Ben ik mijn paard wel waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 16:17

Is het raar dat ik al 3 dagen niet bij sun ben geweest?

-3 dagen geleden: ziek
-gisteren: enorm veel wind,veel leerwerk
-vandaag: beugeltandarts laat in de middag/veel huiswerk/beetje miezerig weer.

Ben ik mijn paard dan niet waarD? en kan ze 3 dagen zonder me? 3dagen geleden heeft mijn moeder wel voor der gezorgt maargoed... Scheve mond\


Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:42

Ja hoor kan makkelijk.
Als je paard maar wel buiten komt zodat hij wat beweging heeft.
Maak je geen zorgen straks heb je wer tijd en kun je weer lekker elke dag heen.
En je moeder heeft toch goed voor je paardje gezorgt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:44

als je een ander er voor heb laten zorgen wel ja anders is het wel erg sneu voor je paardje! *LOL*

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:45

Ooh maar hij staat wel op een manege of zo?Ik bedoel er wordt wel voor je gevoerd en gemest en zo?
Als dat zo is kan niet echt kwaad, alhoewel ik een voorstander ben van t iedere dag naar je paard gaan.
Maar ja ik moet dan ook alles zelf doen... *LOL*

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:46

nou....

als jij ze dan niet waard bent wat ben ik dan?

Ik ben er al 6 weken niet geweest, omdat ik dus dat K ongeluk heb gehad,. Frusty Frusty

Zolang je maar iemand hebt die je paardje verzorgt is er niets aan het handje *LOL* *LOL*

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:28

Zolang je paardje maar goed verzorgt wordt, en lekker buiten komt red hij het echt wel zonder je hoor! Zorg jij maar dat je het leuk vind om hen te gaan, dan is je paard ook blij! Een beetje wind kan trouwens best lekker zijn!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:33

als ik heel ziek zou zijn dan zorgt een vriendin erwel voor. je bent het wel waard. en als je nou geen oppas zou ik et nu maar ff noemen kan vinden dan is het wat anders.
kzelf ga welke elke dag, veel huiswerk of niet, ziek of niet, maar als het te erg was dan niet

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 20:31

Ja,misschien is jullie pa of ma zo lief om je met de auto te brengen,maar helaas moet ik zelf iedere dag 4 km fietsen om bij haar te komen,en sun staat op het land met schuilstal,en wordt gevoerd,dus in principe...Tja...Ik ga het liefst ook elke dag...En sun is het waard om in wind en weer 4km te fietsen...maar soms...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:37

Soms heb je er gewoon de balen in, dan is je humeur al niet zo best, dan werkt het weer niet helemaal mee, en om dan toch nog zo'n end te gaan fietsen.... Komt me erg bekend voor, hoewel ik niet hoed te fietsen, maar de auto kan pakken. En oh, wat voel je je dan schuldig al slater op de dag het weer toch opklaard maar jij met je moeder lekker aan het winkelen bent.... Ik denk dat dat ons allemaal wel gebeurt. Zolang j emaar zeker weet dat het beest van zijn natje en droogje wordt voorzien , zou ik me er geen zorgen om maken. Is toch ook wel eens lekker voor hem, zo'n korte vakantie!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:52

ahc, zo moet je niet denken, natuurlijk is jou paardje jou waard, jij ebtn dol op haar alleen je ehtb van die stinnkmodderdagen dat je niet kunt, heeft zij tog ff een vakantie!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:22

Ik ben ook twee dagen niet geweest, ik was helemaal op Gaaaap Gaaaap Gaaaap maar ik ben net geweest en dan weet je weer waar je het voor doet, die oortjes en dat hinnikje als je de stal in komt Lovers Lovers I love mijn paard

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:28

Als ik een dag niet ben geweest mis ik mn paardjes onwijs!
Gelukkig kan ik altijd mn vader inschakelen om te voeren. Maar mesten doet ie niet!! *LOL*
Als ik ziek ben ga ik er toch heen.... *LOL*

Maar je bent je pony wel waard hoor, als alles je tegenzit kán je soms gewoon niet heen!
En als je pony lekker op een landje staat en een schuilstalletje heeft, zou ik me geen zorgen maken. Lachen

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:36

Ik ben daar altijd heel fanatiek in. Door weer en wind, met griep en koorts ik moet en zal naar m'n paardje. Zo ben ik opgevoed, heb je een beest dan moet je er goed voor zorgen. En dat probeer ik dan zo goed mogelijk te doen. Kijk hij kan best een paar daagjes zonder jou mits die gevoerd wordt enzo, maar het is ook belangrijk dat die aandacht krijgt. Ik zou zelf dus nooit m'n paard een paar dagen zonder aandacht laten staan. Dus als je iemand hebt laten komen om er even tijd aan te besteden dan vind ik het niet zo'n punt. Maar goed tijd heb je nooit sun, maar moet je echt maken zeker met een paard.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 23:07

Zo ben ik ook Mirte. Er moet veel gebeuren wil je mij een dag niet bij mijn paardje treffen!
Vandaag ben ik om half 9 vertrokken naar stage, tot 5 uur, ben recht naar mn werk gereden en heb toen tot half 10 gewerkt. Pik donker in die wei, maar ik MOEST EN ZOU nog even langs Pink Lovers
Al heb ik helemaal niet gedaan behalve even lekker in de stal gezeten te hebben en wat te hebben gepraat met die 2 ukkies van me.

