Kauwt niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 10:47

Mijn merrie is altijd lekker nagevelijk tijdens het rijden en ze blijft in iedere gang gewoon goed aan je been lopen. Ze volgt je hand naar beneden, en kan lekker haar hals streken. Nu zei iemand dat als ze niet kauwt op het bit tijdens het rijden ze niet goed nagevelijk is Verward En inderdaad, mijn merrie houd haar mond gewoon stil maar ik dacht altijd dat dat normaal was? Ze komt soms wel zwaar op de teugel, maar dan kan ik via me benen dat wel weer corigeren. Wat bedoeld ze met als hij niet kauwt dan loopt ie niet goed nagevelijk???


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 22:10

Mijn pony kauwt ook niet op het bit, schuimt vrijwel niet maar heeft het bit heel ontspannen in zijn mond en is ook lekker nagevelijk. Volgens mij verschilt het gewoon per paard! Ga gewoon je gevoel achterna!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 15:51

Het is heel erg moeilijk om te zeggen wat beter is!!
Het is gewoon een heel goed teken dat je paard gaat schuimen op het bit.
Een teken van ontspannenheid!!
Je moet aanleuning vragen totdat je paard op het bit begint te kouwen en dan moet je jezelf ontspannen.
Paard mag niet gaan hangen op de teugels,je been erbij is een goede oplossing maar probeer ook eens tegelijk een ophouding erbij te maken totdat hij begint te kouwen.
Maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan!! Huilen
Met veel oefening is het mij ook gelukt Haha! Pling Haha!
Maar hoe je dat moet doen is moeilijk uit te leggen en het verschilt per paard.
Groetjes:Corina

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:58

Ben het met Joyce B eens. Mijn pony is ook heel rustig tijdens het rijden, maar loopt voor zover ik weet wel goed. Ligt eraan p.p (per paard hihi)


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 20:48

Oh ja, en als mijn pony niet nagevelijk is, dan merk je echt het verschil wel! Dan gaat hij hangen ophet bit, pakt het tussen zijn kiezen, doet zijn mond open (deze trucjes haalt hij op buitenritten wel eens uit de kast, vooral als hij harder wil dan ik, of lange teugel wil (of eten..) Ook spant hij zijn nek en halsspieren. Dus als jouw paardje nagevelijk aanvoelt, dan is ze dat waarschijnlijk ook. (wat natuurlijk niet wil zeggen of ze perfect aan de teugel loopt, in de "gewenste" houding

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:20

sommige paarden kauwen niet op het bit sommige wel. mijne doet het wel ,maar nu niet... grr stomme haken die moeten weg die verpesten mijn dressuuur!!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:34

zpdra queen nageeflijk wordt begint ze gelijkte kauwen en dan weet ik het gelijk maar ik voel het ook aankomen...
maar als het idee hebt dat hji gewoon goed loopt sie r toch niks aan de hand?

Love the life that you live, live the life that you love

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:39

als ze goed loopt is toch alles ok? Niet alle paarden kauwen op het bit dacht ik.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 10:45

Mischien een ander bitje in hangen?
Bijvoorbeeld dubbel gebroken en met zo n goud-achtige kleur (ben ff kwijt hoe dat heet) maar daar zit een bepaald soort smaakje aan waar ze lekker op gaan kauwen. Dat dubbel gebroken kan ze mee spelen, en wordt wat losser in dr mond.
Zou ik eens proberen.
Ik rijd ook met een dubbel gebroken bitje en t paardje kauwt en schuimt zich gek erop, en loopt er super nageeflijk op.

Probeer t eens, of leen ns zo n bitje van iemand. Lachen

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 11:23

je paard hoet niet persee te kauwen op het bitje als hij ontspannen loopt. Als hij gewoon het bit ontspannen in zijn mond heeft dat kauwt hij dus niet op het bit maar laat het bitje mooi stil in de mond liggen. Maar als je toch wilt dat hij gaat schuimen en kauwen geef je hem gewoon een suikerklontje of een klein stukje appel als hij het bit in heeft.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 21:24

zoals anneke hierboven al zei; misschien moet je eens een koper bit proberen. dit heb ik in de divoza gids gelezen dat koper de speekselvorming stimuleert.

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-01 05:28

Ik heb zo'n K&K bit. Dikke maat en dubbel gebroken. Volgens mij is dit bit van aurigaan??? Ik ben er opzich heel erg tevreden over hoor.

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 17:31

ik heb hier ergens anders bijna dezelfde reactie gegeven. namelijk, als de achterhand er goed onder zit, en je paard ontspant en loopt nageeflijk dan gaan de speekselklieren van je paard werken en gaat je paard schuimen. ik denk dat jullie die achterhand er goed onder moeten krijgen. mijn pony heeft namelijk ook altijd in een ontspannen krul gelopen en toen ik eindelijk goed les kreeg kwam ik erachter dat ze haar achterhand er niet goed onderzette en bijna in een "valse" krul liep. nu gaat het echt stukken beter en schuimt ze veel meer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aliedaa, Pally, Rupser, Trendiction en 16 bezoekers