casco youngster drukt tegen voorhoofd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

casco youngster drukt tegen voorhoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 20:53

Ik heb vandaag een casco youngster gekocht. In de winkel leek hij prima te zitten, maar nu ik hem thuis al een poosje op heb (niet lachen) heb ik het idee dat hij tegen mijn voorhoofd drukt waardoor ik er hoofdpijn van krijg.
Meer mensen met hetzelfde probleem?

Wie heeft er hier trouwens ervaring met caps van LAS?


prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:55

wij vinden die caps niet zitten ik hoop dat je hem nog kan ruilen als je dat wil??????

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:00

Ik heb ook een casco youngster, bij mij drukt ie niet tegen mn voorhoofd maar krijg ik hoofdpijn bij dat stuk waar die draaiknop zit. Maar da's een beetje mn eigen schuld want ik draai die knop veel te strak Schijnheilig
Verder vind ik hem wel lekker zitten, je voelt haast niet dat je een cap op hebt Lachen

Denk dat het wel een kwestie van wennen is (had ik ook), maar als ie echt niet lekker zit zou ik gewoon terug gaan!

pmarena

Berichten: 48049
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:03

Misschien is de Youngster te rond , omdat je een meer ovaal hoofd hebt ?
Dat zou een heel logische verklaring zijn

Als je nu al last ervan hebt dan zou ik hem meteen terugbrengen Lachen

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:04

ik had er ook last van,al in de winkel.Heb meerdere modellen geprobeert en merken ook maar had het bij de meeste.Dus ik heb een champignonnetje gekocht.Ik denk dat het zo bij mij was omdat mijn hoofd te smal is voor die dingen kon ook zo mijn hand naar binnen steken aan de zijkant terwijl hij wel strak zat.Misschien is dat bij jou ook het probleem.Ik hoop dat je hem nog om kan ruilen voor een ander,want dit lijkt me nou niet zo fijn zitten.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:17

Ik heb precies hetzelfde probleem met de Casco Youngster. Ik heb een vrij klein en ook smal hoofd, waarschijnlijk zit daar het probleem.

Ik heb nu een Swing en die bevalt qua pasvorm heel erg goed. In de zomer kun je hem alleen beter niet op je hoofd zetten, want dan krijg je knallende koppijn van de hitte...

Ik hoop ooit nog eens een comfortabele en koele cap te vinden, misschien dat ik dan ook eens vaker met een cap zal rijden.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:25

ik had de eerste keer dat k met de casco youngster reed een deuk in mn hoofd omdat die rand erg drukte, en als k hem losser deed viel hij zo af. Vind het echt geen fijne caps

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:29

Ik vind het ook rotdingen. Ik krijg er echt een rode vlek van op mijn voorhoofd. En het ziet er ook werkelijk niet uit.

In het land der blinden is eenoog koning!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:32

Heb je de draaiknop niet te strak? Ik kreeg er eerst ook hoofdpijn van(maar meer aan de achterkant, waar die draaiknop zit), en toen ik hem losser draaide had ik nergens last meer van. Hij zit heerlijk nu. Lachen
IK heb de kleinste maat en ook best een smal hoofd. Scheve mond

pmarena

Berichten: 48049
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:33

Hmmmm...ik hoop eerdaags een Casco Arcus te krijgen , ben benieuwd of die beter is qua pasvorm omdat je best veel mensen hoort die Casco maar niks vinden....ik ga er wel vanuit dat de Arcus beter is , maarja Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:42

Ik heb ook een youngster, hij past mij goed en ik krijg er ook geen hoofdpijn van, draag 'm vrijwel dagelijks. Het enige wat ik in het begin had was dat het klitteband waarmee de "voering" bevestigd was op m'n voorhoofd iets breder was dan het strookje voering (lekker vage omschrijving Verward ). Maar het kwam er dus op neer dat ik de 'haakjes' van het klitteband in m'n voorhoofd had staan en dat zat dus niet lekker Ik heb het bewuste stukje klitteband eruit gesloopt (de voering blijft nu op z'n plek door de lijmresten Haha! ) en nu is het opgelost.

Nulla tenaci invia est via

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:04

Ik heb dat ook ja. En ik kan hem ook nog altijd veel meer bewegen dan in de handleiding beschreven stond. Maar ja, denk ik maar, beter iets dan niets.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:13

Ik heb ook een Casco youngster maar heb er in principe geen last van maar na een uur rijden krijg ik aan de voorkant waar die klitteband dingetjes een beetje uitsteken omdat daar de voering zit, dat is echt balen en heb er nog steeds geen oplossing voor gevonden......

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:15

Die klitteband dingetjes heb ik er dus gewoon uitgepeuterd, gaat best, de binnenkant blijft zonder klitteband ook gewoon zitten. Zit veel beter!

