Welk zadeldek en buegelriemne bij wintec 2000?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Welk zadeldek en buegelriemne bij wintec 2000?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 20:15

Als peb. morgen goed gekeurd wordt krijg ik er een fijn wintec 2000 zadel bij.
de zadelstoten zijn niet zo best, kunnen gemaakt, maar ook een beugelriem is kapot.
Kan ik elke beugelriem erbij kopen? leer is beter dan de kunstofwebbers die er eigenlijk bij horen of niet?

past elk dekje eronder?
Geen idee, had westernzadel bij vorige paard.

Bedankt voor advies.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:17

Voor de singelstoten zou ik leer nemen. Dat de zadelstoten nu niet zo best zijn is toch een teken dat er iets mis is met de kwaliteit.
Voor de beugelriemen ook, hetzelfde verhaal.

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:23

leer op kunstof (is je zadel) slijt extra snel. Je hebt van wintec speciale stijgbeugels en die slijten absoluut niet snel ! maar liefste geen leer op kunstof of andersom. En wat dekje betreft. Maakt niets uit!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:25

Leren stijgbeugel riemen beschadigen je zadel juist dus die zou ik niet nemen dus gewoon webbers of die kunststoffen van kalvekade(als dat zo heet?).Ik raad je echt af lederen stijgbeugelriemen te nemen en dan doen ze eigenlijk in de winkel ook.
Mijn oude wintec daar had ik ook leren aan hangen en die kreeg na een tijd een soort van blaasjes waardoor de boven laag beschadigde en die sprongen open.Een beetje het idee als met een blaar op je hiel zo gezegt en das erg zonde van je zadel.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 21:06

Ah, ik moet dus wel de webbers hebben!
Iemand enig idee of de winkel of bijv. divoza goedkoper is?

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:07

Bij mijn wintec zadel zaten beugelriemen en singelstoten van 'SKY' leder daar slijt dus gewoon weg niet, naja bijna niet en is waterafstotend.

nu ik zit te denken de singelstoten heb ik toch een keertje moeten vervangen, omdat deze helemaal door waren dus die slijten toch harder als dat ik dacht, maar de beugelriemen zitten er nu na 10 jr nog steeds aan.

Tango
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:09

Hoi Biepmiep,
Ik begrijp hieruit dat je weer een paardje hebt gevonden. Ik hoop voor je dat ie goedgekeurd wordt! Is het een Fjord en komt hij bij ons op stal te staan? Neem aan dat je aan de naam wel zit wie ik ben. Succes vandaag dan.

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:05

Op mijn WIntec zadel heb ik gewoon leren beugel riemen, niks mis mee en ook geen extra slijtage. DIt is dus erg persoonlijk als ik het hierbovenstaande lees over bubbeltjes.
Wat zadeldekjes betreft: Kiefer VZ passen bij mij niet eronder. Eskadron past goed en ook merkloze van Horse Lover passen goed.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:06

Das niet persoonlijk het is gewoon zo.Vraag maar na.De kans dat je zadel sneller beschadigd is er nou 1maal met leren riemen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:41

Ik zou gewoon zowel leren singelstoten als beugelriemen nemen. Ik heb ook jaren met leren beugelriemen gereden en het zadel had geen last van slijtage. Ik zou iig geen wintec webers nemen, want dat zijn ondingen. Je hebt ook kunststof beugelriemen van andere merken.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:01

Ik heb een wintec pro 2000 en daar gewoon leren beugelriemen bij........alleen wel onder het zweetblad door dus dan beschadigd het ook minder Haha! Tong uitsteken