Dilemma's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Dilemma's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 17:24

Ik heb er eventjes over gedacht of ik dit op bokt zou zetten, maar doe het toch maar.
Ik studeer op het moment en heb 2 pony's : Lucas en Forrest. Allebei super schatjes en echt mijn beste maatjes.
Ik heb nu dus alleen een financieel probleem. Ik moet op dit moment veel geld betalen aan mijn studie, en zit even tussen twee baantjes in (ik heb al een nieuw contract, het kan alleen nog even duren voordat ze me nodig hebben). Op dit moment kan ik het dus even niet opbrengen om 2 pony's te betalen. Nu ben ik ontzettend aan het twijfelen of ik Forrest wel of niet ga verkopen.
Wat zouden jullie doen? Goedkopere stalling proberen te vinden? Verhuren? Verkopen? of weten jullie nog andere optie's?
Alvast heel erg bedankt.


zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:24

Niet verkopen!!!!!!

Alsjeblieft niet.... We vinden wel een oplossing...

Dit is mijn mening.... Scheve mond

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:09

verhuren!!!(eventueel bij een manege overeen komen, dat hij daar gratis mag staan en dat ze hem in ruil gebruiken in de lessen ofsow)(dan kun je ook zeggen hoevel uur per dag maximum en in wxelke lessen hij mag meelopen)

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:48

Scheve mond Kweenie...vervelende situatie. Ik zou m'n paardje niet verkopen. Neem een verzorgster!:)* Ik weet niet of er in jouw buurt veel verzorgsters zijn, maar ik zou het wel proberen. Die kan dan altijd meebetalen. Dan moet je wel goede afspraken maken. Dan weet je iig wie er op je paardje rijdt. Als je 'm verhuurt aan een manege kan er ook een beginner op komen te zitten... Doe wat het beste is voor je paardje. Of misschien kan je geld lenen van familie? Verward Veel succes! Ach gut

Tryingagain

Berichten: 119
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:56

Tsja, het is natuurlijk voor buitenstaanders gemakkelijk om te zeggen dat je je pony niet moet verkopen. Maar als jij het financieel niet meer rondkrijgt, zit JIJ ermee. En niemand anders.
Denk even voor jezelf na of je het "gescharrel" met geld kunt opbrengen voor je paard. Heb je het ervoor over om elk dubbeltje drie keer te moeten omdraaien om je paardje te houden? Dan zeker houden!
Maar als jij steeds vaker gaat denken: hmmm...af en toe wat geld over aan het eind van de maand zou niet slecht zijn...dan zou ik toch serieus gaan denken over verkopen.
Het is hard, maar soms kan het gewoon echt niet anders.
Verder zou je natuurlijk kunnen proberen iemand te vinden om je pony mee te delen. Dus ook qua kosten. (tip: leg alle afspraken dan van te voren goed vast).

En verder tsja...koop een staatslot! 'k Gun je de jackpot van harte!

Everyone is born with genius, but most people only keep it a few minutes.
Edgard Varese (1883 - 1965)

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:09

tjah in eerste instantie denk ik toch echt aan: verleasen....zo krijg je geld en kun je zelf de touwtjes redelijk in handen houden!! ZOu zonde zijn om 'm weg te moeten doen! En tjah, mocht het nog niet genoeg zijn, dan toch echt goedkopere stalling zoeken...

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:12

Ik zou hem alleen verkopen als het echt NIET anders kan, strax gaat het weer wat beter en denk je ; Oooh nee waarom heb ik hem i.g.n verkocht ???? Dan heb je zo'n spijt.. probeer eerst eens wat anders voor Forrest.. ook al is het nu echt niet makkelijk !

