Supertevreden met Ret (SGW Diepenheim)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Supertevreden met Ret (SGW Diepenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 14:41

Heb gister een supergave dag gehad!

Ik mocht deze keer met de auto van Ronnie (VVtjuh) rijden. Zelf waren hij en Greetje (Piaffe) ook mee als supporters Lachen.
Karin en Marco waren natuurlijk ook mee, dus we waren met een groot en gezellig team!

Om 8 uur kwamen we aan bij het terrein en deze keer was het prachtig weer (toen we vorig jaar aankwamen regende het met bakken uit de lucht en werd het afgelast).
Ret rustig aan klaargemaakt en om half 9 zat ik erop.

Met losrijden voelde hij erg sterk. Naarmate ik langer losreed werd hij wel wat fijner, maar ik was nog niet helemaal tevreden (vorige week in Vasse liep ie stukken fijner).
Toen de proef in. Hij liep op zich wel netjes, maar net niet netjes genoeg (naar mijn idee kon hij beter). Maar ik was tevreden, want hij deed het toch maar weer, die dressuur Lachen.

Na de proef de cross gelopen en die was erg pittig. Sommige sprongen voor het L verschilden niet of nauwelijks van het M! Bij een aantal hindernissen dacht ik wel ff *slik*, maar daarna dacht ik ook meteen: "gewoon rijden!".
De waterpartij (hindernis 9 en 10AB) vond ik het mooist. Hindernis 9 was een tripple het water in en hindernis 10 was een piano en uit die piano (A en B)kwam stromend water. Dat maakte heel veel lawaai, het was net een echte waterval.

Hindernis 14 was ook erg mooi. Je moest eerst een heuvel oprijden en op die heuvel stond een boomstam. Na 2 galopsprongen kwam de afsprong (vanaf de grond was ie ong. 1.50 m hoog). Best een pittige sprong voor het L.
Verder zaten er genoeg lange stukken in het parcours om lekker door te rijden.

Toen we terugkwamen hebben we snel even wat gesnackt en toen Ret klaargemaakt voor het springen. Het losrijden was in een zware blubberige buitenbak, Ret liep daar niet echt fijn.
En toen kwam Paul ook nog even kijken, echt gezellig! Lachen
Een aantal sprongetjes gemaakt die wel lekker gingen en toen richting springring.

Het parcours was gebouwd door de voorzitter van mijn rijvereniging, de lijntjes kwamen me erg bekend voor Haha!!
Het stond op een mooie hoogte (niet te laag, want dan wordt Ret heel snel te vlak).
Toen ik bij de ring aakwam mocht ik er ook al direct in. Het ging snel achter elkaar. Alleen Karin was met mij meegelopen, de rest was nog even een bakje koffie halen. Maar ja, toen had ik het parcours alweer gesprongen (en ook nog foutloos, Ret ging echt lekker Lachen ), en toen kwam de rest er aangelopen. Maar ja, toen waren ze te laat Haha!.

We hadden trouwens 162 punten met de dressuur en stonden voorlopig 8e van de 19. Mooie uitgangspositie dus.

Na het springen direct in mijn eentje naar de start gestapt, die was een heel eind verderop. Karin bleef bij de finish (daar was nog een waterbak) en Marco, Greetje, Ronnie en Paul gingen naar de andere waterbak met de auto. Mijn stalhouder is ook nog wezen kijken bij de waterbak en die was helemaal enthousiast Lachen.

Bij de start aangekomen, Ret gekeurd. Ret goedgekeurd en toen even wat insprongetjes gemaakt.
Daarna was ik al bijna aan de beurt om te starten.
Ret voelde erg fijn. Ik startte hem deze cross voor het eerst met pessoabitje, omdat hij op lange lijnen vaak te sterk wordt en hij heel moeilijk is terug te krijgen. Dat is gewoon soms te link, omdat je hem dan voor een sprong niet netjes terug kan rijden.
Heb een bitje met maar 1 extra ring, die 2e was niet nodig.

