rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 11:05

Ik rijd altijd eigenlijk met redelijk goedkope rijbroeken, maar die slijten dus, en met de endurance had ik daar last van, dus ik besloot een nieuwe rijbroek te kopen. Maar ik zie door de rijbroeken de broek niet meer...
Ik dacht, eentje met leren zitting... Maar ik heb echt absoluut geen idee. Ik hou niet van die losse, flubber gevallen (dat gaat 'pillen' en dan gaan mijn beentjes stuk). Maar wat is nou een goede broek? En liefst eentje die jaren mee gaat. Op dit moment heb ik Horka broeken, maar de ene is te kort (model) de ander slijt dus en dan gaat het pillen.
Iemand?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:20

Ik heb zelf een Eurostar Husar met kunstlederen zitvlek. Ideale broek vind ik dat! Maar ja, wat ik goed vind, hoef jij niet goed te vinden en aangezien ik niet snel een rijbroek verslijt, heb ik nog geen ander merk geprobeerd.... *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:29

Pikeur!!!!!! Echt, die blijven mooi. En Anky broeken ook!
Ik heb ook een Golden Dress, die blijft ook heel mooi, maar vind ik minder lekker zitten.
Ik koop alleen nog Anky en Pikeur, duurder, maar is het wel waard.....al had ik liever dat ze voor, doe een gooi, 150,- te koop waren!

Groetjes Suzanne

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:32

Ik vind die broeken van Pikeur ook wel gaat. Gaan lekker lang mee! Party!!

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:33

Pikeur!!!!!Ik heb (behalve Anky) inmiddels alle merken wel gehad (niet alle soorten van een merk hoor) eurostar zijn goede broeken voor die prijs maar als je fanatiek rijd moet je niet vreemd opkijken als ze met een half jaar uit elkaar liggen.
De ribbroeken bleven bij mij het minste mooi de 'gewone'bleven het langste heel.
De harry's horse gaat plooien en lubbertje al heel snel uit waardoor dus velletjes tussen zadel en rijbroek kwam was erg auwie.
Bovendien begon hij na 1 keer rijden al te pillen.

Horca vond ik erg fijn (is mijn witte ook van) dus er nog 1 gehaald ook met een lerenkont. Helaas na 2 maanden liet het leer los van de stof. Terug naar de winkel hebben ze het laten maken.
Na 3 weken liet het weer los. Toen heb ik op kosten van Horca een nieuwe broek gehad.
je raad het alwel nu 4 maanden later weer los laten. Ook begint nu na ruim een jaar , ondanks dat ik de witte broek niet zo heel veel aan heb het leer lelijk te worden.
Geen Horca meer voor mij.
Ik heb ook nog een cavallo.
Die vind ik super mooi zitten en ook erg fijn.
Met een hoge band. Deze heb ik nu een jaar en begint te pillen. Toch zorg ik er voor dat ik ,hoe fijn ie ook is,'m nooit aanheb met buitenritten langer dan 2 uur dan is mijn hele kont beurs en waarom?

Dan heb ik ook nog 2 pikeurs 1 gewone en 1 met een leren kont. die leren zit heel erg fijn maar ik vind 'm niet zo heel mooi bij mezelf staan (het model)De gewone vind ik heel erg mooi.
Voortaan voor mij alleen nog pikeurs en misschien dat ik als ik weer aan een nieuwe toe ben er 1 met een bandplooi haal (was de HH ook) vind dat best wel fijn eigenlijk

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:35

Pikeur rules! Superbroeken, en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ze zijn hun prijs dubbel en dwars waard.
Zeker als je het vergelijkt met bv bagger als Eurostar, wat niet goedkoop is (260.00 voor een broek die in drie maanden door was) en waarvoor je geen draadje kwaliteit krijgt!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 15:48

Ik heb van alles wat, maar vind van de nederlandse merken pikeur en eurostar goed. Ikzelf laat ze altijd in duitsland op maat maken, deze gaan echt super lang mee. Heb er nu 1 die ik al 8 jaar heb.

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:32

Rijbroeken... mijn grootste nachtmerrie!

Ik pas dus alleen de broeken van Global en de kindermaten van Eurostar. Voor mij dus geen mooie Pikeur of Anky...

Ach, t scheelt wel een hoop geld Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:00

Huh? Mirte, jij past nog in een broek die je op je 12e/13e hebt laten maken? Ik wilde dat ik zoiets kon zeggen... Lachen

Ik heb zelf trouwens altijd simpele broeken van Eurostar, die rekken lekker mee en zitten tegelijkertijd goed strak. Heb een hekel aan bandplooi, daar voel ik me echt zo'n ballonnetje in. Heb twee wedstrijden met een bandplooimodel van Global gereden en ik voelde me echt een soesje in dat zadel. Heb nu weer een simpele Eurostar en die zit 10 keer beter.

