Schiet VAN de trailer af.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Schiet VAN de trailer af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 15:20

Padijtje gaat wel op de trailer, heel makkelijk zelfs, maar er van af gaat niet zo makkelijk, je hoeft de stang er maar vanachter te halen, en ze is niet tegen te houden.
Daarom doe ik ook een longeerlijn aan haar halster als ik haar eraf haal, zodat het halstertouw niet door mn handen kan branden.

En mn vader en nog iemand staan altijd aan weers zijden van de laadklep, zodat ze er zien schuin af gaat.

Maar wat moet je eraan doen als ze er zo hard afgaan?

Ik durf haar niet aan dr touw te trekken, want dan ben ik bang dat ze dr hoofd stoot, en er niet meer op gaat...



Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:54

Misschien helpt het om, als de klep open hebt gedaan, eerst een paar keer aan de balk te rommelen, zonder hem er achter weg te halen. Als ze dan op de balk gaat 'zitten' of achteruit wil rennen doe je klep gewoon weer dicht en wacht je even om het daarna nog een keer te proberen. Als je dat consequent een paar keer doet zal ze in ieder geval leren dat klep open en gerommel aan de balk niet per definitie betekent dat ze er uit kan rennen. Bij een stalgenoot van me werkte dit in ieder geval perfect!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:59

Ik heb dit dus ook met brenin, het is zelf al een keer gebeurd dat hij toen de klep naar beneden was onder de stang door is gekomen..
Toen had ik gelukkig ook de longe eraan en had hij dus genoeg ruimte en ik ook voordat ik werd geplet tegen de stang..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:33

Had ik ook met een paard, beetje raar misschien maar ik had het idee dat ze gewoon graag mee wou dus zo snel mogelijk eraf. Dus heb ff bak brokjes meegenomen, lief gepraat, klep naar beneden, stang weg en toen lette ze op mij ipv op die stang en liep ze daarna rustig samen met mij de klep af. Let wel op dat ze zeg maar van de klep af rennen niet asocieert met braaf is brokje. Bij mij hielp het, we hebben er nooit meer last van gehad! Wie weet helpt het, het is het proberen waard! Succes OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Maartje7 en 14 bezoekers