Amor....D-day en Roma wie kent ze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Amor....D-day en Roma wie kent ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 21:21

Mijn paard stamt af van Amor (VM)

zijn moeder is: Roma

zijn vader is Haha!-day

VV is Donnerschwee

wie kan mij wat vertellen over deze paarden en/of fotos ?

over Amor heb ik het nodige al gevonden,maar mijn paard is niet
belast met zijn genen denk ik........hij is nog steeds erg braaf!

wie weet wat,
alvast bedankt....lenny


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:22


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:24

Voor D-Day kan je me mailen. Dan stuur ik je wat info en foto's.
Een tijd geleden stond er nog een erg leuke D-Day merrie te koop, jammer genoeg was ik net te laat.

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 21:25

he wat goedzeg ........
ik ga je even mailen

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:46

Als je even via de zoekfunctie zoekt, zal je veel informatie over beide hengsten vinden. Een tijd geleden heb ik nog een heel artikel over Amor geplaatst, uit de serie Stempelhengsten uit In de Strengen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:47

Als het goed is heb je de informatie elk moment binnen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 21:56

ik heb amor al via zoekfunctie bekeken,maar roma en d-day kreeg ik niet te pakken.
leuk stukje over Amor trouwens.

ik ga nu mijn mail bekijken.

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 22:02

goh......erg leuk,ik dacht een "doodnormaal""paard gekocht te hebben,blijkt dat ie gewoon bekende ouders heeft,vind ik toch wel heel bijzonder!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:35

een D-day x Amor??? Veel rijplezier... Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:37

Missouri, is D-day dan zo moeilijk van karakter of zijn nakomelingen dan tenminste. Een beetje als de Uniform nakomelingen?

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 15:00

nou..voorlopig is hij zo mak als een lammetje,mijndochter van 13 rijd er het meest mee,en van de week zat ze er achterstevoren op!
echt.....ik heb nog nooit z,on braaf paard gehad..

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:15

petraaken schreef:
Missouri, is D-day dan zo moeilijk van karakter of zijn nakomelingen dan tenminste. Een beetje als de Uniform nakomelingen?


D-day zelf is een draak, maar zijn nakomelingen nog erger. Je kunt het een beetje vergelijken met Pion... en uitzonderingen zijn er altijd.

En over Amor hoeft niets meer verteld te worden denk ik... Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:18

NOg een hengst die ik van mijn lijstje mag schrappen als mogelijk kandidaat vader voor mijn merries.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:32

Roma is dat niet een fok merrie uit zoetermeer?? Ik ga even op zoek het zegt me nl wel wat. Hoe oud is jou paard?

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 15:47

dallas is 7 jaar,en ja inderdaad gefokt door HR bos uit zoetermeer!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:20

D-Day
Hengstleistungsprüfung Neustadt/Dosse(BRD) 1996 (april)
totaal: 120.83 punten, 6e van 31 deelnemers
dressuur 135.60 ptn, 1e; springen 100.49 ptn, 15e

Verrichting Ermelo 1999 (15-03 t/m 03-04; verkort onderzoek)
D-Day heeft in 1996 deelgenomen aan het verrichtingsonderzoek in Neustadt/Dosse(BRD). In dat onderzoek eindigde de hengst als eerste in de dressuur (135.60) en als vijftiende in het springen (100.49). Zijn totaalscore bedroeg 120.83 punten, waarmee de hengst de zesde plaats innam. Het afgelopen seizoen heeft D-Day met succes deelgenomen aan de hengstencompetitie in de klasse Z-dressuur.

Eerlijke, betrouwbare hengst. Veel bereidheid om te werken en laat zich zeer goed bewerken. Geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
De stap is zuiver en voldoende krachtig. In draf goede houding, veel souplesse en een opvallend voorbeengebruik. Hij zou iets meer kracht in het achterbeen moeten hebben, maar hij laat zich goed sluiten. In galop veel balans, souplesse en een aansprekend voorbeengebruik. Als springpaard voldoende inzet. Hij heeft voldoende afdruk en techniek, maar springt iets naar voren en zou iets meer moeten basculeren.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

In de periode waarin D-Day deelnam aan het verkort verrichtingsonderzoek werden geen verrichtingscijfers toegekend.


Moederrapport 1998
Rudira is een bijzonder rijtypische merrie met veel bloeduitdrukking. Zij staat voldoende in het rechthoeksmodel, maar zou over meer formaat mogen beschikken.
Het hoofd is sprekend. De nek is goed gevormd. De hals is goed van vorm en lengte. De bespiering is voldoende. De schoft is goed ontwikkeld en heeft voldoende lengte. De schouder is ruim voldoende van lengte en ligging. De rug is goed gevormd. De lendenpartij is iets strak en ruim voldoende bespierd. De croupe is hellend en heeft ruim voldoende lengte. De staartinplant is wat hoog. De broekspier loopt voldoende ver door. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is iets lang. De voeten zijn wat smal; de verzenen zijn ruim voldoende ontwikkeld. Het beenwerk is teer, de kootstand is wat week.
Ten gevolge van een oude verwonding aan het rechter voorbeen is de beweging vanwege kreupelheid niet te beoordelen.
Stokmaat: 160.0 cm.
Moeder Rudira is ook de moeder van Phillip (v Parabol) en uit grootmoeder Rudore II komen onder meer de sportpaarden Wesley, Quiney en Weltgold.

