Spiegel in stal voor treurige paarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 17:28

LONDEN ( 8 oktober) – Uit een Engels onderzoek is gebleken dat een spiegel in de stal dé oplossing is voor treurige paarden of paarden die zich vervelen. De wetenschappers hebben vele paarden bestudeerd en een spiegel in de stal bleek een zeer positieve uitwerking te hebben op sikkeneurige dieren. De onderzoekers wijzen er nog wel op dat het een onbreekbare spiegel moet zijn, dit om verwondingen te voorkomen.
Bron: Noordelijk Hippisch Persburo


Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:44

haha echt leuk!! dat is nou eens echt een creatieve oplossing Haha!

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:48

Je kan ook gewoon zorgen dat je paard andere paarden om zich heen heeft, lijkt me veel gezonder.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:49

hahahaha, wat grappig!!

het is eigelijk best logisch maar goed!

Ik denk dat ik dat ook es uit ga proberen bij kelly!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:15

dat is ook heel erg gevaarlijk.. als het paard niet weet wat het is of hij wordt boos op het spiegelpaard kan hij een trap verkopen en al die stukjes spiegel.. nee dat is gevaarlijk ik zou dat nooit doen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:52

Daarom moet het ook een ONBREEKBARE spiegel zijn he Yentl zoals in het stukje staat Knipoog

Tja een echt paard als vriendje lijk mij wel gezonder en mentaal beter, maar als het niet anders kan...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:59

...als het niet anders kan moet je geen paard nemen!
ik vind het een beetje flauw, je kan ook een muurtje tussern2 stallen openbreken zodat er 2 paarden in een grote stasl staan ofzo, of zeg ik nu heel veel onzin?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:17

Tsja, bij parkieten werkt het ook erg goed.
Maar ik vind dat je er beter voor kan zorgen dat je dier, of het nou een parkiet of een paard is, soortgenoten om zich heen heeft.


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 19:40

tuurlijk vind ik het ook beter als paarden met "echte" paarden worden gehouden. Ik had het berichtje alleen gevonden tijdens het surfen en wilde het even aan jullie laten lezen.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:42

Ik ben het met Jura eens

Liefs layla d

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:47

't Was ook geen aanval naar jou hoor *LOL*
Juist leuk dat je het hier neerzet, anders had ik het waarschijnlijk nooit gelezen.
Het gebeurt wel vaker dat iemand een artikeltje plaatst uit een krant oid waar iets in staat waar andere Bokkers zich kwaad over maken, en dat de plaatser van het bericht het gevoel krijgt dat ze kwaad op hém zijn. Dat is natuurlijk niet zo!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:59

haha nee hoor *LOL*
ik dacht al anders zou dit linke soep zijn maar het is dus eentje die niet breekt. en wat als je nou echt geen mogelijkheid hebt tot een stalgenootje? beter een spiegel dan niks!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 20:04

Als je paard nou tijdelijk alleen moet staan i.vm. bijvb een ziekte (noem maar wat) of een hengst die niet met andere paarden kan, dan is dit toch een mogelijkheid...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 20:15

he, ik heb in me kamer nog een breek bare spiegel hangen! zal ik het gaan uitproberen!

of zal ie wel breken als een paard hem een trap verkoopt?? tja, ze zeggen zo veel tegenwoordig!!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 20:59

Tja, leuk al die reacties van: je moet er voor zorgen dat je paard soortgenoten in de buurt heeft enzo.
Maar wat nou als je paard in het bijzijn van zijn soortgenoten op stal nou zo gek wordt dat hij zichzelf verwond?? en dat hij net zolang tegen de schotten blijft schoppen tot hij er door heen is en zo bij het buurpaard kan komen om hem eens flink te schoppen en te bijten????
Zo'n paard heb ik namelijk! Kevin is voor de rest van zijn leven gedoemt tot eenzame opsluiting, dus ik vind het niet eens zo'n slecht idee, van die spiegel. Misschien ga ik het wel proberen, maar de kans is ook groot dat hij tegen de spiegel het zelfde gedrag vertoont, maar het is het proberen waard! Ik kan wel aan een onbreekbare spiegel komen denk ik.
Kevin vertoont dit gedrag overigens alleen op stal hoor, op het erf, in de bak en op het land is hij juist weer zeer sociaal, het blijft een apart paard, maar wel een lekker ding!!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 22:18