Succes !
Samantha Lovers Splash

    S p o t.

xxkimxx4you
Berichten: 47
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:15

Je kan verhuren aan een manege maar dan weet je niet hoe er om word gegaan met jouw paard. Als je een verzorgster voor ze zoekt die een beetje meebetaald en gaat kijken hoe zij of hij op hem rijd en dan kun je kijken wat het beste is.
Veel succes nog !
Enne verkoop je paard NIET !!

xxxxxxxjes

Frits is mooooooooooi !!!!!! He Karin !?!? hahaha

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:32

Tegelijkertijd naar goedkopere stalling èn een bijrijder zoeken.
Willen/kunnen je ouders je niet tijdelijk steunen? Ik heb mijn ouders destijds zover kunnen krijgen een 'foster parents paard' Cool te nemen (mijn 2e en ongeplande paard).

Misschien kun je een beetje van alles proberen. Ik hoop voor je dat het lukt, veel succes!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:36

Verhuren aan de manege in ruil voor goedkope stalling of een betalende bijrijdster zoeken.. maar niet verkopen.....

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:46

je gaat juist nu een rot periode in (winter)
Bedenk voor jezelf wat je wilt en vooral kunt... en neem dan een beslissing. Niemand hier kan die voor jou nemen, alleen jijzelf.

Neem een stuk papier en schrijf hierop alle voor's en tegen's, maar tevens ook alles wat je zou kunnen ondernemen om je pony te behouden (houd het wel reeel) en trek hieruit je conclussie... dat is het enige wat ik je kan aanraden.

En wat je dan ook beslist, ik wens je in iedergeval veel wijsheid, zal dan het beste zijn.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:48

Oohh... Anna dat wist ik helemaal niet! Misschien kun je hem idd. verleasen.. maar dat is dan weer zo rot voor meike...

We vinden wel een opossing!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:53

Persoonlijk zal ik hem verkopen hoor! Dan ben je er vanaf, en ook van alle verantwoordelijkheden.
Wat nou als ie met spoed een dure operatie moet krijgen (zeg van zo'n 2000 euro)? Als je hem dan verhuurt hebt, dan kun je toch nog lekker die operatie gaan betalen!

Verkopen dus.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 12:57

Hoi Allemaal!! Bedankt voor de reacties!
Er zitten echt wel een paar goed tips tussen. Ik ben er alleen nog steeds niet uit. Ja, ik wil echt elk dubbeltje 3 keer omdraaien om hem te kunnen houden. Maar aan de andere kant zit er ook wel weer wat in carola's verhaal.
Ik heb al een bijrijdster, zilverster hier op bokt. Maar zij heeft niet de leeftijd waarvan ik vind dat zij mee moet betalen aan Forrest. De afspraak was dat zij mocht rijden zonder te betalen...beetje banketstaaf om dan ineens te zeggen: o sorry Meike, maar ik heb even geen geld meer...zou je ff willen dokken?
Ik ben bezig met goedkopere stalling. En ik zat er juist vanmorgen aan te denken om hem een tijdje op de manege te zetten...dat ze hem mogen gebruiken voor de les. Maar ja de vraag is: doen manege's dat? en kan ik er dan af en toe zelf ook nog opklimmen? ik hoef heus niet elke dag te rijden, maar als ik helemaal niet kan rijden had ik hem net zo goed meteen kunnen verkopen.
Pff het blijft moeilijk...ik hou jullie op de hoogte.

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:11

ik heb de dochter van mij paardje nu ongeveer 3mnd geleden verkocht omdat ik zelf ook financieel in de problemen zat.... ik had haar een jaar dus het is dan minder moeilijk om haar te verkopen dan een paardje die je al wat langer hebt.... in het begin bij de verkoop hadden maaike (babyboo) en ik het erg moeilijk mee!! maar ze is bij goede mensen terecht gekomen... je kan je paardje wel verhuren maar dat betekent op zich wel dat die persoon bijna alles met t paardje mag doen en daar krijg je alleen maar gedonder mee! maar dat is mijn mening... maar wat ik ook wil zeggen doe wat je het beste lijkt want anders ben je misschien binnekort allebei de paardjes kwijt omdat bv als je schulden krijgt, die hopen zich op en je kan wel een goedkopere stalling zoeken maar daar is t niet veel goedkoper ik ben ook naar een goedekoper stal gegaan toen maar het heeft heel niet geholpen ik stond op me vorige stal voor 195,- euro per paard en nu sta ik voor 150,- per paard, maar wat je op zich wel kan doen is bij een boer gaan staan waar je zelf hooi en stro moet regelen heeft een oude vriendin van mij ook en die koopt alles 2x per jaar en nu is ze 75,- euro per maand kwijt.... maar je moet opeens wel wat meer ophoesten als je hooi en stro laat brengen.... maar ik hoop dat je eruit komt!!!! xxx

