medicijnen geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

medicijnen geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 18:24

Ik heb het weer getroffen, zit vanaf morgen bij andere mensen in huis omdat die op vakantie zijn. Ik let op het huis+ de paarden en de hond.
Nou moet hun pony 2 x per dag 200mg (poeder)medicijnen hebben. Is vanaf vrijdag. Alleen...hij wil ze niet, niet door het voer, niet op een boterham met wat stroop, met appel lukt ook niet.
Hebben jullie nog andere ideeën? Bij mij heb ik toen met een spuit gewerkt, maar 200mg is best veel, als je dat ook nog met water aan zou moeten maken....
Alle tips zijn welkom...ik moet gewoon gaan werken, paarden gaan ´s morgens de wei op, maar moet dus eerst de medicijnen voeren! En om daar nou nog een uur eerder voor op te moeten staan!! Verward

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:12

nou een uur? zal wel meevallen toch?
als het zoveel is kun je het toch het beste in een spuit geven desnoods in 2 keer, of een slobber klaarmaken lekker veel en dan die medicijnen erdoor heen mengen(lekker waterig dan lossen de meeste medicijnen zich op).
of 3 keer per dag de medicijnen geven, als dat mogelijk is maar heb je wel meer kans dat het paard er op een geven moment helemaal niet meer intrapt.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:14

In een spuit met appelmoes wil nog wel eens werken!
Sucses ermee!
Groetjes Lundi

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:47

Inderdaad.. een spuit met appelmoes. Of slobber die zo gigantisch zoet is. Dan krijgen ze het vanzelf binnen.