Toen was het tijd om te starten. Ret voelde echt lekker aan. Twijfelde nergens en sprong lekker door. Ook op de lange stukken heb ik hem lekker voorwaarts kunnen rijden en ook weer voor de sprong netjes terug.
De waterval deed ie heel mooi. Hij keek wel even raar op dat dat water stroomde, maar trok zich er niks van aan Cool ! Zoo braaf dat ie was.

De afsprong van hindernis 14 gaf ook helemaal geen problemen en voordat we het wisten waren we alweer gefinisht. En FOUTLOOS!
Mijn stopwatch stopte bij 6 min. 22 en de optimale tijd stond op 6 min. 17.
Zat er deze keer dus mooi dichtbij.
Andere keren had ik ruimschoots tijdsoverschrijding, maar met dit bitje durfde ik hem op de lange stukken gewoon te laten gaan, waarmee we dus heel veel tijd hebben gewonnen.

Ret toonde nog superfit na de cross, hij wilde volgens mij nog wel een rondje!
Ik was echt heel tevreden. Het was de moeilijkste cross die ik tot nu toe met Ret heb gereden en die pakte hij zo goed aan. Ben echt trots op mijn knollie! Lachen

Daarna gekeurd en goedgekeurd, toen Ret nog lekker even drooggestapt, op de trailer gezet en gewacht op de uitslag.
Na de dressuur stonden we 8e, na het springen en de cross waren we 4e!!!
En er waren 5 prijzen, dus ik moest mij snel nog even omkleden, want de prijsuitreiking was in officieel tenue! Ik met mijn kleren en laarzentrekker naar de wc Haha!. Kreeg mijn laarzen wel uit, maar niet goed meer aan, haha!
Heel hard geprobeerd tot ik bijna kramp kreeg, maar het is me toch gelukt Lachen.

Daarna mijn prijs opgehaald. Een heel apart lintje en een lekker geldbedrag.

Mijn dag was geslaagd en iedereen bedankt die eraan mee heeft geholpen om deze dag zo gezellig te maken! Haha!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 14:50

Netjes gedaan zeg!
Gefeliciteerd!

Brabantse Fries ;)

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 15:50

Hee Lau. Was idd een superleuke dag. Zijn er al foto's? Of nog bezig met de censuur en fotoshoppen?

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:15

Ik word altijd zo blij van jou verhalen he, haha Haha! Tong uitsteken
Gefeliciteerd, echt super gedaan! Party!!
Die waterbak klinkt erg heftig zeg. Dat had ik wel eens willen zien OK dan! Zo wie zo wat je allemaal hebt opgenoemd over de cross klinkt moeilijk. Een knappe prestatie hoor! Cool

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:22

Ik had het gisteren nog gehoord van Karin en Marco op de DVT meeting.
Super joh.
Ik heb zelfs het filmpje van de waterbak al gezien Haha!
Zag er heel goed uit. Geweldig

Goedgekeurd onderschrift :)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:06

Toppie zeg

Ret de supercrosser OK dan!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:22

Super gedaan Lau! Had eigenlijk wel verwacht dat ie op een pessoa in de cross wat fijner te rijden is! Was dit de laatste cross dit jaar?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:25

En dan komt zo'n Ret over de finish met een blik van 'Ahh... nog één rondje?' *LOL*

Jullie hebben echt een super prestatie neergezet, want die cross van Diepenheim is echt niet een van de lichtste! En dan ook nog in de prijzen... Het zag er iig weer heel relaxed uit, die cross. Zo veel vertrouwen en plezier wat jullie uitstralen, ik sta ook elke keer weer te genieten als ik jullie zie rijden. Cool

Het filmpje van de 'waterval' is idd erg gaaf, jammer dat ik het niet live heb kunnen zien, maar het was een t*ringeind van die waterbak naar de finish en er moest tenslotte iemand bij de finish staan met een warme deken. Haha!

