Mijn eerste dressuurwedstrijdje (Z) sinds 1.5 jr.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Mijn eerste dressuurwedstrijdje (Z) sinds 1.5 jr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 22:11

En het ging best lekker eigenlijk! Lachen

Door alle blessures (voornamelijk kreupelheid) waren wedstrijden er natuurlijk niet bij.. Uiteindelijk waren we er eind april weer helemaal klaar voor, werd ze helaas 1 dag voordat ik weer wedstrijd zou hebben wederom kreupel Huilen Natuurlijk alles afgezegd etc. Maar nu sinds juli/augustus liep ze weer goed en hebben we de eerste tijd heel rustig aan gedaan. Dat pikte ze allemaal prima op, dus besloten we om het weer eens te proberen vandaag! (en o o o wat een ellende met inschrijven, bijna alles zat al vol, maar gelukkig kwam Randy01 nog met een bericht dat er bij hun nog plaats was!)

Maar dan zat de 'stress' er bij mij wel een beetje in hoor, ik steeds vragen als ik aan het rijden was: "loopt ze nog goed", gisteren ook 1 dag voor de wedstrijd: "ze loopt echt nog goed he?".. Dus ik ging zowaar weer eens op wedstrijd!! Haha!

Voor de wedstrijd zelf had ik eigenlijk helemaal geen spanningen dus dat was wel lekker... Ik moest rond 4 uur starten, dus kon 's ochtends nog leren Scheve mond (voor het tentamen van woensdag) en daarna nog op wedstrijd..

Magic wist dat er wat ging gebeuren en had er duidelijk zin in, was erg vrolijk (en roerig). Ze ging bijna in draf de trailer in.. Knipoog Daar aangekomen vond ze het allemaal erg mooi om dr heen en moest zeker kijken Lachen

Inrijden ging ook wel lekker, ze pakte alles prima op!

Over de rijhal was me verteld dat daar erg veel te zien was.. En dan met zo'n miep als Magic.. die wil nog wel eens gaan spingen om maar niet in dr benen gebeten te worden door de kaboutertjes of tijgers Clown Maar wat was ze lief! ze heeft niet 1 keer gekeken ergens naar!! ze liep gewoon keurig dr rondjes zonder ook maar ergens van te schrikken! Haha!

De proeven gingen naar mijn gevoel best lekker.. De eerste was wat 'rustig' al vrij in het begin begon ze wat 'dood te vallen', dus ik moest erg hard werken om haar voorwaarts te houden (moet ik maar eens op RT vragen gebeurd me vaker op wedstrijd Lachen ). Maar verder ging het wel netjes (voor dr eerste wedstrijdje!). Alleen de eenvoudige wissels gingen niet helemaal zoals gepland.. Bij de eerste kwam ze prima terug naar stap, ik dacht nog: "o, die is mooi" maar tsja, dan springt ze in de verkeerde galop aan.... hahaha

De tweede proef vond ik heel lekker in het begin gaan, ook iets meer voorwaartse drang.. tot het achterwaarts en in galop verder gaan.. toen kregen we Quote jury: "een miscommunicatie" haha ze luisterde niet goed op mn been voor gelop (ging er tegenin) en spong fout aan, dus haalde ik dr terug, nou toen werd ze boos.. springen op de plaats, paar galop sprongen en weer springen .. haha maar na de 'middengalop' (cijfer:1) hadden we de communicatie problemen opgelost en gingen we weer lekker verder.. Helaas wel met wat spanningen in de rest van de galop maar het ging niet zeer slecht..

De prijsuitrijking kwam vrij vlot en ik was twee keer eerste met 172 en 169 punten.. Het was streng, maar rechtvaardig en kan me dr op zich wel in vinden.. Het ging nog niet helemaal zo als het in het Z zou moeten zijn, maar superslecht was het voor ons ook zeker niet! en dat voor de eerste keer sinds 1.5 jaar! Haha!