Nulla tenaci invia est via

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:53

Bij mij passen die Casco's sowieso voor geen meter. Probeer anders eens een Horka Airstream, die zijn voor een ovaler hoofd gemaakt.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Braziliƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:14

Heb ook een Casco en het is een onding.
Ze zijn wel lekker licht, maar dat bandje onder je kin zit afgrijselijk. Doe je dat bandje strakker, dan zit de cap niet meer stevig en kan hij je neus breken (omdat de cap naar beneden kan klappen, en dat zal niet de eerste keer zijn...) Doe je hem strakker dan kun je lastig praten en het "slikt" ook niet prettig.

Die vroegere caps gingen ook minder snel kapot. Dat draaidingetje aan de achterkant van de Casco is nou niet bepaald van super kwaliteit.

Zijn er nog andere merken met het verplichte veiligheidscertificaat?

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:16

Ik krijg er ook hoofdpijn van, helaas blijft me dat dan de hele dag achtervolgen. Ik zou de cap terug brengen als ik jou was, ik ga binnenkort ook een nieuwe kopen want deze vind ik niks

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:39

Margreet schreef:
Die klitteband dingetjes heb ik er dus gewoon uitgepeuterd, gaat best, de binnenkant blijft zonder klitteband ook gewoon zitten. Zit veel beter!

Dan moet ik dat ook maar doen, heb altijd de afdruk van het klittenbandje op mijn voorhoofd staan na het rijden, verder past ie goed.
Heb ook de Harry's Horse die op de Pikeur GPA lijkt gepast, die lijkt me net wat beter te passen, misschien dat ik m'n Casco nog eens verkoop en een Harry's Horse koop.


Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:47

Ik heb ook een Casco Youngster dacht ik. Heb wel altijd een mooie rand in m'n voorhoofd als ik hem op gehad heb maar heb er verder geen last van.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:59

Als je cap niet lekker zit, meteen terug naar de winkel om hem om te ruilen. Een cap is zo belangrijk, die moet gewoon goed passen en lekker zitten. Zelf vond ik dat model overigens ook niet zo denderend zitten, blijkbaar heb ik er een verkeerd hoofd voor. Pas geleden heb ik het nieuwe model cap van Harry's Horse gekocht en die zit bij mij wel erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:52

Rivano schreef:
Zijn er nog andere merken met het verplichte veiligheidscertificaat?


Ja zeker wel, een heleboel zelfs. Alle caps die als cap/veiligheidshelm verkocht worden horen dit certificaat te hebben, anders is het gewoon hoofdbedekking. Je kunt het voor de zekerheid checken, in het label staat of hij is goedgekeurd (CE/EN1384 moet er instaan).

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:33

Ik heb nu 2 casco yongsters een oud model en een nieuwmodel. Dat oude model ( zonder draaiknop) kreeg ik niet meer zo goed strak en had ik hem strak dan ging die weer los resultaat: als ik ging doorzitten ging mn capstuiteren op mn hoofd en hij ging acheropmn hoofdzitten en vooral scheef waar dor ik ook nog eens last kreeg van mn oor ( jaja wat een verhaal Haha! ) Deze klachten met dat ding kreeg ik pas na ong 3 jaar. waarschijnlijk is die zo gaan zitten omdat ik een paar keer goed ben gevallen met mn pony!
Toen heb ik een nieuwe gekocht met draaiknop en die bevalt opzich wel maar nu heb ik dus het probleem dat dat staafje waar die draaiknop aanzit dubbelgevouwen gaat zitten waardoor ik dat ding moelijk op mn kop krijg en na het rijde hebben ik een hele rode streep op mn voorhoofd! Haha! maar verder vind ik het wel een goede.... Deze cap zat het best van alle cappen die ik heb geprobeert.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 16:45

Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb net de winkel gebeld en ruilen was geen probleem. Ik ga hem dus denk ik toch maar terugbrengen. Hij zat ook niet echt heel erg beroerd, maar gewoon net niet lekker genoeg. Mijn zoektocht naar een goede cap gaat dus weer verder!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:47

Ik heb 2 casco youngsters (oud met klitteband en nieuw model met draaischijf), en beide zitten niet echt jofel, zo voor een dressurproefje gaat het nog maar na een endurancerit barst ik van de koppijn en idd een rode streep op mn voorhoofd.
Ik heb nu een casco arcus en deze is veel beter qua afwerking en pasvorm aan de binnenkant, maarja dat mag ook wel voor dat geld.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 17:38

Saar4 schreef:
Mijn zoektocht naar een goede cap gaat dus weer verder!


Probeer een Horka Airstream!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimwilliam, Manou, xAnthea en 120 bezoekers