Al voordelen vd fusie wedstrijdbonden bespeurd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Al voordelen vd fusie wedstrijdbonden bespeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:00

Sinds de fusie van de NKB, KNF en NBVR is er behoorlijk wat veranderd. De contributie is vergoogd, het minimaal te behalen aantal wp is fors omhoog geschroefd. Mede door de nieuwe regelgeving voor het aantal combinaties dat een jury mag beoordelen bij 2 proeven is het aantal startplaatsen behoorlijk ingekrompen. Voor het huidige binnenseizoen moet je je al haast 10 weken van te voren opgeven om verzekend te zijn van een startplaats.
De fusie heeft ons niet veel goeds gebracht. Het lijkt wel of de KNHS de amateurs alleen maar tegen zit te werken. Ik persoonlijk vind de gang van zaken een grof schandaal. De KNHS zit in een monopolie positie en de leden staan met de rug tegen de muur. Ik was van plan om een klacht in te dienen tegen deze werkwijze en de manier waarop de KNHS met haar leden om gaat.
Maar voordat ik dat ga doen een vraag aan jullie: Hebben jullie ook voordelen ondervonden van de fusie?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:05

Nee, ik heb nog geen enkel voordeel weten te bespeuren in de praktijk.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:03

Nee, zat bij de NBVR en letterlijk alles is duurder geworden. Als ik de IDS goed gelezen heb, zullen er ook "koppen moeten rollen", want er zijn allerlei concessies gedaan om de fusie uberhaupt te laten plaatsvinden. Van een platte efficiente organisatie is nog (lang) geen sprake.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:51

nee, en goed dat je het zegt, want ik wil nog een protestbrief schrijven over de 10 wp regeling.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:58

Lielle schreef:
nee, en goed dat je het zegt, want ik wil nog een protestbrief schrijven over de 10 wp regeling.



daar wilde ik ook net aan beginnen. Het is werkelijk te zot voor woorden!! Je bent én veel geld kwijt aan inschrijfgelden (€10 per proef is heel normaal Boos! ) én je moet dubbel zoveel wedstrijden rijden én omdat alles zo vol zit moet je ook nog eens mijlenver weg om te starten.

Het lachwekkende van dit alles is de ratio van de winstpuntenregeling: "om jonge paarden te beschermen die te snel in een te hoge klasse zitten" ................gevolg hiervan is dat deze mensen die dus duidelijk fout bezig zijn nog meer schade bij hun paard aanrichten, want nu niet 1 keer per weekend, maar 2 keer per weekend op concours gaan. Terwijl ik gedwongen ben mijn paard vaak te starten terwijl ik daar helemaal geen zin in heb, geen tijd voor heb en geen geld voor heb Boos!

Ik erger me dus kapot aan die hele KNHS die er VOOR de leden is, maar ons alleen maar tegenwerkt.

Nog 1 vraagje: wie weet of het toegestaan is dat mijn instructrice die zelf Prix st Georges rijdt, mijn paard bijv. in de Z1 start, een winstpunt haalt zodat hij Z dressuur is en ik hem daarna weer overneem en ook Z ga starten (ben zelf Z2 dressuur)....scheelt mij een heleboel tijd en geld. Ik kan er in de regels niks over vinden dat het niet toegestaan zou zijn....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:00

Ik heb ook nog geen voordelen gemerkt, het is eigenlijk een beetje een rommeltje.

Marieke: Dat mag volgens mij hoor, als zij gelijk Z mag starten en jij mag hem dan overnemen, dan moet je zelfs ZI!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:16

Het is wel aardig dat er nu 1 centraal kampioenschap is (Hippiade), maar voor de rest vond ik het bij de NBVR allemaal sneller/fijner gaan, om over die belachelijke 2 euro 50 die oud NBVR-leden steeds moeten betalen nog maar te zwijgen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:59

marieketencate schreef:
Het lachwekkende van dit alles is de ratio van de winstpuntenregeling: "om jonge paarden te beschermen die te snel in een te hoge klasse zitten" ................gevolg hiervan is dat deze mensen die dus duidelijk fout bezig zijn nog meer schade bij hun paard aanrichten, want nu niet 1 keer per weekend, maar 2 keer per weekend op concours gaan.


Volgens mij slaat de KNHS inderdaad de plank flink mis hier . Misschien zouden ze beter een andere manier kunnen zoeken om jonge paarden te beschermen?? Zoals misschien de minimumleeftijden wat omhoog trekken of misschien wel een maximum aantal starts per jaar per paard (!) tot een bepaalde leeftijd. Dus *roep maar wat hoor* dat je tot het jaar dat je paard 5 wordt bijvoorbeeld aan niet meer dan 20 wedstrijden deel mag nemen En IN het jaar dat je paard 5 wordt, niet meer dan 25.
Dat zijn volgens mij betere regels om een paard te beschermen dan de winstpunten omhoog te gooien.
Bijkomend voordeel is dat er zo dus weer startplaatsen vrij kunnen komen voor de argeloze amateur, zoals ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:02

marieke, volgens mij mag dat gewoon.

