Tentenkamp... en een blauwtje bij Divoza :D

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Tentenkamp... en een blauwtje bij Divoza :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 20:10

Zo, 150 km rijker en 150 euro armer, en dan nu toch maar een verslagje. Haha!

Ik had vanmorgen vroeg al naar het Tentenkamp willen gaan, om een uurtje of kwart over 9. Had toch een vrije dag en zou vanmiddag dan mooi thuis wat redactiewerk kunnen doen. Alleen verplaatste het spitsuur op mijn foon en mail zich spontaan naar vanmorgen kwart over 9, dus uiteindelijk werd het half 12 voordat ik richting Rotterdam kon.

Mac Barendrecht deed goede zaken vandaag. Het was daar beredruk, opvallend veel mensen in paardrijkleren die ff kwamen snacken (ik moest nog even aan [PP] voor schut met rijkleren aan? denken Haha!). Voor de Bokkers aldaar: ik was die volwassene met grijze fleecejas die in no time een Happy Meal zat weg te werken. Haha!

Toen op naar het Tentenkamp. Ik reed er eerst nog straal voorbij, zodat ik twee keer de paarse tunnel mocht nemen, en vervolgens kon ik anderhalf rondje om het blok rijden voor een parkeerplaats (ondertussen nog een tijdje opgehouden door een achteruit inparkerende vrachtwagen). Die bedrijven daar in de buurt zijn volgens mij 'not amused' met dat Tentenkamp, nauwelijks meer een parkeerplaatsje te vinden. Op mijn tweede rondje zag ik ineens (van de achterkant) een bekend loopje met daarboven een bekend hoofd: dat moest Ineke (Billy) wel zijn, dat kon niet anders. Ze bleek het inderdaad te zijn en bood aan om even op mij te wachten. Gelukkig vond ik toen snel een plekje, vervolgens even diep ademhalen en de drukte in.

Om kort te zijn: het viel me tegen. De laatste keer dat ik een Tentenkamp bezocht was is ook alweer zo'n tien jaar geleden, maar ook deze keer zag ik niet echt dingen waarvan ik dacht 'dat moet ik hebben', hoewel er wel leuke jassen bij hingen. De fleece uitrijdeken waarop ik had gehoopt was er niet (meer) in Retjes maat en ik durfde er ook niet op te gokken. De halsters waren ook net niet wat ik zocht, toevallig kwam ik een groen-met-paars halstertje tegen dat ze daar tien jaar geleden ook verkochten (heb het toen nog gekocht voor mijn oude pony). Destijds vroegen ze er 4.95 in guldens voor, nu 4.95 in euro's. Mijn enige aankoop van waarde was een metalen rekje voor sjabrakjes (ook handig voor natte beenbeschermers), en tezamen met een boekje over longeren en een bus Harmisol was dat ook nog wel de moeite om bij de kassa te gaan staan. En niet te vergeten de sleutelhanger waar Ineke en ik de grootste lol om hadden:

Afbeelding

Ik heb er nog een andere foto van, maar die zal ik maar niet plaatsen in verband met de censuur (moet tenslotte het goede voorbeeld geven als mod) Haha!. Laten we het er op houden dat-ie kan bewegen en dat er dan 'iets' zichtbaar wordt Haha!. Anyway, ik stond met mijn mandje bij de kassa (exact 35 minuten in de rij gestaan, viel dus mee), ze haalden 'm leeg en vroegen of die sleutelhanger er ook bij hoorde. Ja dus. Ze wisten niet wat die dingen kostten, dus werd er naar 'de baas' geroepen. Die riep keihard terug: 'Die met die dekkende paarden?', waarop dat meisje achter de kassa riep: 'Ja die vieze sleutelhanger!' en daar moest ik eigenlijk wel om lachen, ondanks dat ik me net Herman Finkers voelde die condooms kwam kopen ('Anjaaa, wat kosten die condooooms?'). Maar goed, de schade bleef beperkt tot 30 euro. Heb nog wel een leuk winterjasje van Happy Valley gezien, maar dat had nog even geen haast.

De sleutelhanger heb ik trouwens cadeau gedaan aan mijn vriendje, hij is er naar eigen zeggen erg blij mee Haha!.

