Quarter chippen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Quarter chippen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 12:49

Ik hoor vaak dat mensen hun Quarter chippen maar ik ben bang dat het door het lichaam gaat zwerven en schade aanricht.
Ik geloof dat ze in Amerika met DNA werken.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:54

Er zijn op Bokt al aardig wat items geweest over chippen, gebruik de zoekfunktie eens. Ik denk dat het chippen van een Quarter niet anders is als bij een 'normaal' paard Lachen

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 12:58

thanks

TiPe

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:33

heb mijn paard gechipt, en geen problemen er van ondervonden, ze vond het alleen niet zo grappig

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:33

kijk eens op www.antichip.nl
Het is (nog) niet verplicht voor het stamboek of op westernwedstrijden.
Wel als je engelse wedstrijden wilt gaan rijden.
waarom wil je chippen?
by the way mijn paard is niet gechipt omdat ik het niet nodig vind en omdat ik idd bang ben dat het schade aanricht.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:30

Chippen is ook nog steeds niet verplicht gesteld door de overheid, een paardenpaspoort wel. Hou er echter rekening mee dat je als je na 01/01/2004 een paardenpaspoort aanvraagt dit niet meer kunt krijgen zonder dat je je paard laat chippen.

siepje
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:06

kun je me wat meer vertellen over dat paardenpaspoort? (hoe je er aan kan komen) alvast bedankt!
(mijn paard is ook niet gechipt, ken veel paarden die er wel hebben en die hebben er geen last van...maar toch...)

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:35

bij fanci zit de chip er nu al een paar jaar in .tot nou toe heeft hij er geen last van gehad. Lachen ,maar als ik zelf had moeten kiezen,had ik het niet laten doen,ben altijd nog een beetje bang of het in de toekomst geen schade zal aanrichten.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:39

Dance schreef:
Chippen is ook nog steeds niet verplicht gesteld door de overheid, een paardenpaspoort wel. Hou er echter rekening mee dat je als je na 01/01/2004 een paardenpaspoort aanvraagt dit niet meer kunt krijgen zonder dat je je paard laat chippen.

Oh, da's nieuw! Waar haal je dit Verward

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 10:36

dank je voor jullie reacties ik denk dat ik nog maar even wacht met chippen.

Wat houd dat precies in paardenpaspoort????

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:52

Sadie ik heb je een PB gestuurd.

Paspoorten voor Quarters, Paints en Appaloosas worden verstrekt door
Horse Passport, Heideweg 3, 3776 PX Stroe (Gld.). Geen andere rassen.
Als je lid bent van de NQHA krijg je korting.

Ik ben het internetadres kwijt door een crash, maar dat is makkelijk op te zoeken (Holstud, Stroe). Daar staan e-mail adres en telefoonnummer op de site vermeld.

Van hun heb ik de informatie en heb nu wel snel mijn paspoorten geregeld. Opsturen van een hele goede kopie (kleur eventueel) van de voor en achterkant van je registratie certificaat, direct overmaken van de kosten en je hebt de paspoorten binnen no time in huis. Was perfecte service.

Groetjes
Tiny

PS: bellen is beter dan e-mailen.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:05


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:23

Mag ik een domme vraag stellen en vragen waarvoor je precies het paardenpaspoort nodig hebt en vanaf welke leeftijd (van je paard dus) je die aan kunt/moet vragen?
En wat voor kosten zitten er aan verbonden?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:29

Als ik het goed begrepen heb is vanaf 01-01-2004 iedereen die met een paard op de openbare weg verschijnt verplicht bij kontrole een paardepoort te moeten kunnen laten zien.
Dus niet alleen op wedstrijden, maar ook met een buitenrit (ik dus ook Lachen ).
Vanaf elke leeftijd kun je een paspoort aanvragen.
Kosten ben ik ook wel benieuwd naar (moet ze dus ook nog hebben).

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:11

Hoe weten jullie dat? Ik heb er nog nooit van gehoord? Waar is dit gepubliceerd? Waarom is dat vanaf die datum verplicht dan?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:31

Pfoeh dan moet ik er ook wel achteraan. Altijd handig natuurlijk. Ze zouden het alleen wel zo spelen dat je eens in de zoveel jaar een nieuwe moet laten maken/halen, net zoals bij een paspoort voor mensen
Ik hoop alleen niet dat het ook zo duur is Lips are sealed

Overigens moet je op sommige stukken bosgebied ook verplicht een ruiterbewijs hebben, maar daar is me ook nog nooit naar gevraagd...

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:41

Paintje"]
[quote="Dance schreef:
(Holstud, Stroe)


http://www.holstud.nl ? Het dekstation?
[/quote]

Juist, daar zitten ook de chippers en de paspoortenverstrekkers voor genoemde rasjes Haha!

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:50

Hi,

Ik heb afgelopen zomer bij de NQHA geinformeerd en kon toen niet via hen een paspoort krijgen (ga vaak naar Duitsland en daar is het hebben van een paspoort verplicht).
Ik heb een paspoort via de KNHS geregeld en m'n paard gechipt. Ik ben niet zo bang dat die chip gaat wandelen door het lichaam en het blijft wel de snelste manier om je paard te identificeren (quarters blijven diefstalgevoelig).

De afhandeling via de KNHS verliep snel en soepel en ik had het binnen 2 wkn geregeld.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:51

PeppySan schreef:
Hoe weten jullie dat? Ik heb er nog nooit van gehoord? Waar is dit gepubliceerd? Waarom is dat vanaf die datum verplicht dan?


Iedere Nederlander is verplicht de wet te kennen Cool Haha!

Publicaties over wetten en regelgeving worden gedaan in het Staatsblad, kun je ook op internet vinden. Daar niet iedereen dit zal lezen en zeker er niet op is geabonneerd lijkt mij dit misschien een leuke taak voor de diverse instanties als stamboeken en andere verenigingen dit bij te houden en hun leden daarover te informeren.

Dat je een paardenpaspoort bij je moet hebben zodra je met je paard de openbare weg opgaat is niet pas nu of vanaf 2004 verplicht. Dat is al een paar jaar verplicht. Hier wordt er echter niet zo zeer op gecontroleerd, in het buitenland wel. Je paardenpaspoort hoor je bij je te hebben zoals je ook je rijbewijs en je autopapieren meeneemt als je in de auto stapt. Zo stond het ooit eens ergens omschreven als uitleg. Knipoog

Die dingen zijn echter wat handiger dan een paardenpaspoort. Dat is een A5 en nog behoorlijk dik ook. Die stop je niet zomaar even in je binnenzak

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:01

Semmie schreef:
Hi,

Ik heb afgelopen zomer bij de NQHA geinformeerd en kon toen niet via hen een paspoort krijgen (ga vaak naar Duitsland en daar is het hebben van een paspoort verplicht).
Ik heb een paspoort via de KNHS geregeld en m'n paard gechipt. Ik ben niet zo bang dat die chip gaat wandelen door het lichaam en het blijft wel de snelste manier om je paard te identificeren (quarters blijven diefstalgevoelig).

De afhandeling via de KNHS verliep snel en soepel en ik had het binnen 2 wkn geregeld.


Lekker handig. Omdat het via het secretariaat van de NQHA dus niet werkt, hoewel ze dat in hun lijfblad wel zo mooi publiceren, heb ik het dus rechtstreeks geregeld. Sorry mensen van het NQHA secretariaat, maar ik vind dit behoorlijk waardeloos!!!

Voor iedereen die het ook rechtstreeks wil doen, hier het adres en telefoon nummer inclusief de bankrekening en de kosten:

Horse Passport
Heideweg 3
3776 PX Stroe (Gld.)
Tel.: 06 54 3036

Kosten (als lid van de NQHA Cool Schijnheilig ) € 23,-- per paspoort
te storten op bankrekening nr.: 366379305 van de RABO bank te Voorthuize4n t.n.v. NQHA onder vermelding van paspoorten.

Ik had de paspoorten ook binnen de twee weken. Toppie!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:04

Hoe zit het met Paints? Verward

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:09

Dance schreef:
Dat je een paardenpaspoort bij je moet hebben zodra je met je paard de openbare weg opgaat is niet pas nu of vanaf 2004 verplicht. Dat is al een paar jaar verplicht. Hier wordt er echter niet zo zeer op gecontroleerd, in het buitenland wel.


Maar is dit paspoort, zonder chip, voldoende als je met je paard naar een wedstrijd in het buitenland zou willen?

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:49


Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:50

Kreeg vandaag met de post van de NQHA een brief met alle informatie betreffende paspoorten en chippen.

Groetjes, Gisela

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:42

Sugarmiss schreef:
Als ik het goed begrepen heb is vanaf 01-01-2004 iedereen die met een paard op de openbare weg verschijnt verplicht bij kontrole een paardepoort te moeten kunnen laten zien.
Dus niet alleen op wedstrijden, maar ook met een buitenrit (ik dus ook Lachen ).


Hier zou ik wel wat meer van willen weten. Waar kan ik dat precies vinden op het internet.