreselijk zielig !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:21

Euh ik heb geen ezeltje met een karretje gezien, daar was deze ook nog te jong voor.

Hij stond naast een witte ezel aan een paaltje bij het grote veld met touwen zeg maar.

Was een jong uitgemergeld ding, geen levenslust zat erin, oortjes helemaal opzij.

Had m zo zien staan en ben er even bij geweest, een uur later toen ik terug kwam stond hij nog precies zo als ik hem had achtergelaten...

Ohja honeybee, kom gauw met de pics van Sammy he ?!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:26

gaaf zeg veel plezier met hem
en ik verwacht ook snel wat pics van je lieverd Lachen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:33

Whaa!!! Dat meen je!!! Wat gaaf!!! Ik wil snel een uitgebreid foto verslag

Heel veel plezier saampjes OK dan!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:47

He, wat leuk dat je hem toch weer tegen bent gekomen en uiteindelijk ook gekocht hebt. T@nj@ heeft niet kunnen slagen, nog een heel leuk klein ding zien staan, vel over been maar daar vroeg de handelaar nog 300 euro!! voor dus met pijn in het hart maar doorgelopen. Ach gut

Veel plezier van je nieuwe paardje gewent en snel wat foto's plaatsen, kan ik hem wat beter bekijken dan vanaf je telefoon Haha!

Veni, vidi, vici

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:53

Gefeliciteerd met je paard! Leuk hoor, ik ben benieuwd naar de foto's .

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 00:03

Yeah, heb je hem toch nog!!!
Moet wel voorbestemd zijn toch?!?!?!?
Ik heb nog steeds pijn in mijn hart, het laatste merrietje die Sandra en ik zagen was dus echt het ding waar ik naar op zoek was, vel over been en heel erg zielig, tja, zoals San al zei, 300Euro voor een mini van een maandje of 5, geen papier en vel over been dat was mij echt iets te gortig dus met lege handen naar huis gegaan.
Heb nog staan twijfelen over het hengstje van 50Euro (van die 2 kleine jochies) maar ik heb al 2 hengsten en zie het niet zo zitten er nog 1 bij te nemen dus die ook maar laten staan.
Ik baal overigens ontzettend, dacht dat ik een tikkie heibel thuis zou krijgen als ik er toch 1 mee zou nemen (had plechtig beloofd dat niet te doen....) en heb net Hans aan de telefoon gehad en hij vroeg vol verwachting wat voor heerlijk ding ik vandaag dan weer mee naar huis had genomen, hij was erg benieuwd en kon niet wachten om hem/haar te zien.....sh*t had ik nou toch maar doorgegaan.
Maar ja, volgende keer beter!
San, heel erg gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik ben ontzettend blij voor je!!!!!!!!!! OK dan!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 00:20

gefeliciteerd!!! Ik wil eigenlijk wel foto's zien Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 00:29

Honeybee schreef:
Maar goed, hij is dus tijdelijk ook een beetje van mij.. maar wordt van Dees.. al zou ik er alles voor over hebben om 'm mijn eigendom te maken. Maar heb helaas andere prioriteiten voorlopig.. maar wie weet in de toekomst?

Mensen.. wel goed lezen he? Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:26

Ik begrijp het niet... Dees vond hem toch niet leuk? Huh, maar heeft hem wel gekocht. Issie nou voor jouw of voor Dees?
Ik ga eerst het andere topic maar eens lezen, wie weet wordt ik daar wijzer van *LOL*

[edit] ik las het al, eigelijk van Dees, maar jij mag mee genieten. Geniet er maar lekker van! [edit]
Laatst bijgewerkt door jantina op 22-10-03 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:27

Moet wel een heel gaaf paardje zijn hoor. Baccarat is Lennon zijn overgrootopa en Sjapoer is de vader van Shabash (het paardje van esther). Ben heel benieuwd naar foto's......
Hopelijk brengt de toekomst iets moois voor jou.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:35

gefeliciteerd!!
gaaf hoor! ben heel benieuwd naar de foto,s (tip je me even Knipoog)

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:52

Wij hebben ook een sjapoer op stal staan,echt toppie paarden.
Die bij ons is bruin met 2 witte sokken aan de voorbenen,en een smalle bles.
Ik ben benieuwd naar de foto's.

Paardentaxi Zeeland


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Cjuan, dazai, Donnatella, kimmetje26, Letje01, masyo, Nienken, Sky_As, turtlelito, WillemijnL, Zinzi_jewel en 95 bezoekers