van dunne naar dikke staart?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

van dunne naar dikke staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 10:35

Hallo,

Me paard heeft een best dunne staart maar ik wil hem graag wat dikken hebben, ik doe er helemaal niks aan soms een beetje equistar en heel af en toe ff wassen. Ik heb van iemand gehoord als je je staart nat houd gaat ie heel hard groeien. Of het waar is weet ik niet heeft iemand anders nog tips.

Groetjes amanda,

Alles is welkom


machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:39

pff geen idee of dat waar is... maar de staart van macho is altijd al vol geweest... het enige dat ik weet dat als ik dr equistar inspuit dan word die iets dikker ja... Haha! maar volgens mij zijn dr niet echt dingen waardoor je die staart supervol kan krijgen.... een paardheeft gewoon een dikke staart of hij heeft hem niet

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:41

allemaal fabeltjes, ik ben bang dat je ermee moet leren leven. je kunt hem wel vrij kort houden dan lijkt hij voller!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:45

Of een staartzak gebruiken. Dan verlies je in elk geval heel wat minder haren door beschadigingen etc.


Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 10:49

De bovenkant begint wat dikker te worden maar de onderkant het veulen van 2002 heeft heel der staart afgevreten vandaar

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:58

Mijn verzorgpaard heeft ook een vrij dunne staart. Het is mij dan ook 'verboden' om em te borstelen, uit te pluizen of er iets anders mee te doen. Nu ziet het er goed uit! Ik denk dat je vooral geduld moet hebben tot haar staart weer aangegroeid is, maar dat duurt even!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:37

loulou staart was onder eerst ook dunner. ik heb er een flink stuk afgeknipt en er verder nix aan gedaan. alleen uitpluizen als ik wedstrijd heb. en nou heeft ze onder weer een mooie dikke staart

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:40

het is genetisch bepaald en je kunt haar niet dikker maken. Mensen hebben dik haar of dun haar. en dat verandert niet. en zo is het met paardenstaarten ook.

De hond is de betere mens

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:04

Desiree schreef:
het is genetisch bepaald en je kunt haar niet dikker maken. Mensen hebben dik haar of dun haar. en dat verandert niet. en zo is het met paardenstaarten ook.


maar de staart van haar pony is kort/dungebeten door het veulen. die van loulou was geschuurt.
dan kun je de staart dus wel weer dikker krijgen

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:29

Tipje: niet teveel doen aan de staart, maar wel eens in de zoveel tijd lekker wassen en helemaal uitkammen m.b.v. antiklit, dan haal je alle dode haren eruit. Niet te vaak, maar eens in de zoveel weken ofzo. Want anders laat je alle dode haren zitten en wordt de staart alleen maar klitterig. Da's helemaal lelijk!

Succes!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:10

ja zoals al veele zeiden,niet veel doen aan de staart.

mickey had voorheen ook een erg dunne staart.
nu is al die behoorlijk dik aan het worden Lachen
ik doe alleen voor concours wassen en dat is 2 tot 3 keer per maand.
en voor de rest blijf ik er helemaal vanaf,doe ik er niets aan alleen 2 tot 3 keer per week inspuiten en met een zachte borstel er een keer doorheen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 bezoekers