Goed idee eigenlijk, maar ik denk niet dat ik zo'n spiegel in Nappie z'n stal moet zetten Verward Hij schrikt zich altijd een ongeluk als ie een wit paard tegen komt, en over een paar jaar is ie zelf wit Verward
Bij parkietjes hangen mensen trouwens ook altijd een spiegeltje in hun kooi, tegen verveling en eenzaamheid; dus waarom niet bij een paard?! Zolang het maar veilig is voor je paard, en het helpt..... lijkt het mij echt een goed idee.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 00:06

En soms kun je niet anders, als je maar één paard kunt houden, bijvoorbeeld omdat je bij huis maar de ruimte hebt voor één stal. Een geitje doet het trouwens ook altijd goed als gezelschap voor eenzame paarden. Toen ons paardebeest nog alleen stond lieten we overdag vaak de radio aan in de stal. Hij had dan het idee dat er mensen om hem heen waren en daar werd hij rustiger van.

Overigens gaat het niet altijd op dat paarden blijer worden van spiegelbeeldpaarden. Onze manege is tevens hengstenhouderij voor tuigpaarden en daarom hebben we geen spiegels in de binnenbak, veel te gevaarlijk met die hengsten.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 08:29

Dat bedoel ik, als je maar 1 paard kunt houden, zorg dan dat er een geitje of een Shetlander bij staat ofzo.

Ik heb altijd begrepen dat paarden een radio helemaal niet zo fijn vinden. Ik had eerst altijd een radio aan als ik kwam (nooit als ze alleen zijn, er zal maar kortsluiting komen ofzo brrr) maar nu heb ik die radio nooit meer aan. Ik kom immers voor mijn paarden.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 08:43

Zo'n spiegel is misschien een ideale oplossing voor klevers. Ik heb er zelf één, Kaminka, en ik ken er nog één.

Beiden breken de tent af als ze eventjes alleen op stal staan. Als de DA voor Kaminka komt als de paarden in de wei lopen, dan moet ik altijd zorgen dat ik nog een paard binnenhaal anders kan de DA niet eens meer bij Kaminka in de buurt komen.

Verder heeft ze gewoon altijd paarden om haar heen.

Zal er eens over denken.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:06

Bij parkieten waarschuwen ze al dat ze agressief kunne worden op dat spiegeltje, omdat die niks terug doet! Een paard i wel iets inteligenter, dus ik weet niet wat die gaat doen!
Ene een grote spiegel, onbreekbaar en op dat formaat kost een vermogen, kun je dan niet beter een vriendje voor hem zoeken?
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 17:05

Sorry FF off topic maarre...
Ik heb al 12 jaar parkieten en ze zijn nooit agressief geworden op een spiegeltje Haha! Maar inderdaad het zou kunnen dat een paard door zijn intelligentie een spiegel in zijn stal niet zou accepteren. Enige om daar achter te komen is het gewoon uitproberen! Party!!
Misschien reageert ie er wel onwijs komisch op Clown

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:24

je kan natuurlijk ook een kleine spiegel op hangen op hoofd hoogde!! dan ziet die alleen het hoofd en niet het hele paard!!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

kiki_oud
Berichten: 34
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: belgië, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 12:23

hey!

Ik heb ook ergens gelezen dat paarden daar rustig van worden, misschien denken ze dan niet dat ze allee zijn? Wel een beetje zielig dan, ik vind dat elk paard met een ander zou moeten samenstaan!

veel groejes
kiki Party!! Party!! Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, Donnatella, Esperanza, JPitty, Mark0919, Vagabondo en 36 bezoekers