Ik stond bij de tweede waterpartij (tevens laatste hindernis) maar ik heb Lau en Retje nauwelijks in het water gezien aangezien er vlak voor mijn neus een kind in dreigde te vallen. Ik stond dus meer op dat kind te letten dan op het rijden. Haha!

Ook hebben we een filmpje van die afsprong (m'n vader kwam ook nog even filmen), Marco gaat kijken of hij die beelden digitaal kan krijgen. Foto's volgen ook nog.

Verder nog een leerzame dag trouwens: we hebben ontdekt dat de flitspaal tussen Goor en Diepenheim prima werkt (Marco: 'Huh? Is het hier dan geen autoweg meer?') en dat eenden net crosspaarden zijn (Lautje: 'Die kunnen lopen, zwemmen en vliegen.' Karin: 'Heel veelzijdig dus.' Lautje: 'Ja, net crosspaarden...' ). Tong uitsteken

Ik vond het een erg gezellige dag. Ronnie en Greetje, nogmaals bedankt voor jullie hulp. En Paul: je bent hartstikke knettergek dat je 'even' heen en weer bent gescheurd van het verre Friesland naar Deep'n en weer terug, maar erg leuk dat je erbij was! Cool

BTW verder weinig Bokkers gezien, behalve Merel die met twee paarden meedeed. Maar volgens mij zouden de meesten op zondag starten. Ben heel benieuwd naar de verhalen en foto's! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:45

Super hoor Laura!! Gefeliciteerd!!
En alweer prijs....ik was ook 4de, toevallig he Knipoog

En die afsprong was inderdaad flink...hij zat er bij ons ook in, hoewel je ook het alternatief kon pakken wat veel mensen ook deden.

Rijd je ook in Bathmen? Dan zul jij zeker ook weer op zaterdag rijden he..ik rijd nl op zondag..

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:50

Super Lau! Party!!
Gefeliciteerd meid! En nog bijna binnen de tijd ook *LOL*

Een bekende van me was derde geworden in het L, weet niet of dat bij jou in de ring was Verward
En haar vriendin was zesde.

Ik ben trouwens al tijden aan het zoeken naar zo'n bit. Ik rijd al sinds 29 juni met het bit van mijn instructeur op concours Bloos
In de cross is die van mij juist weer super op een dubbelgebroken trensje, maar in een M-parcours vind ik die Pessoa wel weer prettig Knipoog

Maar ik kan ze dus alleen maar vinden met 2 ringen of dubbelgebroken en die wil ik niet (twee ringen gaat zo wiebelen als je je teugel aan de bovenste ring hebt...)

Veel succes in Bathmen volgende week
Ik houd het iets dichterbij huis Knipoog Nijeberkoop is net iets minder dan 2 uur rijden, we houden het voor een keer maar in de buurt Knipoog Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:02

Super gedaan!
Gefeliciteerd hoor!
Ik heb je volgensmij nog gezien gister! Tussen de afsprong en de houtstapel....
Ik kwam net uit Boekelo en ben toen nog even gaat parcourlopen in diepenheim aangezien ik vandaag moest rijden!
Tot volgende week in bathmen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:48

Hey leuk Marieke, gefeliciteerd! Party!!

Hadden jullie in de B ook twee waterbakken? Of was jullie finish op een andere plaats dan die voor L en M?

Dat bit is trouwens van Harry's Horse. Heeft een klein ringetje aan de bovenkant van de grote ring en dus één in plaats van twee kleine ringetjes aan de onderkant. Probeer het anders te bestellen via je ruitersportzaak, als die HH verkoopt? Ik weet nog niet of ik er ook endurance mee ga rijden, binnenkort ga ik er maar eens mee naar buiten. We hebben er trouwens lang over gedaan om over te stappen op een ander bitje, wat bitten betreft zijn we niet zo 'probeerderig'. Maar dit is in feite een heel vriendelijke oplossing.