Toen op naar Divoza. Ik had nog wat verjaardagsgeld te besteden, had besloten dat dat op moest gaan aan een rijbroek en die 11% korting die ze deze week geven op alle rijbroeken kwam daarbij goed van pas. Ik ging toch maar weer voor een simpele donkerblauwe Mondoni-met-leren-kont. Ze hadden mijn maat en hij paste, dus ik was snel klaar. Ik had verder niets nodig, maar ineens hoorde ik zachtjes roepen vanuit de koopjeshoek: 'Neem mij mee, neem mij mee!' Het stemmetje bleek afkomstig te zijn van de blauwste jas die je maar kunt bedenken. Hmm... toen ging mijn geweten werken. 'Heb je een jas nodig?' - 'Ja, een winterjas.' - 'Dit is geen winterjas.' - 'Nee, maar wel een hele gave jas. En blauw Cool.' Gepast, weer teruggehangen, gepast, weer teruggehangen en uiteindelijk toch maar gevraagd hoeveel korting er nou precies op zat. Hmm... 50%. Niet verkeerd dus. Jas weer gepast en besloten dat-ie met mij mee naar huis mocht. Dus volgend jaar rijd ik mijn wedstrijden in de blauwste jas die je maar kunt bedenken! Cool

Afbeelding

Verder waren enkele medewerksters van Divoza bereid om hun medewerking te verlenen aan een artikel dat ik aan het samenstellen ben, dus met een flinke tas en wat ruwe teksten verliet ik de winkel. En nu hangt mijn jas mooi blauw te zijn aan een haakje. Ik kan haast niet wachten tot het nieuwe wedstrijdseizoen... Hyper!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:14

Nououououou, het kan blauwer Haha!

Hij is wel erg mooi.

'Paint' it 'Black'


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 20:16

In het echie IS-ie ook blauwer, de kleuren komen net niet helemaal goed uit op de foto. Wacht maar tot je 'm live ziet. Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:19

Da's idd wel blauw, leuk hoor, mooi kleurtje! En aparte sleutelhanger, hoe verzinnen ze het... *LOL*

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:27

*LOL* Was het niet: "Tiiiiiinaaaaa, wat kosten Die Kondoooooome"? ofzo? Haha!
Leuke sleutelhanger trouwens, echt iets voor Marco OK dan! *duikt weg*
Ik vond het ook tegenvallen toen ik de vorige keer bij het tentenkamp was. (euh ja, die keer dat we in Scheveningen-City een paar uur in de auto geslapen hebben om te wachten tot het Tentenkamp openging Haha!)
Weinig echte koopjes en veel te druk.
En die jas, hij is wel ERG blauw *LOL* Dacht dat je meer een donkerblauw type was! Clown Die blauwe Mondoni met leren kont heb ik ook al een tijdje op mijn verlanglijstje staan, zal Sinterklaas eens lief aankijken

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:27

hahahaha ik ken dat stuk van Finkes met die condooms en vooral die kop die Finkes er dan bij trekt... leek jouw lieve smoeltje daar ook op, op dat moment?

Ik ben anders wel heel nieuwsgierig naar jouw realtime f*ckhanger.... Haha! Knipoog Haha!

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:47

Wow, wat een ontzettend gave sleutelhanger *LOL*
Als je kleine sleutelhangertjes krijgt, mag ik er dan ook eentje ?
Pleassse ? Haha!

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:18

lekker om de hele dag voor je paard en jezelf te shoppen en dan niet zo veel geld kwijt te zijn, vind het jammer dat de foto`s het niet doen want ken de sleutelhanger niet!!!

ONDERSCHRIFTLOOS

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:24

Die sleutelhanger alleen al maakt het absoluut de moeite waard volgens mij Haha!

En blauw hoort bij jou *LOL*

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:33

Toen ik dat stukje van die sleytelhanger las moest ik inderdaad ook aan dat stukje van Herman Finkers denken Haha!.

Verder weer een hoop blauw Haha!
Maar als je blauwe benen wil kan dat toch ook op een andere manier Knipoog


... enne die uitverkoophoekjes zijn altijd zo erg. Ik kan er ook maar zelden een ruitershop uitlopen zonder er even in gekeken te hebben. ( en helaas is dat niet altijd even goed voor mijn portemonnee Huilen )

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:56

Wat kostte dat ding nou?
Ik wil hem ook nog halen, heb er een leuk plannetje mee Haha!
Toch ben ik wel redelijk geschokt dat ik aan mijn loopje al herkend wordt, heb het gevoel dat ik waggel of zo als het zo duidelijk is Tong uitsteken
maar het was wel ff gezellig.