Op naar de volgende! (als er ergens plaats is Knipoog )



Voor de foto's van de wedstrijd: nou ja, meer het losrijden, want binnen foto's maken ging niet echt (te weinig licht).. hier op HAW

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 23:48

hey
proficiat met de 2 eerste plaatsen!
Zo'n miscommunicatie heb ik ook dikwijls hoor Knipoog
veel succes voor volgende wedstrijden!
xxx

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 08:24

gefeliciteerd! De volgende keer ben je vast ook eerste met punten!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:48

Goed dat je zelf erg te vreden bent. Je hebt nette punten. Gefeliciteerd.
Veel succes alvast de volgende keer Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:49

Ja, eindelijk ook eens een wedstrijdverslag van jou op bokt. Je hebt niet vaak de kans om dat te doen!
Vrijdag had ik Magic nog mooi kunnen laten losspringen, maar omdat het jouw wedstrijd was heb ik het maar niet echt gedaan (op 3 sprongetjes na Haha! ).

Net zoals bij mezelf moet het nog wat netter afgewerkt worden, puntjes op de i en dan gaat het weer helemaal goedkomen met ons drieƩn.

En die miscommunicatie had je al weer heel snel rechtgezet! OK dan!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:55

En O, wat was ik zenuwachtig voor het voorlezen,ik zat echt verstijfd van de zenuwen.
Ik had even in de rijbaan gekeken en zag honderd en 1 dingen waarvan Magic wel eens kon schrikken en het had ook niet echt mee geholpen dat je bij het oefenen van de proefjes gisteren 3x de verkeerde kant opreed omdat het volgens jouw :LOGISCHER was.
Ik heb weinig gezien van de proeven maar zag een paardje en amazone heel geconcentreerd bezig zijn ,Magic keek niet op of om OK dan!
Nog gefeliciteerd en de volgende keer winstpunten Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:40

de kop is er weer af

Hopelijk volgen er nog heel veel wedstrijden voor jullie
hele nette punten trouwens voor de eerste keer *LOL*

(ik ben van plan om me volgend jaar ook weer eens in de dressuurring te wagen Knipoog )

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:55

Gefeliciteerd! jammer van die 179 maar niet slecht voor de eerste keer weer!

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:33

Nou, ik heb alleen de tweede proef gezien, maar wat ik zag vond ik heel netjes. Zeker hoe je jullie 'miscommunicatie' had opgelost!
En wie weet rijd je volgende keer wel punten! Helemaal niet slecht na 1,5 jaar!
Gefeliciteerd met je prijs!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:38

hee wat leuk! waar moest je starten??? zie namelijk een bekende op 1 van je foto's staan. Vrouw met lang rood haar??? en een meisje op een witte pony Amaryllis (klein meisje)???? Gezien?

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 19:02

Rianne schreef:
hee wat leuk! waar moest je starten??? zie namelijk een bekende op 1 van je foto's staan. Vrouw met lang rood haar??? en een meisje op een witte pony Amaryllis (klein meisje)???? Gezien?



Ja dat klopt! die heb ik gezien. Zij reed pony's M1, ze was de enigste combinatie en reed tussen het Z door (Z waren ook maar twee ruiters, daarom). En mocht je het je afvragen punten oid weet ik niet, bij de prijsuitreiking werden alleen de prijzen en protocollen overhandigd.



En Iedereen nog bedankt voor jullie leuke en aanmoedigende commentaren!! Haha!

ps. Gomir, veel succes! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:10

Zo te horen komen die winstpunten vanzelf wel weer. Het is hartstikke belangrijk dat je voor jezelf lekkere proeven hebt neer kunnen zetten Lachen . Ik heb helaas dat gevoel nog niet meegemaakt. De punten waren er dan wel, maar ik ben nog nooit een proef uitgekomen met het gevoel van; zo lekker gereden! Ik heb altijd PAP in mijn benen als ik de ring inrijd. Boos! Huilen