Leuk voordeel voor jou: jij hoeft met de volgende niet meer onderaan te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:16

Nee, momenteel besta ik zelfs niet meer volgens hen terwijl ik toch echt van 2 verenigingen lid ben Scheve mond

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:21

De DER is er ook absoluut niet op vooruit gegaan... nu willen ze dus startkaarten introduceren, waar niemand op zit te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 23:35

Dank voor jullie inbreng allemaal! Dit geeft me behoorlijk wat argumenten voor in mijn brief.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 10:11

Kun je niet een mooie brief opstellen, die we mogen kopieren en met onze eigen naam kunnen ondertekenen Knipoog

Met name het feit dat er niet meer dan 6 combi's per rubriek mogen starten vind ik echt een belachelijke regel die leidt tot wedstrijden die snel vol zijn en daarentegen weer wel vroeg afgelopen zijn.
Terwijl er nog zoveel mensen hadden kunnen starten als die regel weer ingetrokken wordt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 11:24

Of een brief door tig mensen ondertekend.....

Maar of het wat uit gaat halen? Scheve mond

Er is inderdaad sprake van een monopolipositie.

Vwb de winstpunterregeling; men wilde voorkomen dat combinaties te snel zouden doorstromen, maw dat combinaties in het Z zater die er eigenlijk niet aan toe zouden zijn, maar....

DAN IS ER MET DE JURERING TOCH OOK IETS MIS??????

of zie ik dat helemaal verkeerd?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 11:40

De wp regeling vind ik ook naar, een ander voordeel wat ze noemden was ook dat het sport predikaat v.d fokmerries meer waard zou zijn.
Ja mar het kost ook veel meer geld en tijd.
Het enige voordeel wat ik zie in deze regeling is, dat je bv. nog iets langer door kunt gaan als je bv. in de M2 zit, en je opziet tegen de Z1.
Maar verder niet.
Ik ben zelf ook meer wedstrijden gaan rijden door deze regeling.
Die regeling wb de jurering in t indoorseizoen, startgelden gaan er door omhoog, als de wedstrijdleiding de moeite neemt om 2 jury's te vinden, en de moeilijkere planning maken.
Wat was eigenlijk het argument om deze regeling door te voeren?

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 14:38

Ik zie niet in waarom de startgelden omhoog zouden gaan.
Als ze nl. wel 2 jury's vinden, is het alleen maar vervelend voor de ruiters omdat ze langer moeten wachten voordat ze hun 2e proef mogen starten.
Die 2 jury's zijn toch nodig, of je er nu 6 in een rubriek stopt en ze wat meer rubrieken laat beoordelen of dat je er 12 in een rubriek hebt en de ruiters wat langer moet laten wachten omdat je nog een andere rubriek er tussen door doet (bv. eerst L1 dan L2, dan weer L1 en dan L2)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 15:08

KNHS is hartstikke blut, hebben schulkden van hier tot ginder, dus alles zal wel vlot duurder worden...

(maar ach, die paardenlui zijn toch hartstikke rijk? Laat maar dokken..)

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:22

Fitzroy schreef:
Ik zie niet in waarom de startgelden omhoog zouden gaan.
Als ze nl. wel 2 jury's vinden, is het alleen maar vervelend voor de ruiters omdat ze langer moeten wachten voordat ze hun 2e proef mogen starten.
Die 2 jury's zijn toch nodig, of je er nu 6 in een rubriek stopt en ze wat meer rubrieken laat beoordelen of dat je er 12 in een rubriek hebt en de ruiters wat langer moet laten wachten omdat je nog een andere rubriek er tussen door doet (bv. eerst L1 dan L2, dan weer L1 en dan L2)


Najah normaal betaal ik 4/5 euro per proef, voor die indoor met 2 jury's moest ik 6 euro betalen.Tis niet veel meer, maar over meerdere wedstrijden gezien scheelt het wel.
Tis meer geregel lijkt mij maarjah.

Zondag heb ik er 1, maar er zit maar een kwartier tussen, weet niet hoe t geregeld is maar iig voor mij wel fijn.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:27

ik ben dus wedstrijdsecretaresse bij een vrij grote KHNS vereniging.

Erger me dus rot aan bepaalde zaken.

Ik moet nu de inschrijvingen minimaal 10 weken van te voren versturen, liever nog eerder, anders is er geen plaats.

