Pony zweet op rare plek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Pony zweet op rare plek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 11:49

Heel raar, mijn pony zweet eigenlijk altijd op een bepaald plekje, ook als hij gewoon in stal staat, of op de trailer staat, onder het rijden ook, dan zweet dat stukje het eerst. Als ik erop zit aan de linkerkant, en dan het begin van zijn hals (van de schoft af), zo'n 5 a 10 cm van het zadel af en dan bovenaan de linkerkant van zijn hals dus.
Dan zit er zo'n zweetplekje ten grootte van een nokia (oud model haha).
Weet iemand misschien wat dat kan zijn? Of het door het dek komt, of door het luchtzuigen ofzoiets ik heb echt geen idee wat het kan zijn, want als hij net uit stal komt zweet hij daar al...
En ik vraag me af of het misschien iets is wat slecht is ofzo?



SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 13:11

weet je zeker dat het zweet is, en dat niet je paard of een ander paard er aan staat te lebberen, en dat het daardoor nat is,
want een paar dhoort niet te zweten als het stil staat,
op de trailer kan ik nog begrijpen maar op stal hoort het echt niet.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 13:54

heeft hij mischien eens een hersenbloeding gehad?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 14:19

Ik denk niet dat hij elke keer op precies dezelfde plaats afgelebberd word, lijkt me wel sterk als het zou zijn. Op trailer zou idd kunnen van de spanning omdat hij nog niet vaak op de trailer had gestaan, dat zou wel kunnen, maar toen ik hem vanochtend van stal haalde had hij ook zo'n zweetplekje.. daarom vind ik het ook zo vreemd...

Nee hij heeft nog nooit een hersenbloeding gehad volgens mij, ik zal eens vragen aan iemand die Mareska al dr hele leven kent, maar ik geloof het niet. Is het dan ernstig?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 14:38

nee mareska heeft nog nooit een hersenbloeding gehad!!! heb iig nooit iets raars kunnen ontdekken!!!
Hoe kun je dan zien of een paard een hersenbloeding heeft?
Nee dat is ook echt geen aflebberplekje want suleika kan daar niet eens bij geloof ik via stal. Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:06

nee ik weet niet hoe je dat kunt zien haha.
maar ik ken een paardje die heeft een hersenbloeding gehad,en dat paardje begint ook vaak op de raarste plekken te zweten,en altijd aan een kant.

ook toen wij eens informeerde was er ook iets met het zweten van mijn paard,vroeg de dierenarts of het paard soms alleens een hersenbloeding had gehad.

maar zweet hij dus bij zijn luchtzuig band? dan kan het miscien idd daar door komen.
of met luchtzuigen spannen ze zich ook wel wat in,en begint hij daardoor mischien te zweten?
of heeft het gewoon te warm onder de deken?

je zou eventueel voor de zekerheid eens de dierenarts kunnen bellen en hem het eens vertellen,kijken wat hij ervan zegt

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:07

trouwens nog iets,knelt de deken ook niet toevallig daar?
laats toen ik mijn paard van de wei haalde,had iemand de deken weer te strak gemaakt Boos! en knelde hij voren een beetje,mickey zelf voelde koud aan,maar op die plekken zweete ze dus.
dus zit de deken daar mischien niet wat krap?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 16:22

Het deken komt niet tot daar, die plek zit eigenlijk altijd vrij van iets, misschien van de kou erop ofzo? Zou ook nog kunnen, ik heb even een foto waarop aangegeven staat waar die plek dus is waar hij altijd zweet, thanks beautifull_mickey dat ik even van jou paard een foto mocht lenen want ik heb geen foto's van hem waar je dat duidelijk kan aangeven:
Afbeelding
Ik vind het een hele rare plaats om te zweten als er niets aan de hand is, misschien ontsnapt het zweet daar als hij het warm heeft omdat hij een deken opheeft? Ik verzin ook maar de gekste dingen want ik weet het echt niet

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:28

ik denk dat je je niet ongerust hoeft te maken,dat is namelijk een normaale plaats om te zweten Lachen
mijn paard begint onder het rijden ook altijd daar te zweten,en dan loopt het uit.
ook in de trailer is ze daar+omgeving nat.

ik zou het toch even in de gaten houden,en vertrouw je het niet kun je gewoon even je dierenarts bellen.

ps:haha ziet er wel leuk uit mickey en dat rondje Haha! *LOL*
;

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, Firegirl, Kirsha, meniekske en 32 bezoekers