[AR] Hoe oud moet een SHIRE zijn voor mennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

[AR] Hoe oud moet een SHIRE zijn voor mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 16:00

Ik wil later een shire merrie kopen(een veulen of jaarling) maar ik wil die gaan betuigen en ik weet niet precies vanaf wanneer dat mag en kan. Schijnheilig Dus ik denk ik vraag het op bokt dan weet ik voor hoeveel ik moet sparen(tegen de tijd dat ik dat heb ben ik een jaar verder, maar ok) Haha!


flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 16:02

uhm ik denk gewoon 3, toch?

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Marjolein

Berichten: 11629
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 16:03

ik dnek eigenlijk net als normale paarden dus bij de 2,5 (vooral niet eerder)maar bij die grover gebouwde paarden moet je er wel opletten dat de gewrichten pas later volgroeid zijn en dus in t begin alleen licht werk kunnen doen. pas rond hun 6e zijn ook de gewrichten helemaal volgroeid en kan je er wat meer mee gaan doen. daarvoor alleen licht werk.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:05

Zorg dat je je zeker goed informeert, want zo'n dingen verschillen van ras tot ras en van paard tot paard. Een paard te vroeg opleren is erge zonde.
Mijn instructeur is nu een Shire aan't inrijden en ik geloof dat ie ook 3 is. Hij is erg zacht en het is iets helemaal anders dan een 'boerenpaard'. Wel grappig, een militairiruiter op een shire Knipoog


Femke

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:35

een shire is gewoon een paard dus beleren met 3. en laat je niet van de wijs brengen doorrdat ie er al zo sterk uit ziet.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 20:36

Citaat:
gewrichten pas later volgroeid zijn en dus in t begin alleen licht werk kunnen doen. pas rond hun 6e zijn ook de gewrichten helemaal volgroeid

Neej dus, bij ALLE paarden is dat pas rond hun 8e! Grotere paarden hebben langer weke(re) botten. Dus ik zou niet voor het derde jaar beginnen. Liever nog met vier, maar het allerbeste is vanaf 5, maar dat heeft niemand er echt voor over.
Shire's zijn wel onwijs tof! En lekker groot...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Marjolein

Berichten: 11629
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 20:46

ow pas bij 8 nouja maakt weinig uit. alleen bij zwaarder gebouwde paarden lijken ze eerder sterker terwijl ze dat nog niet izjn en kan je dus probs met de gewirchten krijgen

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 10:04

De handelaren waar ik een Shire(wil en moet) kopen zeggen dat je ze al makkelijk bij hun 3e kunt betuigen. Ik ben nu een beetje in de war Verward

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Marjolein

Berichten: 11629
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 16:33

t kan wel. maar niet teveel werk doen. zoals laui uitlegde zijn de botten heel zwak en is t niet goed om er dan teveel kracht op te zettten.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 17:34

met 3 licht betuigen is geen probleem hoor en als je af en toe eens rijd zal dat ook niet schadelijk zijn. Je moet gewoon voorzichtig zijn en rustig aan doen. Maar ja dit geld eigenlijk voor elke 3 jarige.
Succes met je toekomstige shire. Ik vind ze wel erg gaaf

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 20:48

Mijn hoefsmid heeft zelf een aantal goedgekeurde dekhengsten uit Engeland, ik zal eens aan hem vragen hoe hij dat normaal doet. Tjerk Meijer heet hij, en hij importeerd ook Shires op verzoek. Dan zoekt hij er éen voor je die bij je past bij de officiele fokkers in Engeland.

horseslufer

Berichten: 186
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:12

m`n vriendins tante heeft ook een shire en die heeft hem al betuigt op z`n 3,5 jaar
duzz dat kan ook
-xxx- shirley

Gentle Is Een Nieuw Paard Op Stal Oosteinde ... Tis Zo`n Lekkerding !!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:30

Zolang je het maar bij licht werk houdt, kun je wel met 2,5 beginnen. Aangespannen lopen is minder schadelijk voor een nog niet geheel volgroeid paard dan onder het zadel.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:24

Bij 2.5 kun je al licht beginnen met alles maar wees niet te vlot ook al gaat het goed bouw het wel voorzichtig op als zij 3 jaar is dan kun je gaan beginnen met de overige dingen.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Albert

Berichten: 5708
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:20

Je kan al beginnen met beleren als veulen: halster om, vaststaan, los stilstaan, meelopen, halthouden, achterwaarts, voorwaarts, draf.
Alles spelenderwijs en zonder belasting en vooral niet te lang.
Dan is de stap naar het "echte" werk maar klein.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:16

Hebben jullie trouwens gezien dat dit een topic uit het jaar nul is? Nou ja, het jaar 01 iig. Zeker die waarschuwing niet gezien Horseslufer?

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:37

hey

volens mij 2.5 om voor te spannen op te berijden moet hij 3 jaar zijn. niet eerder in ieder geval en gewoon rustig op bouwen en geen zware dingen latend doen.


groetjkes -xxxxxxxxxx- suuske

As many know horses will gallop, in to our hearts forever

**Karina en Esther ik zal jullie nooit vergeten**


suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:38

hey

volens mij 2.5 om voor te spannen op te berijden moet hij 3 jaar zijn. niet eerder in ieder geval en gewoon rustig op bouwen en geen zware dingen latend doen.


groetjes -xxxxxxxxxx- suuske

As many know horses will gallop, in to our hearts forever

**Karina en Esther ik zal jullie nooit vergeten**

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:42

Bij 3 jaar gweoon.. tuig is net als een zadel.. maar je gebruikt het wel heel anders.. bij 3 is het lichaam er klaar voor !

Samantha Lovers Splash

    S p o t.

bruintje
Berichten: 41
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:00

je kan er toch met 3 een tuig op leggen en gaan wandelen enzo, dan belast je hem niet en hij went er toch aan.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 08:57

Idd OUD topic

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

DubbelFun

Berichten: 88503
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 09:49

Ondertussen is de Shire in kwestie al weer een flink stuk ouder geworden Lachen, dus maar een slotje hier.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: craiester, pinkie87 en 1 bezoeker