Mijt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Mijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 19:52

Hi,
Mijn tinker had vorig jaar dus korstjes op de voorbeen, ongeveer achter de knie. Hij had erge jeuk, ook achter. Hij is toen gespoten omdat het een mijtje was die veel bij paarden voorkomt met behang. Daar reageerde hij allergisch op, dus hij mag de spuit niet weer hebben. Nu hoorde ik dat wassen met sebacil goed was, maar ja dat bestaat niet meer. Is er een vervanger voor? Nog andere tips? Spet begint weer te stampen dus hij heeft weer jeuk. Het is geen mok, maar een mijt en daardoor krijgt ie korstjes en schilfertjes volgens dierenarts. Wie weet raad.
Ws zijn er al topics over, maar dit gaat niet over mok, maar over die rottige mijt. Een Fries bij ons op stal heeft er ook steeds last van.
groetjes Cindy en Spetter

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:59

Vervelend probleem!
Ik las toevallig op tinkerhorse.nl dit stukje:
Zoals u wellicht heeft vernomen is het middel tegen mok, schurft, en uitwendige parasieten Sebacil van Bayer jammer genoeg uit de handel genomen.
Via onze veearts hebben wij een ander middel gevonden die de zelfde werking heeft. NEOCIDOL, dit middel kunt u op de zelfde manier gebruiken als de Sebacil.Waar u wel op moet letten is dat u nu 1 ml op 2 liter water mengt.(Of te wel ½ ml op 1 liter water.)
Misschien is het wat voor jullie?
Succes!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:30

Gelukkig heb ik nog steeds een potje sebacil staan
had ik toen van mijn DA extra gehad omdat het toen al uit de handel zou gaan

Kane heeft er nu geloof ik geen last meer van
ik hoor hem nooit meer stampen en zie het ook niet meer dat ie er last van heeft

hij had het toen gecombineerd met mok ( zag er echt niet uit )

maar na een paar maanden ( duurde echt lang ) was het helemaal weg en is het nog 1 keer terug gekomen ( alleen de mijt ) nu is het maar afwachten

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:19

Probeer tea-tree shampoo en olie. Dit helpt ook tegen hoofdluis. (Helaas wel eens mee te maken op de basisschool. ) Is tenslotten ook een beestje. Misschien helpt het ook wel tegen mijt. Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou het proberen. Baat het niet dan schaadt het niet Knipoog

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:31

Gelukkig heb ik vorig jaar 250 ml Sebacil gekocht, daar doe ik 10 jaar mee Lachen . Een Fries bij ons op stal is er gisteren nog mee behandeld omdat ze maar bleef jeuken en ik daar enorm medelijden mee kreeg. Ben benieuwd of het heeft geholpen. Ik vraag me trouwens af of mijt niet besmettelijk is? Dan zouden de stallen ook ontsmet moeten worden.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:39

Imaverol Haha! dat moet je 50x verdunnen en niet uitspoelen