Vlechtdraad, pektouw!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Vlechtdraad, pektouw!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 12:16

Als ik Kasmier invlecht doe ik dit graag in roosjes. Hiervoor gebruik ik het liefste pektouw, dat is touw wat echt praktisch als wax aan je vingers blijft kleven, in het zwart.

Nu is het zo dat bij elke ruiterzaak bij mij in de buurt waar ik geweest ben (Freddy's, Horse Plaza, Ruitershop) ze alleen normaal vlechtdraad verkopen. Maar ik wil persé pektouw, want daarmee heb ik het geleerd en dat werkt superfijn.

Wie o wie weet er een adresje waar ik het echte pektouw kan kopen? Maakt in dit geval niet uit waar in NL.

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!!! Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


pmarena

Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:26

Bij Divoza hadden ze het altijd toch ? Lachen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 12:28

Niet meer, tenminste een stalgenootje heeft voor me gekeken toen ze er laatst was en ze vertelde mij dat ze daar ook alleen het normale touw hadden toen. Wellicht dat ze het nu weer wel hebben, maar dat kan ik helaas van hieruit (regio Utrecht) niet zien en op internet is het soort touw slecht herkenbaar op een eventueel plaatje helaas.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

pmarena

Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:32

Dat regio-probleempje ken ik Lachen

Ach , je kunt altijd nog even bellen desnoods ,
als ze het niet meer hebben zouden ze het wellicht altijd nog kunnen bestellen voor je.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 12:34

Dan zal je zien dat ze alsnog het verkeerde bezorgen Haha! Ik heb het eerder een keer gevraagd bij Freddy's 'Jahoor, dat hebben we!' Waar komt ze mee aan? Juist, normaal vlechtdraad *zucht*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:37

Ik weet waar ik het kan krijgen, maar alleen in grote klossen, die kosten tig eurootjes.
Zit eraan te denken om daar zelf klosjes van te draaien en te verkopen Haha!

Ik kan je wel vertellen dat het echte pektouw niet meer op kleine klosjes wordt verkocht, ik heb van NoordHolland tot België en Duitsland gezocht, maar overal was alleen dat vieze nylon garen te krijgen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 12:41

Damn, weet je een ongeveer-bedrag wat je voor de grote klossen kwijt bent?

En anders als je je geroepen voelt om kleine klosjes te maken, ben ik je eerste klant Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:44

Ik koop het gewoon bij vrielink in Apeldoorn.
Heb er een maandje of 2 nog een klosje gehaald van dat pektouw.
Je zou ze even moeten bellen of ze het nog hebben.
Nr staat wel in de telefoongids op inet.
ze hebben ook een site maar het adres weet ik zo niet

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:21

in almelo bij riel klumper is het ook nog te krijgen. voor iets van 7 euro ofzo.
dit zijn trouwens kleine klosjes

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:24

In Garderen bij Heja ook Haha!
Tenminste een half jaar geleden nog wel Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:42

Bij Ruyters voor Ruiters in Nuenen hebben ze ook nog gewoon de kleine klosjes pektouw.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:52

Je bedoelt dat stinkende touw? Dat is inderdaad nergens meer te krijgen, schijnt dat zelfs dat beetje touw milieuvervuilend is. IK heb nog enige bolletjes liggen, kwam het een tijdje terug opeens in de middle of nowhere tegen. Alleen ik moest er wel 2 euro per bolletje voor betalen terwijl ik er altijd 2.95 guldne voor betaalde!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 16:38

Ik bedoel idd van dat superkleeftouw. Je vingers worden er ook ietwat ranzig van Haha!

Degene die ik gezien heb in Almelo met de ruiterdagen was niet het goede touw, dat was nog te glad. Het touw wat ik bedoel plakt gewoon aan je vingers vast zeg maar.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:42

Dat zwarte garen met zo'n parafine/wax achtig laagje eromheen, het is verder gewoon reukloos.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 16:43

Juist die ja Haha! Het is lastig soms om het uit te leggen *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:03

Ja wij hebben het laatst nog gekocht hier in Almere..
Weet alleen niet waar precies, maar zal het morgen ff navragen hoe het daar heet..

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:03

Ja wij hebben het laatst nog gekocht hier in Almere..
Weet alleen niet waar precies, maar zal het morgen ff navragen hoe het daar heet..

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 22:48

Oh graag! Bedankt alvast!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 01:54

Ik weet niet of dit het zelfde is maar bij de schoenmaker kan je het volgens mij ook gewoon krijgen.
Wat ze bij Divoza verkopen is idd dat gevlochten spul, erg dik ook, heb daar eens een leer naai setje gekocht en daar zat het juiste spul op (dunner en gladder) toen ik er een navulling voor bestelde kreeg ik het verkeerde binnen, de telefoniste vertelde mij dat ze nooit anders hadden gehad maar ja, die telefonistes daar weten volgens mij niets!
Ik ben toen naar de schoenmaker gegaan en heb daar van dat kleefspul gekocht, was nog steeds iets te dik maar is wel erg vies, klef en stinkt.
Misschien dat dit makkelijker voor je te vinden is? en misschien is het wel hetzelfde?

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:19

Marjolein volgens mij haal ik die altijd gewoon bij Koch Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:24

Bij van Rijs in Zevenhuizen hadden ze het pas ook nog.

:evaw:

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:30

Jep, naar Koch toe. Daar heb ik het zo'n 3 maanden geleden ook gekocht. Is ook lekker dichtbij! Lachen

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 19:48

Oh! Dan ga ik binnenkort even Koch een bezoekje brengen.

Top, thanks!!! OK dan!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:54

Ik heb een klosje, werd toen verkocht als Pektouw, kleeft redelijk, maar stinkt niet echt. Ik heb wit, dus echt vieze handen krijg je er niet van Knipoog
Maar toen voor 6 euro ofzo gekocht, absurd voor zo'n klosje, bij de ruiterzaak.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, grace1989, s1993 en 36 bezoekers