In 'Battum' zijn we er trouwens niet, Lautje zit dan met school in Verweggistan. Maar met een beetje geluk zie ik jullie daar allemaal wel rijden, ik kom zondag naar Lielle kijken dus ben er sowieso als toeschouwer!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:50

Zo super zeg, weer in de prijzen!!
Ben benieuwd naar foto's en filmpjes, zag er vast weer spectaculair uit, helemaal die waterval, die klinkt erg stoer

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:53

Gefeliciteerd met die SUPERRET Haha!. Gaaf. Waar blijven de foto's?

'Paint' it 'Black'

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 22:10

Was een geweldig leuke dag. Lachen

Kleine correctie in het verhaal, die gekke paul ging niet met ons in de auto mee naar de waterbak maar hij is er naartoe gelopen voordat lau er met ret was. Lachen

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:20

All I can say is: M crossers, watch your back OK dan!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 14:33

He allemaal bedankt voor jullie leuke reacties! Lachen

Marieke, jij ook gefeliciteerd met je 4e prijs!

Jammergenoeg kan ik niet meedoen in Bathmen en Barchem, omdat ik zaterdag de 18e 8 dagen met school op studiereis ga naar Marokko.
(Nou ja, dat is eigenlijk ook wel leuk Haha!)

Ik sta nu wel op de wachtlijst van het NK SGW in Hattem, sta nummer 3. Klein kansje dus dat ik nog kan starten dit jaar. Dat is 1 november.
Ik blijf duimen.... Knipoog

Gomir, daarom heb ik ook een bit met maar 1 extra ring. Die tweede heb ik toch niet nodig bij Ret en zit dan alleen maar onnodig in de weg.

Helaas zijn er deze keer niet zoveel foto's als normaal, want de cameraman was er niet bij het springen Knipoog..
Maar zodra ik ze van Marco heb ontvangen laat ik ze zien.

Enne Rom, jij ziet dat volgens mij al helemaal voor je he, Ret en ik in het M?? Lachen

Voorlopig nog maar even in het L hoor Haha!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:06

Uiteraard nog ff in het L, ervaring opdoen Lachen

Tot de tijd komt en je L maar makkelijk vindt. En die tijd komt er zeker

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:25

Gefeliciteerd!!! Een leuk verslag! SuperRet Haha!

Ben benieuwd naar de foto's

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:46

lautje schreef:
Gomir, daarom heb ik ook een bit met maar 1 extra ring. Die tweede heb ik toch niet nodig bij Ret en zit dan alleen maar onnodig in de weg.



Moet je er wel aan kunnen komen. In de ruitersportzaak hier kunnen ze hem niet bestellen(verkopen HH) Verward
En om er nu even voor naar alkmaar te rijden, daar ben ik wel geweest, maar die hadden ze niet op voorraad

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:34

super Lau! Jammer dat we elkaar mislopen in Bathmen, maar Karin neemt jouw honneurs waar Haha!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:46

He Lau, hier een endurance collegs van je zus. Die van die bruine die samen met de schimmel in Holten bij jullie op stal stond.

Dus mijn vraag......... hoe ging het laden van Ret de trailer in????

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 11:04

Haha, het laden ging deze keer heel goed. We hadden de trailer aan de kant van de vijver gezet, zodat hij de wei niet kon zien.
Hij rende er zelfs in Haha!!

Volgens mij is het probleem alweer voorbij en loopt ie als het goed is nu elke keer normaal de trailer in ! Lachen

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:30

Rare beesten die paarden!!!

Hopen dat het goed blijft gaan.
De schimmel heeft ook veel trailer problemen gehad, is nu voor bij maar wij hebben nog altijd standaard (zoals je gemerkt hebt!!)) longeerlijnen (liefst 2) bij ons.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:55

Super joh!!
Gefeliciteerd Party!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 23 bezoekers