GRACY is Kreupel!!*Ze heeft iets aparts*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

GRACY is Kreupel!!*Ze heeft iets aparts*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 11:30

Hallo ,

Sinds zaterdag is gracy kreupel!! Bij haar rechtervoorhoef heeft ze een snee, precies op de kroonrand, als je het zo ziet lijkt het wel of haar hoefwand loslaat, het ziet er heel raar uit Verward.. Er kan niets aan de snee gedaan worden omdat het precies op dat randje zit, dus hechten is geen optie. Gelukkig is het niet diep maar meer oppervlakkig. Het zal ongeveer 14dagen nodig hebben om te genezen Verdrietig

In stap liep ze heel normaal, ze leunde erop en deed alles normaal. Toch gingen we gister even draven om te kijken of ze echt niet kreupel was, en oow dat zag er zo zielig uit. Ze zakte er gewoon doorheen Boos! ! Ik hoop dat Gracy snel weer beter is Knipoog . Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt? Groetjes Megan

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:37

Is scheur precies op de kroonrand dus op de hoef zelf en horizontaal

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 11:39

jaaa:( helaas wel!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 11:40

nou, het zit niet in de hoef maar er net boven, en het lijkt net of de kroonrand loslaat heel erg vaag!

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:54

Mijn paard had dus vorig jaar een horizontale scheur in haar kroonrand
Ze liep er kreupel op en steeds erger Hoefsmid laten kijken en het moest eruit groeien
Maar heeft wel 4 maanden stalrust gehad omdat het eruit moest groeien
Ik heb er toen een foto van laten maken zodat ik zeker wist wat het was
Dus kijk er mee uit als die scheur horizontaal is, door meer lopen kan het verder scheuren
Dus zou er zeker een hoefsmid naar laten kijken

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:26

Ja het is echt niet leuk! Ze liep zooo kreupel, zó zielig... Verdrietig
Maar er heeft dus een hoefsmid naar gekeken, die zei dat we het zacht moesten houden met levertraanzalf. Boks moet nu goed schoon zijn en er mag geen zand in komen, of andere bacteriële dingen.
Bovendien heeft Grace linksachter, ongeveer net boven het midden en iets aan de buitenkant, óók een horizontaal sneetje op haar hoef. Maar daar kreupelde ze niet mee, gelukkig, maarja dat moet ook dus eerst helen. Zijn we dus nog wel even zoet mee!

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:04

Let erop dat je paardje niet erger kreupel op gaat lopen
Als ze dat wel doet zou ik er toch een foto van laten maken
Wil je niet laten schrikken maar bij mijn paard was die scheur nog minder dan een cm van hoefbeen verwijder
Dus moest echt permanente stalrust

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:07

Ik hoop dat ze snel weer beter is!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:29

is het geen hoefzweer die naar buiten is gekomen aan de buiten kant in het zachte gedeelte (huid)op stal bij ons al meer dan eens gebeurt DA weet dit vast wel!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:32

rust!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 21:49

Ja het is zo balen, maar volgens de hoefsmid konden we niet meer doen dan vet en schoon houden, ze moet idd veel rusten! hopleijk valt het allemaal mee, en anders toch even de DA erbij halen!

Groetjes

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 00:44

Ik had het zaterdag ontdekt.. gelijk de hoefsmid laten kijken, hij was toevallig op stal en zijn advies gevolgd.
Zondag was er een beetje zwelling, eigenlijk minder dan wat ik had verwacht, 10 min koud water erop en het was gezakt. Wel zag het snee beter uit dan de dag ervoor.
Zondag voor het eerst even aan de hand laten draven, toen liep Gracy inderdaad flink kreupel... eerst even uit frisheid een bokje en toen zoiets van "ouch" en dan kreupel lopen. Zaterdag en zondag uierzalf erop gedaan.

Vandaag heb ik levertraan gehaald, ben vanavond naar stal gegaan.
Er is vooruitgang, geen gezwelling! OK dan! een mede stalgenoot keek mee en het zag er goed uit. Koud water eroverheen en toen de levertraan op gesmeerd. Ze was niet meer zo gevoelig. Ben toen lekker gaan wandelen aan de hand met haar in een woonwijk - super braaf ! Haha!
Op de terugweg even een stukje laten draven en ze zakte niet meer door zoals zondag, maar ik kon wel zien dat ze gevoelig op liep.
Elke dag zie ik vorderingen, dus ben ik hastikke opgelucht!!! Lachen

Gelukkig is het snee niet diep!

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 08:56

Schijnheilig foutje
Laatst bijgewerkt door meisje op 14-10-03 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 08:57

Je kan je paard altijd een paar daagjes (1per dag ) in de biotex zetten is ook heel goed
Hoop dat ze snel weer goed looptr, sterkte er mee

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:10

Ik denk dat je het paard niet te veel in de biotex moet zetten. Als het schoon is, dan is het schoon. Als je het steeds in de biotex zet dan blijft de huid week.

Ook zou ik er niet teveel uierzalf meer op doen, dat verstikt het.

Toch zou ik de DA erbij halen. Nu ga je steeds een stukje draven, maar de plek zit natuurlijk op een stuk huid wat steeds beweegt, dus bij draven heb je kans dat het steeds weer een stukje opengaat.

Succes in ieder geval.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:36

he vervelend zeg, gelukkig gaat het al beter. wel ervoor zorgen dat je box goed schoon blijft hoor!!! helemaal op rust vind ik geen optie, dan stimuleer je niets. maar lees dat je gewoon met haar aan het wandelen bent. succes ermee.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:39

wandelen en steeds weer een stukje draven is toch een verschil Gerrit. Daarom zou ik een oordeel van de DA afwachten.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:52

Het lijkt mij ook een hoefzweer , en dan moet je het goed schoonhouden en er een verbandje omheen doen. Is het been heel dik?? maar dan is beweging juist goed want ik heb er zeer veel ervaring mee.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 21:34

Mwah, zondag was het gezwollen, en maandga al bijna niet mer en vandaag was het netjes. Niet dik of gezwollen en schoon. Maar nog steeds open!:S ze loopt niet meer kreupel!

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:32

Nou, ik heb het ook gezien, en het wordt echt steeds beter. Ik heb ook niet het idee dat Gracy steeds een stukje moet draven hoor, van die 10 meter per dag zal het echt niet erger worden. Volgens mij is het echt een snee en geen hoefzweer of zo. Geen zorgen hoor, jullie zorgen hartstikke goed voor Gracy!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:53

Het snee ziet er schoon uit, geen ontstekking, geen gezwelling, geen warmte en Gracy loopt haast niet meer kruepel! Ze is alleen een beetje gevoelig als ik te lang aan het snee zit.. maar ja, ik wil het toch wel goed kunnen zien.

Met de stap is er helemaal niets te zien of aan te merken.. dat was vanaf de eerste dag al. Dus om even een paar meter aan de hand te laten draven.. kunnen we pas zien of ze nog kreupel loopt. Dat doet ze ook niet meer, wel zet ze haar hoef iets voorzichtiger neer.. maar ze zakt niet doorheen. Ze zet gewoon haar volle gewicht erop, en stelt zich niet aan.

Wij maken ons meer druk ervoor dan zij! *LOL*

Het moet soepel gehouden worden, dus vandaar dat er dagelijks levertraan erop wordt gesmeerd.
Maar ik ben tevreden dat ik elke keer steeds meer vooruitgang ziet..

Toch blijft het een raadsel hoe het is gekomen Verward

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 11:14

ja ckr!!!!!!!!

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:15

ach wat sneu! beterschappies aan je paardje!