En een broek met leren zitvlak vind ik ontzettend mooi, maar daar begin ik maar niet aan: als ik m'n zusje moet geloven wil ik dan nooit meer wat anders. Wordt een beetje een duur grapje dan. Zij is sinds een paar jaartjes uitgegroeid en past haar oude rijbroeken van-voor-het-leer niet meer, maar ik ben allang uitgegroeid en ik weet hoe dat gaat: dan trek ik die oude niet meer aan.

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> (ben ff onderschriftloos)</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-10 17:03 ]</font>

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:02

Citaat:
Op 2001-10-10 16:32, schreef *Marije*:
Rijbroeken... mijn grootste nachtmerrie!

Ik pas dus alleen de broeken van Global en de kindermaten van Eurostar. Voor mij dus geen mooie Pikeur of Anky...

Ach, t scheelt wel een hoop geld Haha!


Pikeur broeken heb je ook in grote kindermaten. Ik vind Pikeur ook (tot nu toe) het beste.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:10

mijn lievelings rijbroek is die van Eurostar Sprint ik heb deze nu 2 jaar en hij ziet er nog goed uit, die vorige die ik had. die pas ik nou ook weer (ben afgevallen) en die is denk al 4 jaar oud

Kijk het is deze (als die het doet)

Afbeelding

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:16

Ik vind mijn Pikeur broeken echt het lekkerst zitten, zijn lekker slijtvast ook!
Heb nu ook een Harry's Horse broek, past mooi bij mijn zadeldekje maar die haalt het niet bij het comfort van mijn Pikeur broeken.
Hij zit overigens niet slecht ofzo Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:24

Hihi karin lang leve de mee-rek stof!! Heb ze niet allemaal in strech omdat veel ervan gaan lubberen als ik ze een paar keer aan heb, maar die broeken die ik dus laat maken blijven heerlijk strak zitten.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:44

ik denk toch dat merkloze broeken van 80,- het beste zijn.
Ik heb ook een merk broek van pikeur maar die die merkloze is toch nog het beste!!

Maar volgens mij ligt het ook aan je bouw van je lichaam!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:02

Ik heb zelf 2 eurostars, maar ik zou nog wel een pikeur willen of zo of die van Anky die heb zo'n onwijze mooie (en onwijs dure ) Haha! Maar smaak enmening verschilt per persoon ik denk dat je gewoon moet kijken wat andere endurence mensen hebben, en je daar op afstemmen en uit proberen!
De een springt de ander dressuurt weer een ander is recreatief bezig en dan gebruik je in principe de rijbroek op andere manieren (wel allemaal met zitten op je kont....). Dus ik denk dat je gewoon moet kijken wat de meeste endurence mensen hebben en laat je anders adviseren door het winkelpersoneel van de Hippische zaken tenslotte zijn zij er ookvoor om je advies te geven!!!! toch???? Pling

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:08

Ik heb jaren lang in een SPIJKERRIJBROEK gereden. Niet kapot te krijgen. Deze broek heb ik ooit eens op Indoor Brabant gekocht. Ik heb hem nergens meer kunnen vinden. Ik heb die broek gedragen, gemaakt en weer gedragen en weer gemaakt en toen heeft Henk hem maar eens weggegooid. Verdrietig .Ik heb die broek geloof ik een jaar of 4/5 gedragen. Een aanrader!!!!! *LOL*

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:19

Ik ga helemaal voor Eurostar, ik heb een model Filou gekocht vorig jaar en daar wóón ik in.
Echt een geweldige broek met alles erop en eraan, je moet alleen niet naar de prijs kijken......

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 14:36

Ik rij niet erg intensief endurance meer, ik train nu mijn eigen paard in de dressuur.
Ik vind het wel moeilijk om afwegingen te maken, want zo'n leren zitting lijkt me ideaal (hoor ik ook van andere endurance piepeltjes). En vooral omdat ik aan de ónderkant gek wordt van mijn rijbroek... Maar ja, ik moet dus wel weer eventjes in mijn portemonneetje duiken... En ik wil ook sparen voor n zadel, voor nieuwe laarzen... Hmm, toch maar eerst die rijbroek, want daar erger ik me al máánden aan!
Ga gewoon een hele dag (vrijdagavond denk ik maar) rijbroeken passen... Scheve mond\

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:57

De kindermaten van Pikeur pas ik ook niet Boos!
Of ik moet maat 152 aan, en die zijn dus weer veel te kort. Op een of andere manier zijn mijn benen te dun en mijn kont niet dik genoeg. Ik wou dat ik dat ook aan mijn andere kleren kon merken.


Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 19:14

Ik heb een global met leren zitvlak.
Het zit perfect. Ik wil nooit meer anders.
Het zijn geen dure broeken, maar zitten goed en slijten niet snel.
Vind ik dan tenminste.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers