Prijs van tinkerhengstveulen!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Prijs van tinkerhengstveulen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 10:48

Hallo allemaal!

Denk dat ik hier goed terecht kan met mijn vraag, aangezien er volgens mij behoorlijk wat Tinker-liefhebbers zitten...

Mijn vraag is de volgende: Wat vinden jullie een redelijke (vraag)prijs voor een Tinkerhengstveulen van begin juli dit jaar?? Hij heeft een tweede premie en een bekende papa, verder zijn de ouders rond de 1.55m dus verwacht wordt dat ook hij een flinke Tinker zal worden... Vingers aflikken Het is trouwens een driekleur.

Kom maar op met jullie bedragen, kijken of het ongeveer klopt met mijn idee!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:40

1000 euro?

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:45

Misschien zelfs wel 1200 euro!

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:46

wie is de papa?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:52

precies, wíe is de papa?! Lachen Maar een duizend euro zeker. Veel geld man, brrrrr....

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:18

Ligt een beetje aan de papa en de mama.... Het lijkt mij dat een merrieveulen iets meer waard is dan een hengstveulen, maar het is een driekleur met een verwachtte grootte maat, dus idd. ca. 1000 euro

Veel geld he, voor zo'n beestje waar je nog ruim 2 jaar "niets" mee kan doen...

Groetjes!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:41

1000 euro, of mischien wel 1200 als de papa erg gewild is......
Dat het een driekleur is pleit voor hem.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:09

En zijn tekening, hoe is die. De verhouding gekleurd/wit?

En was het een ruime 2e premies, of een dicht tegen de 3e aan?

In het gunstigste geval denk ik dat je algauw tegen de 1200 euro aan komt...

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 09:56

Hallo, de papa is Pablo! En hij is mooi getekend maar heeft wel meer wit dan bruin....ik vind het zeker een hoop geld, heb zojuist gehoord dat de vraagprijs zelfs 1350 euro is....erg veel, wat vinden jullie?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:27

Hey,

tsja.... Een hoop geld inderdaad. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je met 'm wilt gaan doen of dat je dat wilt betalen of niet... Als je 'm hengst wilt laten en bij goedkeuring wilt gebruiken voor de dekdienst, dan is 'ie het geld wel waard. Als je van jezelf weet dat je een hengst wrs. niet aankan, of als je nu al weet dat je geen stalling zult kunnen vinden voor een hengst: maw. als je 'm gaat laten ruinen, dan vind ik het veel geld...

Wat dat betreft heb ik zelf liever een merrie: mocht er iets gebeuren waardoor ze niet meer geschikt is om te "werken", dan kan ik haar altijd nog inzetten voor de fokkerij. Een ruin die niet kan "werken" heeft echt geen "waarde" meer...

Heb je geen Cheese! van 'm?!

Groetjes!

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 12:40

Ja, die tip gaf degene die hem verkoopt ook al, dat de mogelijkheid er is om hem op te fokken en hengst te laten...maar je weet natuurlijk nooit van tevoren hoe dat allemaal gaat lopen en of hij daar ook idd geschikt voor is...
Denk dat ik zelf meer een type ben voor een (rustigere) ruin en het is idd makkelijker met het vinden van een stal op latere leeftijd...
Je hebt wel gelijk wat betreft het nemen van een merrie, is natuurlijk ook errug leuk om een veulentje uit je eigen merrie te fokken! Denk dat het beter/verstandiger is om gewoon nog even te wachten....misschien volgend jaar mooie keuze uit de nieuwe veulentjes!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:34

Hey,

ik zie dat ook bij een vriendin van me: een prachtig arabieren-hengstveulen gekocht 2 jaar geleden. Voor een Bloos! -prijs... Nu moet íe dan toch maar gecastreerd worden... Met een merrie kun je die optie om te fokken "altijd" open laten...

Groetjes!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 17:38

Ik heb ook een drie-kleur hengstveulen gekocht vorig jaar, aan een portemoneevriendelijke prijs Knipoog. Het stamboek is nog steeds opengesteld en mits een keuring zal ook mijn hengst worden opgenomen en papieren krijgen ...... kan zelfs goedgekeurde dekhengst worden! Ik zou me niet blind staren op een vader of moederdier ... tenslotte is ook bij die tinkertjes waarvan de ouders gekend zijn slechts één generatie gekend, en da's nog echt geen garantie op kwaliteit ... Wat wel garantie is ; is voortgaan op je eigen persoonlijke voorkeur ... een ander zal er misschien niet zo enthousiast op reageren, bekijk maar eens het taxatietoppic van de tinkers ... en je zal merken wat ik wil zeggen. De ene zegt dat tinker X echt megacool is terwijl de andere hem/haar "zwak" zal vinden .....