Goedgekeurd onderschrift :)

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:05

Haha, dé beruchte sleutelhanger, waarschijnlijk erg bekend bij de bezoekers van de Equitana.. Ze hadden ze daar echt oooveral hangen en bij de een nog een stuk goedkoper dan de ander. Ergens in een bovenzaal met koopjes hadden ze hem op een of andere manier op een bewegend onderstel gezet, waardoor je dus de hele tijd die paardjes heen en weer zag gaan op een rijtje. Zooo irritant. Ik vond het een beetje een rare sleutelhanger haha. Je ziet nu dat ding van die hengst niet maar die zag er toch niet heel erg smakelijk uit... gni
Wat een gave jas trouwens. Die had ik ook niet laten hangen als ik daar was! Is hij water- en winddicht ofzo? Erg leuk blauw!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:41

nou ik ben ook geweest bij het tentenkamp... sorrie hoor maar het was drie keer niks. ze hebben het over allerlei soorten thermolaarzen. maar die hebben ze eigenlijk alleen maar in hele grote maten! ook adverteren ze met halsters voor vijf euro... ik moets inkopen doen voor demanege paarden..... hebben ze alleen cob..... ze adverteren met gratis borduren op een dekje van boven de twintig euro... dit is helemaal erg moeilijk. en als je echt wilt lachten vraag je om een btw bon!!!! niemand kan en mag die maken van de baas! das toch die vent die de hele tijd bij de kassa staat te gillen: VRIJE KASSA!!! KOMT U MAAR.
maar goe ik kwam dus thuis met een paar halsers en een potje knoflook.... en als je wist waar ik allemaal voor ging???? word je gek!!! volgende keer gewoon weer divoza dus!!!
voor de mensen die nog gaan.... succes!!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:57

die jas is wel erg cool
die sleutelhanger heb ik ook gehad maar ja die bleef tussen mijn wiel van me fiets hangen Tong uitsteken
ik vond tentenkamp ook erg tegen vallen elke keer weer neem ik de moeite om te kijken
maar elke keer vin ik er niks aan Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 23:08

Oscar"]
Als je kleine sleutelhangertjes krijgt, mag ik er dan ook eentje ?
[/quote]

Moet je even met mijn vriendje regelen, hij is nu de eigenaar en hij gaat dus over de nakomelingen. Haha!

[quote="Billy"]
Wat kostte dat ding nou?
[/quote]

Slechts Geld, geld! 2.95.

[quote="gera schreef:
Is hij water- en winddicht ofzo?


Yep, volgens het label wel. Gegarandeerd tot twee jaar na aankoop, staat er nog bij (maar ik gok dat ik 'm wel opnieuw moet inspuiten na het wassen). Hij is trouwens van Gelert, volgens mij is dat best een bekend buitensportmerk.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:16

wenny schreef:
die sleutelhanger heb ik ook gehad maar ja die bleef tussen mijn wiel van me fiets hangen Tong uitsteken


Vind je het gek met die uitsteeksels? Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 06:19

Zegeeeehh die jas, hadden ze die ook int Oranje??????

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 07:47

Heeft iemand gisteren gezien of ze die thermobroeken uit de folder nog hadden. En of ze er ook nog een beetje uit zagen? Dat scheelt mij anders vandaag reisje naar Hyporama

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:32

whaha die sleutelhanger *LOL* die wil ik ook waar lag ie ergens?

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:33

Marsu schreef:
Heeft iemand gisteren gezien of ze die thermobroeken uit de folder nog hadden. En of ze er ook nog een beetje uit zagen? Dat scheelt mij anders vandaag reisje naar Hyporama

ja ze hadden thermo broeken heeel veel zelfs, ze zagen ergeloof ik wel redelijk uit. crossmonster heeft er nog ff naar gekeken, maar de maten waren niet echt duidelijk aangegeven en het was zoooo druk dus we zijn maar weer doorgelopen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 11:44

Vippie schreef:
Zegeeeehh die jas, hadden ze die ook int Oranje??????


Nee helaas... Maar oranje zie je deze winter overal, dus wie weet... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:58

Karin"]
[quote="Vippie schreef:
Zegeeeehh die jas, hadden ze die ook int Oranje??????


Nee helaas... Maar oranje zie je deze winter overal, dus wie weet... Haha!
[/quote]

he jammer.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:15

Het is wel een hele mooie blauwe jas Ik ben ook gek op alle kleuren blauw en dit is echt een superkleur Tong uitsteken

Geen winterjas gekocht dus Verward

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:18

WOW mooi blauw is niet lelijk Haha!

weer billy?? woont ze in de divoza ofzo??? Tong uitsteken

Amor Vincit Omnia

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:23

Nee manuel, maar ik woon wel vlak bij hypodrama, en ging daar ff kijken.

Goedgekeurd onderschrift :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dido2316, gonniee, Maaike_Ma, Sanne96 en 37 bezoekers