stelling: iedereen doet zich op i-net anders voor.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

stelling: iedereen doet zich op i-net anders voor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 12:20

.. iedereen doet zich op internet anders voor, dan hij/zij in het echt is.

ik denk dat iedereen zich op internet anders voordoet dan in real life.
je bent aardiger of juist onaardiger. je zegt misschien dingen die je in het echt niet zou zeggen. enz.
misschien dat sommige mensen op internet juist proberen te zijn, wie ze in het dagelijks leven graag zouden zijn.
je plaats alleen de mooiste foto's. en sommige mensen plaatsen maar helemaal geen foto's. bang dat ze niet meer serieus worden genomen omdat blijkt dat ze maar 'gewoon' kunnen rijden en geen superruiters zijn?
de meeste mensen kennen je niet zoals je in het echt bent, achter je computer ben je veilig.

ik denk dat iedereen dit in meer of mindere mate doet.

ben wel benieuwd hoe jullie erover denken.
Laatst bijgewerkt door loulou op 10-10-03 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:23

Uhm.. nu zullen jullie mij wel niet geloven maar ik ben op internet absoluut niet anders dan IRL Ik doe mijzelf nooit beter voor dan ik ben, waarom zou ik Verward Ik denk alleen dat ik IRL mondiger ben dan dat ik op internet ben.. kan soms moeilijk op 'papier' uitdrukken wat ik bedoel.. maar doe mijn best Knipoog

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:24

de meeste misschien maar niet iedereen.,hoe doe jij je voor op i-net lou ?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 12:41

mmm had die vraag natuurlijk kunnen verwachten Haha!
ik denk dat ik meestal wel ben zoals in real life. maar ook ik denk na voordat ik foto's plaats. (hoewel ik soms ook foto's plaats waarop het er niet allemaal netjes uitziet, kan ook niet want ik ben nou eenmaal geen superruiter)
misschien dat ik op internet ook wel es anders reageer als dat ik in het echt zou doen, hoewel ik dat dan niet bewust doe.
IRL zeik ik mensen denk ik eerder af Haha! maar dan weet ik of mensen het kunnen hebben ofnie en dat weet ik op internet niet altijd.

ik denk dat het ook niet altijd bewust gebeurd (bij mezelf en andere)
maar op internet met mensen praten is gewoon heel anders als dat je iemand in de ogen kan kijken zeg maar.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:57

Ik denk dat ik wel het zelfde ben. Misschien ben ik op internet iets mondiger, ben nl erg verlegen irl.

En op internet kan je anders overkomen dan je bedoeld had. Meestal harder en lomper is mijn ervaring.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:03

misschien soms, maar je wordt ook vaak anders gezien door het gemis van nonverbale communicatie.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:18

Met de chat gebeurd dat denk ik heel veel!!! dus bijvoorbeeld de Msn chat of de TMF chat of zo iets!!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:18

op internet is het makkelijker om bepaalde dingen eerlijk en open te zeggen... men ziet je toch niet... Haha!

Volgens mij ben ik wel zo'n beetje hetzelfde als irl... Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:19

Er zijn sommige mensen die zich anders voordoen idd. Maar een groot deel van de mensen kunnen zich juist op internet voordoen zoals ze echt zijn. In real life zijn ze misschien te verlegen of durven ze sommige dingen niet snel te zeggen, en op internet gaat dat allemaal veel makkelijker. Eigenlijk zou ik dus zeggen dat mensen zich in real life anders voordoen dan dat ze eigenlijk willen zijn, en het grootste deel van de mensen juist op internet zichzelf kunnen zijn!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 14:37

Sypheron schreef:
Er zijn sommige mensen die zich anders voordoen idd. Maar een groot deel van de mensen kunnen zich juist op internet voordoen zoals ze echt zijn. In real life zijn ze misschien te verlegen of durven ze sommige dingen niet snel te zeggen, en op internet gaat dat allemaal veel makkelijker. Eigenlijk zou ik dus zeggen dat mensen zich in real life anders voordoen dan dat ze eigenlijk willen zijn, en het grootste deel van de mensen juist op internet zichzelf kunnen zijn!


mmm zo kun je het natuurlijk ook bekijken. zit wel wat in ja Lachen

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:44

Misschien wel, maar misschien vatten mensen het ook anders op als jij iets zegt.
Je kunt natuurlijk niet altijd raden wat iemand zijn gezichtsuitdrukking bij een opmerking is.
Gelukkig zijn daar wel de smiley's, maar dat is ook niet altijd even duidelijk Lachen

Verder zijn er vast een hele hoop mensen die zich anders voordoen dan dat ze zijn, Internet is daar heel gemakkelijk voor.
Verder snap ik niet waarom je je anders voor zou doen dan dat je bent, wat heb je eraan? niets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:46

Ik ben niet anders
Maar merk wel aan diegene die mij gemeet hebben, dat ik anders overkom op i-net.
Dit is van mij geen bewuste keuze.
Maar dat komt vast omdat ik het vaak moeilijk vind om dingen te verwoorden in schrift.