Weet er trouwens diverse te koop voor een stukken lagere prijs ...

odessalief

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Monster (dat is in het Westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:30

€1200,-

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 11:57

1350 is een behoorlijke prijs... heb je ook een foto? Lachen

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 12:02

Ik vind 1350 euro ook flink aan de hoge kant voor een hengstveulen, denk zelf dat rond de 1100/1200 een beter prij is.. alhoewel dat moeilijk te beoordelen is zonder foto.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:20

Het is idd een flink bedrag, maar waarschijnlijk heb je voor dat bedrag dan ook wel wat.. ik zou er iig goed over nadenken .. en miss. kan er nog wat van de prijs af ??

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:48

Een vraagprijs betaal je nooit bij paarden. Als je het veulen wil biedt dan 950 euro. Je komt dan uit rond de 1150. Ik vind het ook een hoop geld maar zo is de markt nu eenmaal, goedkoper zijn ze er wel, zo vanaf 800 euro. Dinsdag is er trouwens paardenmarkt in Zuidlaren, zo rond de 2000 paarden. Vaak ook mooie tinkers maar dan moet je er vroeg bij zijn.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 15:18

Henstveulens vanaf 450 euro (BONTE!) .... kan je het adres geven

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 15:27

Tja papa Pablo is natuurlijk best gewilt. Ik hoor sommige zeggen dat afstamming nu nog niet veel zegt omdat zoveel Tinkers nog onbekende afstamming hebben maar dat vind nou echt ontzettende onzin. Je kan wel zeggen dat dat papier niks voor je betekend, maar je betaald er natuurlijk wél voor! Wat ik wil weten, heeft hij een vol stamboekpapier?

Ik denk dat €1000,- wel de max.prijs is hoor, het is een hengstveulen en verder gewoon een 2e premie. Even ter vergelijking: mijn veulen is ook van Juli dit jaar en ook van Pablo. Zij had een 1e premie en ik heb haar verkocht voor €1000,- ze word ongeveer net zo groot als dat hengstveulen, alleen is mijn veulen helemaal bruin. Ik denk omdat het hengstveulen wel bont is hij ongeveer net zoveel waard is.
Ik ben erg benieuwd over welk veulen je het hebt, heb je een foto?

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 16:36

sonjabelgium, ik heb je een pb gstuurd...

enne, esme_27, volgens mij heeft hij wel een vol stamboekpapier, maar ik vind het nog steeds een hoop geld...

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:32

OH MY GOD.......1350 euro voor een Tinkerveulen.
Natuurlijk moet iedereen het zelf weten(ja ik ben een krent) maar al heeft hij de bekendste vader van de hele Tinkerwereld met een dot premie's aan zijn kont vind ik het nog veel geld(effe rekenen in guldens ...sjezus 2975 guldens voor een tinkerveulen) Haha!.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:52

ja nog even en de tinkers worden goud geld haha.

ik heb de foto gezien, is een leuk beestje en altijd nog goedkoper dan je een volwassen tink gaat kopen. en wat je er uiteindelijk mee gaat doen... tsja...

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:09

Als het nou een mooi veulen is, de ogen, aftekening en afstamming staan je aan: waarom zou je het dan niet doen. Wel afdingen dus. Een volwassen tinker is over het algemeen ook heel duur, 3000 euro wordt zó gevraagd en dat is dus ook 6600 gulden. Een veulen heeft als voordeel dat je hem zelf naar je hand kunt zetten en in dit geval dat de vader bekend is met zijn karakter. Als wij zelf een nieuwe tinker gaan kopen moeten we er ook veel voor betalen hoor. En als wij de onze gaan verkopen krijgen wij er ook meer voor terug dan we er zelf voor betaald hebben. Prijzen stijgen, guldens zijn euro's geworden.....

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 22:01

Ja daar hebben jullie natuurlijk gelijk in! Maar ik heb het beestje dat het helemaal is voor mij gewoon nog niet gevonden...blijf dus doorzoeken, misschien volgend voorjaar iets uit de 'nieuwe' lading! hihi...