Mijn "Tweede" Rijles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Mijn "Tweede" Rijles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 06:27

Nou hier dan de foto's van mijn tweede rijles na 3 jaar. Ze zijn een beetje donker/onscherp vanwege het tegenlicht, maar ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Hier steeg ik net op ... met cap deze keer Knipoog
Afbeelding

Een rustig drafje ... zit alleen een beetje scheef lijkt het Verward
Afbeelding

Wat ziet Sonny er ineens wild uit! Jammer van mijn piano handjes en uitstekende voeten (Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze niet zo uitsteken?)
Afbeelding

Mijn eerste galopje in drie jaar Haha! ... ik zit alleen wel erg ver naar achteren in het zadel; wat kan ik daar aan doen? Ligt het aan de lengte van mijn stijgbeugels, of gewoon mijn zit? En zijn mijn teugels te kort? ... Mijn voeten Bloos!
Afbeelding

Brand maar los! Lachen

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 08:30

leuk zeg dat je weer aan het rijden bent waarom was je gestopt?
je moet proberen je tenen naar binnen te draaien en je benen tegen je paard aan te houden,
handen omhoog draaien en dat je zover naar achteren zit ligt aan je zit anders moet je bij een les vragen of je
zit les kan krijgen (zonder beugels)werkt meestal erg goed. zo genoeg commentaar.(alsof ik het zelf allemaal zo goed kan haha Bloos

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 09:03

bren schreef:
leuk zeg dat je weer aan het rijden bent waarom was je gestopt?

zo genoeg commentaar.(alsof ik het zelf allemaal zo goed kan haha Bloos


Nee joh, vind ik heerlijk juist! Jullie zien zo veel meer dan ik ... en ik vroeg er zelf om. Lachen

Waarom ik gestopt was is een lang verhaal, maar eventjes beknopt ... ik had een vrij ernstig ongeluk gehad, waarbij het paard afgemaakt is en ik voelde me daar erg schuldig over, ook al was het mijn schuld niet. Ik ben toen ik hersteld was wel weer gaan rijden, maar ik voelde me niet zo zeker meer als eerst en ik moest ineens alleen nog maar op paarden rijden die ik niet zo leuk vond. Toen heb ik een keer bij een vriendin gereden en de paarden daar waren zo levendig en goed aan het been dat ik mijn eigen manege niet leuk meer vond. Het was een moeilijke beslissing, maar het leek toen het beste.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:08

das zeker niet fijn, maar wat betreft je foto's .
wij zeggen altijd dat je de neus van je pony moet aanwijzen met je tenen. En het gaat heel moeilijk, en t kost heel veel tijd. Misschien dat als je je beugels 1 of 2 gaatjes langer doet, dat het dan makkelijker gaat. Maar dat is een kwestie van uitproberen. En ook voor je handen geldt dat het heel moeilijk is om te leren, ik had mijn handen eerst zo, dat je ze niet eens meer zag, je zag alleen maar arm, zover had ik mijn handen naar binnen gedraaid. Wat ik zelf doe, misschien is het heel erg fout, is bij het inrijden mijn handen vrij ver naar buiten draai, en dan tijdens t rijden draaien ze weer terug, alleen niet zover als eerst. Maar goed, je kunt misschien toch het best alles aan je instructeur praten, want mijn gezwam is een beetje onduidelijk denk ik.

wel succes in elk geval

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 10:22

Bedankt voor de tips! Ik snap wat je bedoelt en vooral die tip over het aanwijzen van de neus van het paard klinkt erg goed. Lachen Ik vind het altijd zo moeilijk inschatten en zie het meestal pas op de foto's, maar nu heb ik een richtlijn.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 03:48

*Bump* Schijnheilig

Ik hoor graag nog meer meningen vooral over of het zou helpen om mijn beugels langer te doen of dat het toch alleen aan mijn zit ligt, zodat ik daar donderdag aan kan werken.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 05:25

- Als je in dit zadel 'langer' gaat zitten, zit je waarschijnlijk verder
naar voren en lijkt het me raadzaam het zadel iets verder naar
achteren te leggen.

- Op foto 2 lijk je naar rechts te hangen in het zadel, maar dat kan
in dit stadium best nog met je (gebrek aan) balans (in de bocht?)
te maken hebben.
Vraag anders je instructrice hier op te letten.

- Op foto 3 lijk je meer te zweven dan te zitten en ook naar rechts
te hangen.

- Op foto 4 is de houding van je handen zo verkeerd nog niet; vraag
je instructrice wel om oefeningetjes om een lossere pols te krijgen
('water van je hand schudden' enzo).

- Je mag - in overleg met je instructrice - best elke les 10 minuten
zonder beugels rijden.
Hoop dat het je lukt om iets aan je tenen te doen.

Niet te veel ineens willen, hoor.
Voor een tweede les op dit paard heb je al heel wat bereikt!

OK dan!

Ik ben nog steeds helemaal waus Lovers van Sonny.
Jullie worden nog wel wat samen.
(Hah! Je moest eens weten wat ik in mijn kristallen bol zie! )

Haha!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 05:35

Botervlieg schreef:
(Hah! Je moest eens weten wat ik in mijn kristallen bol zie! ) Haha!


Vertel, vertel! Haha!

Heel erg bedankt trouwens ... je hebt geen idee hoe blij je me hier mee maakt! Ik denk inderdaad dat het voor een (groot) deel door een gebrek aan balans komt, maar ik zou het eigenlijk niet kunnen zeggen omdat ik bijna geen foto's van vroeger heb.

Wanneer je zegt "langer" gaan zitten bedoel je dan met langere beugels of alleen mezelf lang maken in het zadel?

Het zonder beugels rijden bewaar ik nog even voor later Schijnheilig ... op het mijn moment is mijn vriendin gemotiveerd om zelf ook te gaan rijden, maar als ik voor haar neus ga zandhappen kan dat wel eens minder worden Tong uitsteken

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:00

Je zit er vind ik heel mooi op!
Word zeker wel wat met jou weer Haha!
Veel suc6 nog met paardrijden!