snee bij hoef en huid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

snee bij hoef en huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 18:22

hai ik ging net op mn paardje rijden en zie ik met het hoeven krabben dat ze een snee heeft een best wel diepe ook nog bij der hoef en vel erboven ze heeft er geenlast van tis niet dik ofzow.
ik heb gewoon gereden ze was niet kreupel.
na het rijden heb ik het afgespoeld en acederm erop gedaan..

ik denk dat t van een stukje glas in de wei komt ofzow maar kan dit erg kwaad?


Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:48

is het op de kroonrand(zo ja dan ben je nog wel ff zoet en is het belangrijk het goed schoon te houden want dat moet er uit groeien en day kost tijd)

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 22:48

tis aan de achter kant zeg maar bij de verzenen?volgens mij noemen ze dat zo.....ze had er verder geen last van..morgen heb ik les dan zalik mijn instructuer er even naar laten kijken

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 23:26

kzou meteen maar de dierenarts bellen, kheb het vorige week gehad dat ze in glas heeft gestaan en dat was ook vrij diep . Kd8 dat het wel mee viel omdat ze niet kreupel liep de eerste 4 dagen daarna was het dus raak ze stond op 3 benen. dierenarts zei dat ik haar veel eerder had moeten roepen. kijk maar naar mijn topic : heb ik weer dierenarts Boos! staat vast wel ergens. Kmoest dus 3x per dag de hoef 10 min in een emmer biotex en dan nog 2x per dag antibiotica voeren. Als ik dat allemaal van te voren had geweten had ik wel ff snel de dierenarts gebeld dus kzou het toch maar doen voor de zekerheid want anders loopt het misschien zoals bij mij !

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 10:14

thx hoe diep was die snee bij jou dan?bij mij iets van 1.5 cm tot 1 cm ofzow ik kijk zo nog ff hoe het er uit ziet en als ik het nog wel ff vertrouwd dan vraag ik het vanavond aan mn instructeur....


sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 10:15

1.5 cm moet zijn 0.5 cm

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:17

Ik zou de DA bellen! Omdat ze met hun voeten altijd wel in viezigheid komen is het heel belangrijk om maatregelen te nemen om ontstekingen te voorkomen! Escala had maandag ook een vrij diepe wond boven de kroonrand en op advies van een DA assistente die bij ons op stal staat heb ik toch echt meteen de DA laten komen en heeft ze een joekel van een spuit (antibiotica) gekregen en een pot cubar mix en moest ik de wond iedere dag (5 dagen lang) uitwassen (goed stevig, wond liever open en schoon zodat hij van binnenuit geneest dan dicht met vuil er in). Zalf zou ik op dat soort plekken zelf juist NIET gebruiken op open wonden omdat zalf naar mijn idee vuil aantrekt/vast houdt.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:48

die wond van fabiola was ook ongeveer halve cm diep, en net als wat vikki zegt heeft ze ook een grote antibiotica spuit gehad. Het leek alsof het allemaal wel goed was maar een ontsteking zit er algauw omdat vuil er snel bijkomt. Dus bel toch de DA dan weet je het zeker!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 12:22

ik heb der voet vanmorgen in de biotex gehad maar vertrouw het toch niet heb de DA gebeld en deze komt vandaag langs ik houd jullie op de hoogt...ze is nog steeds niet kreupel

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:36

goedzoww, hopelijk valt het mee! succes en khoor het van je!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 17:18

de da is geweest en hij denkt dat ze zichzelf hefet geschopt....rar amar waar denk ik..ze heft een peniciline spuit gehad deze werkt 3 dgn.verde rmoet ik 1x per dag weken in de bio tex en betadine erop wanneer de wond hard is mag ik overgaanop de acederm....die mocht niet op een verse wond zij hij nouokej dan doen we dat....koop ik dat morgen ook ff op de zuidlaardermakrt.ik heb wel acederm en betadine scrub maar geen betadine zalf.....maar das zo gepiept...nu moetik alleen wel zelf de rekening betalen voor de da omdat ik gisteren was uitgevallen tegen mn vader die een burn out heeft mn vader is het alweer vergeten maar mn moeder is nog erg pist maaroged dat geeft niet dathebik wel over voor mn paardje

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:14

Toch maar goed dus dat je de DA hebt gebeld,als je geluk hebt komt er geen ontsteking want je bent er op tijd bij! succes ermee mocht ze niet in de biotex willen heb ik nog wel tips voor je haha want die aap van mij wilde er niet in hoor!!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 13:40

die van mij stapt er zo in hoor en blijft gewoon staan dus das geen probleem...ik heb gister in de les springschoenen van iemand geleend en vandaag mn instructrice gebeld die heeft nog een paar springschoen eliggen als het goed is van een oude manegepony als ze ze kan vinden mag ik ze hebben liev he.....moeten we aleen wel ff zoeken vanavond en mag soraya vandaag een dagje rust

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 19:45

hier een foto van de snee in haar voetje

Afbeelding

scary he maar ze heft er totaal geen last van en hij blijft goed schoon


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Caithlynn, Ania, boemel, bora, carineken, carola, Dees, Evalinap, kyrkelover, mingming en 76 bezoekers