En over foto's plaatsen, natuurlijk zet ik de mooist gelukte er neer.
Maar dat is voor iedereen gelijk, want dat doet iedereen.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:48

Ik doe me absoluut niet anders voor op Internet dan hoe ik in het echt ben.
Het is echter wel zo dat ik IRL wat stiller en verlegener ben. Op Internet "praat" je toch wat makkelijker. Dat is dan ook eigenlijk het enige verschil.
Verder zou ik ook niet weten hoe ik me anders zou moeten gedragen dan ik ben. Ik denk dat ik dan al gauw door de mand zou vallen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:53

Wat is anders?
Tuurlijk plaats ik vooral de mooie foto's. Dat lijkt me logisch.
Maar ik kan nou niet zeggen dat ik IRL andere dingen zeg ofzo. Ik denk dat ik niet echt anders ben IRL.
Wel is het heel moeilijk een beeld te vormen zo, zonder dat je iemand ziet en alles ervan meemaakt.
Maar ik probeer totaal niet iets of iemand te zijn hier hoor Lachen

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 22:56

Citaat:
Op Internet "praat" je toch wat makkelijker


mmm ben ik het nie helemaal mee eens. IRL kun je beter zien hoe mensen reageren met gezichtsuitdrukkingen enz. denk dat ik dat toch makklijker praten vind. hoewel ik sommige dingen weer liever via msn ofzo bespreek, juist omdat ik die persoon dan niet aan hoef te kijken Lachen

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:58

Je vormt in je gedachten een beeld van iemand en als je die dan ziet in het echt is dat best vreemd. ik denk dat ik me niet anders voordoe maar dat zou je dan weer aab=n de mensen moeten vragen die mij kennen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:59

nee ik ben niet anders op internet dan IRL... ik heb dezelfde voorkeuren en afkeuren, reageer hetzelfde.... Hooguit zie je niet alles van mij omdat de communicatie schriftelijk moet. Misschien heeft het met leeftijd te maken... ik ben inmiddels 43 en best redelijk tevreden met mijn leuke en minder leuke eigenschappen. Die mag iedereen van mij zien en ze nemen me maar zoals ik ben...Dat scheelt. IRL of op het net Knipoog

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:59

Ik doe me wel anders voor... Bloos
Ik ben op internet (voornamelijk bokt) veel spontaner en durf meer voor mijn mening uit te komen Bloos
Nu ben ik zeker heel erg fout?

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:03

ik ben imo ook niet anders IRL dan op internet. Alleen via internet horen jullie mn accent niet *LOL*
Ik ken wel meer bokkers IRL, naja kennen.... heb sommige wel geregeld gezien. En er is niemand tot nu toe bij, die IRL anders was dan op internet... Ik denk dat het op bokt heel erg meevalt. Maar op een site als TMF-chat denk ik wel dat men anders is/doet.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:11

Sommige zeggen hier dat ik 'n freak ofzo ben, maar dat ben ik helemaal niet Verward Ik ben hier niet veel anders dan IRL. Mijn reactie's komen soms nogal bot over, maar IRL weten mensen wel dat het meestal niet zo bedoeld is, dat is hier moeilijk in te schatten.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:11

Volgens mij ben ik in rl net zo als op Bokt, ik meng me hier alleen niet zo snel in een "heftige"discussie, aangezien ik soms dingen niet zo goed typ als dat ik bedoel Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:20

ik zet ook de minder mooie foto's op het net hoor,ik ben niet bang voor de waarheid,
ik kom vaak fel over op internet, dat ben ik in het gewone leven ook, ik ben spontaan, wild, impulsief.
ik ben niet bang,op internet niet en in het echte leven ook niet
misschien ben ik een tikkeltje gestoord, maar dan wel prettig gestoord:P:P
nee ik kan niet zeggen dat ik anders ben als in het gewone leven
wel is het zo dat ik veel grapjes maak, en sommige dingen minder serieus bedoel als dat ze lijken, en dat kan je met alleen smilies niet altijd even goed duidelijk maken. ik ben erg ironisch en dat kan als platte tekst heel bot overkomen, maar in het echte leven lees je dan van mijn gezicht af wat ik werkelijk bedoel .want stiekum kan ik ook erg lief zijn ....

ik heb wel het idee dat sommige mensen die in het dagelijsk leven helemaal niets aparts zijn, op het internet juist proberen op te vallen.

chatdates doe ik iig helemaal niet aan, dat valt aaaaaaaltijd tegen ( en ik kan het weten want een vriendin van me heeft al zoooveel chatdates gemaakt, en dan afgesproken in een discotheek....9 vd 10 x dat ze hem zag en meteen wegrende ...Haha! )

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:40

Ik ben gewoon ik. Mensen die mij kennen weten hoe ik op internet ben en thuis ben. Gewoon mezelf dus. Ik heb niks te verbergen, iedereen kan op de koffie komen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:43

PhiaBink schreef:
Ik ben gewoon ik. Mensen die mij kennen weten hoe ik op internet ben en thuis ben. Gewoon mezelf dus. Ik heb niks te verbergen, iedereen kan op de koffie komen.


gezellie Haha! !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:47

Ik ben het eens met de stelling... Ik denk wel dat de meesten zich niet bewust beter willen voordoen. Echter, hier op Internet ben ik opener om iets te vertellen, ik ben hier veel vrijer. Ik maak geintjes die ik IRL ook zou willen maken, maar het lef niet voor heb. Dat komt door mijn karakter, ik speel liever op safe. Echter, omdat ik hier mijn bek durf open te trekken, helpt mij dat wel IRL.
Hier heb je vaak ook echter de tijd om na te denken over wat je zegt, en hoe je dat wilt zeggen. IRL vaak niet, dan moet je direct zeggen wat je wilt, dus kan je het niet overdenken. Voorts wordt hier niet altijd gelijk gereageerd daarop. Het gaat minder snel dan IRL, daarom is het gewoon anders.