Afstammelingen:
Rapportage bezichtiging nakomelingen 1999 (27-01)
De nakomelingen van D-Day zijn voldoende ontwikkeld, staan voldoende in het rechthoeksmodel met voldoende ras en uitstraling. Het hoofd is voldoende van expressie. De nek is goed van lengte. De lengte van de hals is goed, maar de hals komt wat diep weg. De bovenlijn is goed van lengte en bespiering. De schoft is goed van hoogte, maar zou langer door moeten lopen. De schouder is opvallend goed van lengte en ligging. De vorm en bespiering van rug en lendenen zijn goed. De croupe heeft ruim voldoende lengte, maar is soms wat plat van vorm. Het voorbeen is goed gesteld, maar kort. Het achterbeen is lang en soms wat week gekoot. De stap heeft voldoende souplesse en voldoende schoudervrijheid. De draf is wisselend. Enkele liepen goed, andere zouden meer schoudervrijheid moeten hebben en zouden wat meer tot dragen moeten komen. In draf blijven de nakomelingen goed gesloten. In galop blijft het voorbeen vlak, het achterbeen springt ruim voldoende onder.
Zo ver als in het computersysteem van het KWPN is na te gaan zijn de moeders van de D-Day nakomelingen doorgaans van matige kwaliteit.
Getoond zijn 6 2-jarigen en 7 3-jarigen bij Dressuur- en Springstal "De IJzeren Man" in Weert.

Afstammelingen 2000 (veulens)
Van D-Day werd een voldoende uniforme collectie, matig tot ruim voldoende ontwikkelde, rijtypische veulens getoond. Ze staan goed in het rechthoeksmodel en beschikken over voldoende uitstraling.
Het hoofd heeft doorgaans een bolle profiellijn. De nek heeft ruim voldoende lengte. De hals is goed van lengte, goed gevormd en goed bespierd. De schoft is goed ontwikkeld en loopt lang door. De schouder is ruim voldoende van lengte en wisselend van ligging. De rug is ruim voldoende van lengte en ruim voldoende bespierd. De lendenen zijn goed aangesloten en bespierd. De croupe is goed van ligging, maar zou meer lengte moeten hebben. De bespiering van de croupe is voldoende. De broekspier loopt voldoende ver door. Het voorbeen is doorgaans strak. De koot is lang en vaak steil. Er is meermalen sprake van een franse stand. De voeten zijn smal en steil. Het achterbeen is wisselend gesteld. Het beenwerk heeft matig tot voldoende omvang. De stap is zuiver, heeft net voldoende ruimte en is stug. De draf is lichtvoetig en heeft een goede ruimte. In draf wordt het voorbeen goed gebruikt en hebben de veulens voldoende oprichting. In draf worden de knieën naar buiten gebracht en blijven de veulens nauw in de hakken. De veulens springen niet gemakkelijk in galop aan. Daarbij zou in galop de balans groter moeten zijn. De veulens springen achter regelmatig om en houden het kruis daarbij hoog.
Veterinaire bijzonderheden: Eénmaal werd kreupelheid bij een veulen geconstateerd.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 15 veulens uit 32 dekkingen.

Goedkeuring HK Oldenburg (BRD) 1994 (12-11)
1e goedkeuring Oldenburg, kampioenskeuring 7e

HK KWPN Den Bosch 1999 (06-02)
Aangewezen voor verrichtingsonderzoek.
Deze langgelijnde, elegante, veel bloed tonende hengst beschikt over een aansprekend front. D-Day heeft met succes meegedaan aan de hengstencompetitie. Hij toont zich daarbij op een imponerende manier. De stap is zuiver, de draf is ruim en krachtig met een goed voorbeen- en achterbeen gebruik en veel souplesse. De galop heeft een goede afdruk en beentechniek. De bloedopbouw is dressuurgericht met verervers als Donnerhall en Welt As.
----------------------

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 16:32

poehhhhhhhh kleintje,dat geeft mij weer moed!
dank je wel!
dat ziet er heel indrukwekkend uit zeg......


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:06

Ha, ik heb thuis ook een Amor. Die heeft de gedragingen wel mee gekregen. Ik moet zeggen dat hij al aardig wat bijgeleerd heeft, maar hij blijft voor verrassingen zorgen!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:22

Missouri schreef:
een D-day x Amor??? Veel rijplezier... Haha!


whahahaha *lol* Haha!
Amor heeft vroeger toch op de Radstake gestaan?? Teminste daar staat wel een standbeeld van hem

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:08

Lenny, bij deze de foto van jou D-Day merrie

Afbeelding


Missouri, ik neem aan dat jij dan D-Day persoonlijk hebt mee gemaakt?

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 20:22

hahahahet is een ruin!!was ik dat nu vergeten te vermelden?

in ieder geval bedankt chantal voor het plaatsen....

bruintje
Berichten: 41
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:08

Wat voor maat heeft dat paardje, D Day x Amor zou niet groot kunnen zijn volgens mijn staleigenaar

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 21:35

klopt, hij meet 1.57.5 dus hij is net een paard.
hij was ook 1 ven een tweeling.

bruintje
Berichten: 41
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:46

O dan kan je niet weten of het van de 2 ling komt of van de afstamming he

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:49

Oeps, sorry Lenny, hahaha.
Geen dank, graag gedaan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, DemiSisa, puppy1128, xAnthea en 138 bezoekers