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:16

hoi
ik wou hier toch 1 ding aantoevoegen, als het tijdelijk is dat je in geldnood zit, is het zonde om haar te verkopen, omdat je hierna weer de mogelijk hebt haar te houden,misschien kan je daar een tijdje uitlenen aan iemand die het paard dus thuis zet (eventueel) en alle kosten op zich neemt.

niets is onmogelijk voor hen die willen

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:35

Hey Anna

Je kan hem eventueel verhuren aan een manege ja. De Nieuwe Ark doet dat wel... Er staan nu 2 paardjes waar dat zo bij word gedaan.
En dan kan ik er ook nog op rijden in de les... (als dat dan zou mogen)

Maar ik hoop echt dat je hem niet hoeft te verkopen....!!!

Bel je me nog over morgen.?

Kus Meike

(ps voor andere bokkers ik ben Forrest zen verzorgsteres) Scheve mond

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 20:02

Bedankt voor de reacties!
Ja het is inderdaad maar tijdelijk die geldnood..daarom denk ik ook dat het het beste is om hem een tijdje op de manege te zetten. Dan kan ik hem daarna altijd nog terughalen. Want ik vind het zo ontzettend moeilijk om hem te verkopen! ik sta trouwens al bij een boer en betaal maar 100 euro pm. Dat kan denk ik nergens echt veel goedkoper.
Ik hou jullie op de hoogte!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:11

Anna, Als je kon kiezen tussen bij Roland of op de manege wat zou je dan doen/?

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 21:19

Bij Roland natuurlijk...maar ja geld he Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:26

Tijdelijk is niet de verkoop waard. Dadelijk heb je weer meer mogelijkheden met je geld en ben je hem kwijt. Ik weet zeker dat je daar erg spijt van zult hebben.
Een optie is kinderen prive les geven op Forrest, zelf kun je dan die les geven. (mocht je tijd hebben)
De andere mogelijkheid is je Forrest op een manege zetten waar ze hem goed verzorgen en ruiters er op zetten vaarvan je kunt zeggen dat het goed gaat, zo iets doe ja natuurlijk niet met een goed hart.

Maar verkopen, nee, als ik jou was zou ik daar pas als laatste aan denken.
Succes hoor!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 01:14

Ik denk toch dat je je paardje beter nu kunt verkopen dan wanneer het echt nodig zou zijn...
ten eerste heb je nu nog de mogelijkheid (= tijd en ruimte) om een nieuwe eigenaar uit te kiezen...
en houd je ruimte over om te leven als het echt krap wordt...

Als ik weet dat manlief over een bepaalde tijd werklos zou worden.... dan eerst de paarden weg...klinkt hard maar er zullen altijd paarden zijn ook nadat ik het tijdelijke voor het eeuwige heb verruild.... ik leef nu en zie later.
tegenover elke "welkom" staat afscheid.. liever afscheid nemen en weten dat het nieuwe thuis goed is... dan afscheid nemen en niet weten waar hij/zij terecht komt

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:42

Ik zou kiezen voor verhuren of een verzorgster die meebetaald.
Succes verder en niet verkopen.


heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:13

verzorgster die je niet hoeft te betalen
ik zou hem niet verkopen maar proberen een baan te zoeken waar je geld meeverdiend

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lugea en 141 bezoekers