Maar ik zal niet zeggen dat ieamd die minder vaak kokmt zijn paardje niet waard is. Ik kan Pinky gewoon niet missen Haha! Lovers

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 09:08

Ik heb hier een pony in pension staan en zijn bazinnetje gebruikt hem als ware het een fiets. Ik geloof dat ze nu al 6 weken niet is komen opdagen. Tja, de pony is een speeltje voor haar en als ze geen zin heeft wordt er niet mee gespeeld.
Als ze een vrije dag heeft gaat ze naar een pretpark en als ze geld overheeft koopt ze er een mobiele telefoon van i.p.v de hoefsmid te laten komen. De pony is in een opwelling gekocht, de ouders + meisje weten helemaal niets van paarden af en het paard heeft dan ook de eerste maanden in de achtertuin bij hun gestaan. Eerst was het leuk, nu is het nieuwe ervan af dus kan ie barsten. zucht.

Vanaf de dag (ik was 10) dat ik mijn eerste eigen pony kreeg heb ik helemaal zelf voor haar gezorgd. Ziek, veel huiswerk, rotweer, allemaal niks mee te maken. Pony ging voor alles. Voor mij bestond (en nog steeds bestaat) er geen excuus om niet naar haar toe te gaan. Als ik veel huiswerk had dan ging ik gewoon om 5 uur `s ochtends alvast de stal uitmesten (goh wat waren me ouders daar blij mee dat hun kind van 10 midden in de nacht op haar fietsie naar de pony ging haha!) zodat dat alvast gedaan was. Je wilt niet weten hoe vaak ik gespijbelt heb van school omdat de hoefsmid of veearts kwam, hoe vaak ik wel niet te laat kwam, ben zelfs blijven zitten in de eerste en de derde omdat de volledige verzorging van 6 paarden en pony`s niet altijd met school viel te combineren..
En nu ben ik nog steeds zo. Twee dagen in de week begin ik erg vroeg met school dus dat wordt gewoon heeel vroeg opstaan om alle paarden te doen. Het zal niet in m`n kop opkomen om het aan iemand anders te vragen, ik wou tenslotte paarden dan hoor ik er voor te zorgen ook. En ik doe het maar al te graag, ook al moet ik soms om 4 uur opstaan!
Maar goed, ik ben nogal extreem denk ik haha! Zolang je maar bezorgd bent om je pony/paard en ervoor zorgt dat als jij door wat voor reden dan ook niet kunt komen (geen zin is geen excuus) een betrouwbaar iemand voor je paard doet.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 10:20

Pril heel bekend! Ik ben ook zo'n extreme en net als pinky, als ik laat klaar ben gewoon nog in het pikkie donker er heen. Sind al die jaren is er geen dag geweest dat ik mijn paardje niet heb uitgemest e.d. Als ik anderen moet geloven is dat dus best extreem!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 11:21

zo ben ik ook. Ik voel me de hele dag ongelukkig als ik niet naar mn pony kan. En dat is nog maar 1 keer voorgekomen en dat wil ik echt nooooooit weer.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 11:57

Dat je je al schuldig voelt is een teken dat je zeker je paard waard bent. Sommigen laten zijn paard gewoon een week op stal staan en klagen dan als hij die ene dag per week dat ze komen niet helemaal zuiver loopt. Pfffff. Als je maar zorgt dat je paard wel wat beweging heeft. Maar je bent naar mijn idee toch wel je paard waard.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 12:11

Hier nog zo'n extreme! Gelukkig heb ik de paarden sinds kort aan huis staan en zie ik ze elke dag. Ik moet er wel zijn anders worden ze niet gevoerd en worden de stallen niet gedaan. Toen ze nog op pension stonden was ik er ook elke dag hoor, ik sloeg geen dag over! Ziek of niet, weer of geen weer. Ik was er!
Ik voel me ook meteen schuldig als ik een dag niet ben geweest. Stom is dat dan he???
Maar als je een paar daagjes niet naar je pony gaat wil dat niet zeggen dat je je pony niet waard bent, zolang hij maar voorzien wordt van voer en stro.
Ik denk dat je mailtje alleen al aantoont dat je je pony verdient, je denkt er in ieder geval aan en vindt het niet leuk dat je een paar dagen niet bent geweest. Zo'n pony mag blij zijn met zo'n baasje! Lachen

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 12:13

Ik ging ook altijd heen, maar nu heb ik dus de griep en huisarrest! Mijn vriend is dar heel streng in. Ziek is ziek! Mijn pony stat in volpension en wordt buiten en binnen gezet. Toch heb ik een vriend gevraagd hem wat aandacht te geven. Hij staat in een groep, maar toch vind ik het belangrijk...

Ik vind wel dat je niet moet overdrijven. Als je paard beweging krijgt, lekker buiten kan staan met andere paarden, een schone stal heeft en zijn voer krijgt, dan kan hij best een tijdje zonder je hoor! Hoe zouden anders paarden in de opfok groot worden! Die doen het toch ook prima terwijl ze maanden lang alleen in handen komen voor wormenkuren, hoefsmid en de hoognodige controles en veearts?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 bezoekers