Welk deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Welk deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 22:14

Ik weet dat er zo al heel veel topics zijn de laatste tijd maar kan daar niet gaan kijken,
want moet gewoon weten welk deken het best zou zijn voor mijn paard en dat vind ik in die andere topics niet hè.

Mijn (toekomstig) paard staat nu 24/7 op de wei, en heeft 's nachts een winterdeken op.
Nu komt ze volgende week eindelijk naar hier, waar ze het grootste deel van de dag in een stal staat.
'S morgens gaat ze wel een paar uur op de wei met nog wat andere paarden en pony's.
De stal is halfopen maar wel in een gebouw, en daar is het volgens mij wel altijd warm genoeg.
Welk deken kan ik opdoen zodat ze het s morgens op de wei niet te koud of nat heeft,
maar zich ook niet heel de dag kapotzweet in haar toch wel redelijk goed verwarmde stal Verward

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:19

ik zou als ze op stal staat een staldeken opdoen,van 200 gram ofzo?
en naar buiten een waterdichte gevoerde winterdeken.
leg je die bij je stal,zodat ze die op kunnen doen als ze naar buiten gaat,en als ze naar binnen komt,dat zie de staldeken weer op kunnen doen,als ze dat doen dat wisselen?

mijn paard heeft snachts een staldeken van 200 gram,overdag rond 10 uur gaan ze naar buiten,dan krijgt ze een ongevoerde (ja heel licht katoen laagje erin) regendeken op,en als ik haar na de middag eraf haal,en ze op stal gaat krijgt ze de staldeken op.

in de winter krijgt ze wel dikkere dekens,maar ik weet nog niet hoe,want ligt ook eraan of ik haar ga scheren of niet.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 22:27

Denk niet dat ze dat doen, de dekens verwisselen.
(Staan 150 paarden, dus zou nogal veel werk worden Ach gut )
Denk dat dat deken dat daar ligt ook snel weg zou zijn.
(wordt nogal veel gestolen bij ons op de manege Scheve mond )
Is er geen deken dat zowel in stal als buiten goed gaat,
dus dat je niet moet verwisselen als ze binnen- of buitengaan.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:31

ojee,word idd veel werk ja Haha!
dan zou ik een regendeken pakken wat ongeveer 200 gram vulling is.
en in de winter een regendeken die iets dikker is.