Startgelden zijn abominabel hoog geworden, van 5 euro, naar 6.50 euro

Veel personen starten zaterdag en zondag 2 proeven, zodat een net 4 jarige op dit moment al bijna Z loopt, precies een jaar gestart, wat een onzin zeg, deze combinatie is ook voor april al gepromoveerd om de nieuwe regeling te ontwijken.
Goed voor jonge paarden/pony's, nou nee, echt niet imo

Heel veel juryleden, zouden ogenblikkelijk aan de kant gezet moeten worden, daar ik zeer, maar dan ook zeer grote twijfel heb over de kennis van het paardrijden in het algemeen. Bij een handvol juryleden krijg ik een goed gevoel, de rest is waardeloos.

Voorheen ben ik 10 jaar lid geweest van de NBVR, voor mij mag die tijd weer terugkomen, ben daar altijd zeer tevreden geweest.

Tot slot, ik heb ooit een klacht ingediend bij de KNHS tegen een pony meter, je moet niet denken dat je er ooit wat van hoort, tot dat ik het beste mens tegen het lijf liep, bleek er achter mijn rug om, een discussie te zijn geweest, waarin geen wederhoor naar mijn kant heeft plaatsgevonden. Je snapt natuurlijk wel dat deze persoon mijn bloed kan drinken. Helaas voor de ponymeter, momenteel stapelen de klachten zich rondom deze persoon torenhoog op, geen KNHS die er wat aan doet.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:40

Ik heb ook geen enkel voordeel gezien. sterker nog ik ben om bepaalde redenen van de KNF naar de NBVR gegaan en ik merk nu weer de nadelen waarom ik destijds bij de KNF mijn lidmaatschap heb opgezegd.
Ik wil mijn oude NBVR verenigingetje weer terug Verdrietig

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:13

Fitzroy schreef:

Met name het feit dat er niet meer dan 6 combi's per rubriek mogen starten vind ik echt een belachelijke regel die leidt tot wedstrijden die snel vol zijn en daarentegen weer wel vroeg afgelopen zijn.
Terwijl er nog zoveel mensen hadden kunnen starten als die regel weer ingetrokken wordt.


Ja het is erg triest. Ik heb begin augustus coupons opgestuurd om 25 oktober te starten. Ik heb deze week de coupons retour gekregen, ik zou te laat zijn geweest de rubriek was al vol Verward
De lol gaat er voor mij zo wel af.
Heeft iemand tips om enig wedstrijdritme houden op deze manier Haha! Haha! .

Een galop verdrijft elk kwaad

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:34

geral schreef:
Startgelden zijn abominabel hoog geworden, van 5 euro, naar 6.50 euro


Vind ik nog goedkoop! Ik ben meestal toch zeker € 9 per proef kwijt...en dan dus geen prijzengeld hé! Leuk joh, met 2 paarden 2 proefjes... omgerekend toch bijna 80 gulden (en dan buiten losrijden in een bevroren bak van 15 bij 15 Verward )

Maar ik blijf lekker thuis en rij door tot mijn paard Z klaar is, laat hem dan door mijn instructrice uitbrengen en start hem daarna zelf in het Z... Mooi niet dat ik ga meewerken aan het sponseren van de KNHS!

Nog zo'n voorbeeld van wanbeleid: in Wanroy staat een prachtig centrum dat flink verlies lijdt. Er worden geen wedstrijden in verreden omdat de KNHS aan verenigingen schijnbaar zulke hoge "afhuur" gelden vraagt dat niemand er zijn wedstrijd wil houden...

Suzanne F.

Berichten: 48950
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:10

Ook ik heb geen goed woord over voor de KNHS. Alleen het èchte nederlands kampioenschap is leuk nu, maar dat had ook gekund door de beste 5 van de KNF, NKB en NBVR door te sturen naar een NK.

Alles is megaduur geworden, ook door dat poedersuiker en die paspoortenmeuk. Nee ik vind niks erop vooruit gegaan. Wedstrijden zitten megasnel vol, dure startgelden...bovenop de startkaart en couponkosten en lidmaatschap....

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:16

En vergeten we de verdubbeling van het lidmaatschep het komende jaar niet?

Idd wat de wp betreft, ze kunnen beter een minimum leeftijd instellen voor de paarden voor een betreffende klasse net zoals in de endurance, pas dan bescherm je het paard en niet door de wp op te schroeven.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:33

Vippie schreef:
En vergeten we de verdubbeling van het lidmaatschep het komende jaar niet?

Idd wat de wp betreft, ze kunnen beter een minimum leeftijd instellen voor de paarden voor een betreffende klasse net zoals in de endurance, pas dan bescherm je het paard en niet door de wp op te schroeven.

die is er al!

Even uit mijn hoofd (dus val me er neit op aan als het niet helemaal klopt):
Dressuur
B : min 3 jaar
L : min 4 jaar (mag na 1 oktober van na het jaar dat ze drie worden)
M-Z: min 5 jaar

Springen
B : min 4 jaar
L : min 5 jaar
M-Z: min 6 jaar


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, Flip, jana79, Knollboll, LisaVH96, Marsie2, MyWishMax en 11 bezoekers