Elastiekjes om kies..Kies bloed???

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Elastiekjes om kies..Kies bloed???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 11:20

Ik heb gisteren dus elastiekjes om mijn kiezen gekregen voor de ringen voor mijn beugel...Voor de mensen die niet weten wat het is: Een klein elastiekje tussen je kies om ruimte te maken...Ik heb verders geen last van die dingen maar bij mijn bovenste kies voelt het heel vaag en zonet kwam er bloed uit...Vet pijnlijk...Het voelt net alsof er een stukje eten ofzo tussen het elastiekje en de kies zit maar zodra ik het probeer weg te poetsen dan bloed mn kies...Is dit normaal dat een kies kan bloeden?? Het liefs trek ik nu dat elastiekje eruit maar houd me in Boos!


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 11:28

Een kies zelf kan niet bloeden, het tandvlees eromheen wel. Tandvlees is heel teer weefsel en kan gemakkelijk beschadigen. Als bloed zich vermengt met speeksel, dan lijkt het al snel of er heel veel bloed zit, maar vaak is het maar een beetje.

Probeer er niet te veel aan te peuteren en laat dat elastiekje alsjeblieft zitten. Wanneer moet je weer naar je tandarts of orthodontist? Vertel hem of haar dan even dat je last had van dat elastiekje en vraag wat je de volgende keer kunt doen als je er weer last van hebt.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 12:00

Karin schreef:
Een kies zelf kan niet bloeden, het tandvlees eromheen wel. Tandvlees is heel teer weefsel en kan gemakkelijk beschadigen. Als bloed zich vermengt met speeksel, dan lijkt het al snel of er heel veel bloed zit, maar vaak is het maar een beetje.

Probeer er niet te veel aan te peuteren en laat dat elastiekje alsjeblieft zitten. Wanneer moet je weer naar je tandarts of orthodontist? Vertel hem of haar dan even dat je last had van dat elastiekje en vraag wat je de volgende keer kunt doen als je er weer last van hebt.


Donderdag moet ik naar de tandarts en dan vertrekken die elastiekjes...Ja ik bedoel het tandvlees ook hoor...Ik laat dat ding ook zitten al hoop ik stiekums dat ie eruit vliegt want dan zetten ze hem erop nieuw in want ik denk dat ik niet goed zit omdat ik van de rest geen last heb...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:07

Heeft gelukkig alleen op boventanden slotjes gehad.
Vond het zo *piepppppppppp*
Vooral als je zo`n dikker draadje kreeg brrrrr.
Maar had er niet aan moeten denken van die ringen.....
Veel suc6 met je beugel Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:09

Ik heb ze idd ook gehad, pokkedingen,maar nog lang niet zo erg als de beugel zelf, dat vond ik helemaal een ramp, zeker als je er 3 jaar mee moet lopen..
Succes in iedergeval..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:42

OOh dat heb ik ook gehad van die elastiekjes, echt super pijnlijk. Ik had ze er de eerste dag met behulp van m'n pa alweer tussenuit gehaald. Dat vond ik gewoon het ergste aan heel die beugel....

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:37

Waarschijnlijk is je tandvlees een beetje ontstoken. Als het tandvlees ontstoken is, dan gaat het bij het poetsen of een beetje frummelen bloeden.
Op mijn opleiding zeggen ze de Parodontax erg goed zou helpen tegen ontstoken tandvlees. De tandpasta is vrij prijzig, maar helpt echt! Het is een bruin-rode tandpasta met een heel vies zout smaakje. Even doorbijten, maar je krijgt er echt een goed resultaat mee.
Succes!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 18:01

Kusia schreef:
Waarschijnlijk is je tandvlees een beetje ontstoken. Als het tandvlees ontstoken is, dan gaat het bij het poetsen of een beetje frummelen bloeden.
Op mijn opleiding zeggen ze de Parodontax erg goed zou helpen tegen ontstoken tandvlees. De tandpasta is vrij prijzig, maar helpt echt! Het is een bruin-rode tandpasta met een heel vies zout smaakje. Even doorbijten, maar je krijgt er echt een goed resultaat mee.
Succes!


Bedankt voor de tip maar ze gaan er donderdag gelukkig weer uit en dan gaan we naar het volgende deel: Ringen(JOEPIE! ) ...Ik denk ook dat het onstoken is want als ik op het tandvlees druk enzo doet het ook superzeer...

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:43

Ik heb ook pas van die elastiekjes gehad; ik vond die dingen inderdaad pijnlijker dan de bandjes die ze uiteindelijk plaatsen. Waarschijnlijk zitten de kiezen waar het zo'n pijn doet dichter op elkaar dan op de andere plekken. Absoluut niet er uithalen, anders kunnen ze de bandjes niet plaatsen. Succes!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Charaz, ComscoreBot, Dax, Eilish, gillian, Ginny135, hedjuhhh, katinker, Mutti, Rijsa, savieralover, Traiectum en 71 bezoekers