schuivend dekje = zadel ligt niet goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

schuivend dekje = zadel ligt niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 22:22

Vraagje ik ben op zoek naar een nieuw (tweedehands Haha! ) zadel. vanmiddag heb ik een stubben dressuur opgehaald om te passen.

Zadel lijkt op stand goed te liggen, genoeg ruikte in de kamer etc.

Alleen tijdens het rijden ging mijn dekje (polypad) helemaal naar achter weg schuiven. Ik heb wel gehoord dat dat een teken kan zijn van het niet goed passen van een zadel, klopt dat?


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:57

Ik weet niet of de polypad nieuw is??

De eerste keer dat ik mijn nieuwe polypad op had verschoof hij ontzettend, na een wasmachine beurt was dit over...
Dit zelfde met de divopad..

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:59

dan moet je het dekje een beetje de kamer in trekken, dan schuift hij niet en blijft wel zitten.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:20

Mijn AnkyStankydekje schuift ook wat naar achteren, mijn zadel past goed, dus het zal wel aan het dekje liggen bij mij.

Toos paardloos

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:41

Mijn stubben dekjes schuiven ook onder mijn stubbenzadel naar achteren, bij mij weet ik dat het aan mijn zadel ligt en dat ik hem op moet laten vullen

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:01

Sommige dekjes blijven dus echt nooit onder een zadel liggen, dit ligt aan de vorm van het dekje. Mijn ervaring met divopads of die anky pads is dus dat die nooit blijven liggen. De goedkope hh dekjes bevallen mij weer prima, ze zijn wel vrij dun, maar de pasvorm is goed. Over de rug moet het dekje de vorm van de paardenrug hebben.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 15:53

Ik ben het met Germie eens. Dat schuiven kan ook liggen aan de vorm van het dekje. Of misschien past de vorm van het dekje niet bij de vorm van je zadel.
Laat er eens iemand naar kijken die er verstand van heeft.

* To Belg, or not to Belg *


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 16:27

Ik weet hoe ik op moet zadelen Knipoog En dit dekje is wel redelijk nieuw maar toch wel al een aantal keer gewassen. Onder mijn andere zadel schuift het niet.

Het zadel waar het nu onder schuift heb ik dus nog niet gekocht, en mijn vraag is dus eigenlijk kan het zijn dat het zadel niet goed past? Ik zal er zo eens een ander dek onder leggen. Als die ook gaat schuiven anders breng ik het zadel maar gewoon weer terug denk ik.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:31

ik denk dat als het zadel past zonder dekje dat het aan het dekje lzal liggen, hangen er geen zon ''lintjes'' aan je dekje waar je de singel moet doorhalen en van die andere lintjes waar je de singelstotn moet doorhalen? normaal zijn die om schuiven te voorkomen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:56

Yorghos schreef:
Ik ben het met Germie eens. Dat schuiven kan ook liggen aan de vorm van het dekje. Of misschien past de vorm van het dekje niet bij de vorm van je zadel.
Laat er eens iemand naar kijken die er verstand van heeft.


Kijk maar eens naar de dekjes van Lami-Cell, Equiline en HorseGold, die schuiven echt helemaal niet! Die hebben ook trouwens een super-pasvorm. OK dan!

Toos paardloos

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 19:31

Ik heb net nog een keer met dit zadel gereden, maar het past blijkbaar echt niet goed, want mijn paard kwam behoorlijk in verzet... Ander zadel opgelegd en het is over... dat zegt genoeg.

Volgens mij moet een dekje ook zonder lusjes blijven liggen. En ik ga geen nieuw dekje kopen voor een zadel wat ik nog moet kopen, ik zoek eerst nog wel even door naar een écht goed passend zadel.

Maar bedankt voor jullie adviezen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, fro, Mandy73_unes, Sintara en 85 bezoekers