Paard bijt/trapt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Paard bijt/trapt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 19:50

Eén van mijn pony's probeert bij het poetsen altijd te bijten en soms zelfs te trappen! Tijdens het rijden is het echt een schatje...
Ik houd hem altijd dicht onder zijn mond vast ofzo, zodat hij me niet kan bijten maar je kunt toch niet lekker poetsen zo. Het is het ergste tussen zijn voorbenen en buik, is hij misschien gewoon kietelig??? Verward
Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen of wat het is... ?

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:51

Heeft hij nergens last van? Je zou dat toch denken.....
Of houdt hij gewoon niet zo van poetsen.......

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 20:00

Een shetlander van iemand van de vorige stal waar ik stond had dat ook. Maar die viel je ook aan als je bijv. langs of in de wei liep. Misschien dat ie vroeger getreitert is ofzo? Onder het poetsen trapte en beet dat beestje ook en ze hebben nooit echt een goeie manier gevonden om hem dat af te leren..

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 20:02

Hij heeft het altijd al gedaan...
Maar misschien houd hij er inderdaad niet van.

Bij sommige valt hij ook aan, die lopen dan weg... Ik blijf gewoon staan en hij weet dat ik niet bang voor hem ben dus dat doet hij bij mij eigenlijk niet meer. Ik heb ook al gedacht dat hij misschien slechte ervaringen met mensen heeft ofzo...

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:20

Ahum, het is niet de meest aardige manier en ik zal ongetweifeld wel voor dierenbeul uitgemaakt worden maar als ie van mij was kreeg ie een rotschop op het moment dat ie maar aanstalten maakte om te schoppen. Gewoon dom door poetsen en proberen geen aandacht aan te schenken maar op het moment dat je het achterbeen de lucht in ziet gaan hem een beste schop verkopen en zelf gewoon dom door poetsen... Geen woorden aan vuil maken dus... En wat dat bijten betreft eigenlijk hetzelfde... Zogauw de bijtbeweging komt gelijk de vuist aanhalen en een beste knal verkopen op een "zacht" gedeelte. (Anders doet je vuist zo'n pijn) Nooit slaan met de vlakke hand. Stompen lijkt het meeste op een trap van een ander paard. Hij heeft gewoon te luisteren... Is ie nou helemaal besotemieterd!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:22

Helemaal mee eens
Bijten en slaan laat je simpelweg nooit doe.
Je staat duidelijk lager in rang, want naar een hogere in rang zou hij het niet durven wagen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:23

ben het met annegti eens.....laat ze maar even schrikken en vind het niet zielig, want als ie jouw slaat/bijt dat is pas zielig!
dus aanpakken op het moment dat ie het doet of vlak erna...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:25

Vlak daarna is wel binnen 2 sec. anders snapt hij niet meer waar het voor was, zeggen de deskundigen Lachen
uit reflex doe ik dat ook altijd, heb ik weer mazzel Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:02

Pffffft.... Wordt nog niet afgemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:05

Dan was ik allang dood geweest, opgehangen aan de eerste boom of zo Haha!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:31

Mijn shet deed het ook, maar zoals iedereen zegt. Gewoon terug bijten (in zijn oor) of een flinke trap tegen de buik, mijn hij vindt het nu heerlijk om gepoetst te worden en zelfs kinderen van 3 kunnen hem nu poetsen! Du shet heeft echt geholpen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:38

Ook mij zal je daar keihard tegen zien optreden. Mag hij nog 100 'redenen' hebben om dat te doen, baseline is dat het gewoon gedrag is dat NIET kan, en dat maak ik dan ook onmiddelijk en onmiskenbaar duidelijk.

Annegti - ook ik was reeds lang dood geweest als je hiervoor afgemaakt werd Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:58

Ach, de echte pennies zijn nu toch al naar bed. Scheelt weer. Ik vind gewoon dat je een paard als paard moet behandelen en de beste manier waarop je dat kunt doen is op een manier waarop hij je begrijpt. Dus kroelen als het kan en een schop als het moet. Simpel, duidelijk en consequent. ho is ho en niet stiekum nog een pasje etc.

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 09:54

Oke, naja als iedereen hetzelfde zegt zal ik dat ook maar doen he Haha!

Bedankt voor alle reacties!!! OK dan!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:33

ja kom op hoor!de baas wezen..dat laat je toch niet gebeuren.er boven staan.suc6!

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:10

Ik ben het er ook mee eens hoor, laat je niet inmaken kom zeg je mag je pony toch wel een lekkere poetsbeurt geven.
Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:24

Mijn pony deed dit ook, en soms probeert ie nog wel eens om te bijten, schoppen of steigeren. Deed ie laatst ook en ik heb hem meteen een keiharde schop gegeven. Daarna was ie vreselijk lief, maar had ik wel een blauwe enkel en kuit. Bedenk altijd dat een hoef van een ander paard veel harder is dan dat jij hem ooit kan raken en onderling schoppen ze elkaar ook wel eens.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:40

Van mij zou hij ook een rotschop terug kunnen krijgen. Bijten en trappen pik ik gewoon niet. Bij mij volgt er uit reflex een mep of als het echt een gemene gerichte trap is een trap terug.
Dit heeft bij mij nog bij ieder paard geholpen die zo hufterig deed.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:52

Ik heb een verzorgpony gehad die pas heel laat gecastreerd was. Dus het happen en proberen uit te halen zaten er bij hem nog goed in.
Iets wat bij mij heel effectief was, als hier al een keer eerder is aangegeven, is bijten in z'n oor. Hij bijt mij, dan bijt ik terug.
Een schop terug geven werkt ook heel goed, maar pas op dat hij niet te erg schrikt. Het is namelijk niet de bedoeling dat hij weer een trap terug gaat geven.