Verkeerde galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 17:50

Wat doe je als in een wedstrijd je paard in de verkeerde galop aanspringt??
Dat heb ik nl. nog wel eens met Sting, hopen dat hij het niet doet volgende week zondag, maar wat te doen??

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:13

Ik zou hem terug nemen en opnieuw aanspringen. Op die manier corrigeer je je fout het netst.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:17

Ik had het zelfde als Dennis neergerzet in je andere topic, sorry.

bounty

Berichten: 157
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:20

het is inderdaad de bedoeling dat je je paard alstie verkeerd aanspringt even terug neemt en goed aanspringt anders verpest je ook je andere figuren die je in de galop moet rijden want daar staat dan ook bij: verkeerde galop. en dat kost je weer punten! dus gewoon even corrigeren!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:54

In het begin deed Kim dat af en toe ook weleens, ik ben toen vooral thuis de hele tijd gaan oefenen omdat het toch weer een 3 of 4 is, en echt hoge punten halen lukt dan meer.

Maar goed, het kan altijd een keer perongeluk gebeuren, zorg dan dat je netjes terug neemt en netjes weer aanspringt voor de volte, dan kun je daar iig nog een mooi punt op scoren.
Gehaast terug nemen en weer aan springen zou ik niet aanraden omdat de kans groot is dat je weer verkeerd aanspringt en dan heb je vaak voor de volte ook weer een vier te pakken.

Doorgalloperen in de verkeerde galop moet je al helemaal niet doen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:13

Ik sluit me helemaal aan bij Anne.
Inderdaad rustig terugnemen, controle in draf houden en dan beheerst in de goede galop aanspringen.
Geen paniekvoetbal gaan spelen en de tijd nemen die je nodig hebt om zeker te zijn dat je paard wel in de goede galop aanspringt.
En zeker niet doorgalopperen in de verkeerde galop, dat kost je ontzettend veel punten (een 4 is nog hoog gewaardeerd) en het is natuurlijk ook niet goed voor de "opleiding" van je paard.
Veel succes met je wedstrijd !

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:32

Inderdaad terug nemen en in de goede galop aanspringen. En als ze dan weer verkeerd aanspringt, opnieuw terugnemen en aanspringen. Toen ik een keer een wedstrijd schreef, waren er wel een paar die één keer opnieuw aansprongen, maar toen maar doordenderden in de verkeerde galop. De jury zag toch veel liever dat ze het bleven proberen, omdat je dan tenminste nog iets van de oefening goed kan tonen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 15:32

Mijne sprong eerst ook in de vekeerde galop aan omdat hij dat toen heel moelijk vond. Als hij dat doet, kun je het beste hem zo snel mogelijk terug nemen en dan zo snel mogelijk, of als dat niet lukt op een goede plek(wending, volte) opnieuw aangalopperen.