Vage aanval gehad..! Help!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Vage aanval gehad..! Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 13:30

Zondagochtend werd ik wakker maar had nog geen zin om uit bed te gaan dus bleef nog ff liggen. Na een tijdje voelde ik me heel raar en kon mee niet meer bewegen!! Echt niks meer. Mn armen, benen, mn nek niet, zelfs mn mond kreeg ik niet meer open. Net alsof ik helemaal verlamd was ofzo, dat mn hersenen geen seintje meer gaf naar mn lichaam. Kon alleen nog maar denken en hoorde een rara suis? in mn oren net alsof het heel hard waaide maar dan in mn oren Verward Was zooooo bang!! T duurde ong. 1 á 2 minuten voordat ik me weer kon bewegen maar kreeg t vlak daarna nog een keer en daarna nog een keer! Mn rechteroog was ook helemaal rood geworden doordat zowat alle aders gesprongen waren.

Mn huisarts had natuurlijk weer geen dienst, dus maar de huisartsenpost gebeld. Die had er nooit van gehoord en wist niet wat het was. Diezelfde avond weer de huisartsenpost gebeld want ik was bang om te gaan slapen, bang dat ik t weer zou krijgen. Kreeg ik een andere arts aan de lijn en die wist ook niet wat het was maar ik mocht wel ff langkomen. Die heeft een klein onderzoekje gedaan, bloeddruk opmeten, mn reflexen controleren en naar mn oog gekeken. Niet dat dat wat geholpen heeft maarja. Volgens hem komt t door teveel spanning. Zou maar zo kunnen want ik ben ook heel gespannen en heb nogal veel aan mn hoofd. Maar om nou door spanning zo'n vage aanval te krijgen waar een dokter niks vanaf weet? Nou lekker vaag Boos!
De volgende dag nog naar mn eigen huisarts geweest maar die vond t ook vaag. Wat moet ik hier nou mee? Het zijn verdomme toch dokters?! Ik ben zooo bang om te gaan slapen! Woon op mezelf, maar slaap momenteel dus bij mn ouders.
Ik haal nu echt vanalles in mn hoofd wat t allemaal wel niet kan zijn. Mss is het niks maar mss ook wel. Het is toch niet normaal dat opeens je hersenen het tijdelijk niet meer doen..?!

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:37

nou, je hersenen zullen het nog wel doen. Maar dit is wel ernstig. Ga z.s.m naar de doktor.

Verder ken ik een film( ...). RobertdeNiro en Robbin Williams spelen er in. Ik kan nu niet zo gauw op de naam komen, maar het was een film over mensen die ong. dezelfde syptomen hadden. Ik weet niet of dat het ook daadwerkelijk, maar is echt waargebeurd en een hele mooie film. Ik zal even de naam op gaan zoeken.

- Offline -

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:40

Teleurstellend he, dat een dokter soms geen uitsluitsel kan geven?
En toch, als je 3 dokters om raad hebt gevraagd en er is geen alarm geslagen, denk ik niet dat het erg ernstig is.
Spanning kan inderdaad een oorzaak zijn, evenals een wisselende bloedsuikerspiegel. Je zou nog een keer een bloedsuikercurve kunnen laten maken bij de huisarts, hoewel dat ook niet 100% zekerheid geeft omdat het niet om de waarden van je bloedsuikerspiegel gaat, maar om de schommelingen, met name op het moment dat je je zo beroerd voelt.
Maar hou jezelf goed in de gaten, schrijf evt dingen op die je opvallen en probeer uit te zoeken waar die spanning vandaan komt en hoe je daar evt mee om kunt gaan, sterkte!

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:51

Ken een verhaal van iemand die suikerziekte had, die had exact hetzelfde, ook tijdelijke "uitvallen" zeg maar. Toch maar die suikerspiegel laten checken dus?

Sterkte iig!

Riding: the art of keeping a horse between you and the ground.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:56

Ik heb niet voor dokter gestudeerd, maar ik kan je wel zeggen dat je zeker naar de huisarts moet gaan...desnoods een vervangende als hij er niet is!
SUCCES!!!

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 14:01

nanka schreef:
Ik heb niet voor dokter gestudeerd, maar ik kan je wel zeggen dat je zeker naar de huisarts moet gaan...desnoods een vervangende als hij er niet is!
SUCCES!!!


Heb ik ook gedaan. Eerst naar zo'n huisartsenpost en de volgende dag naar mn eigen huisarts Maar daar had ik ook niet veel aan...

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:36

Ik zou ff bloed laten prikken ze kunnen zo veel zien in je bloed
Heel veel suc6 iig

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:46

Ik heb ook wel eens van zoiets gehoord in verhalen over slapen...Dat zoiets kan gebeuren als je hoofd zeg maar "wakker" is, maar dat je lichaam nog slaapt en dan kan je dus zoiets krijgen. Dus je kan ook gewoon (ongemerkt) licht in slaap gedommelt zijn. Maar goed, ik ben geen expert natuurlijk.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:52

Dees, die film heette Awakenings Knipoog
Over mensen met een slaap-ziekte die catatonisch zijn.
En nee, zover denk ik niet dat het met jou gesteld is..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:29

Ik heb precies hetzelfde!

Het is verschrikkelijk eng en ik heb inmiddels met mijn vriend afgesproken dat als ik een keer heel stil lig en opeens toch op een manier kan bewegen dat hij me heen en weer moet schudden ofzo.

Ik herken het precies. Ik ben vaak half wakker/half slapend wanneer het gebeurt. Dus als ik in slaap val of als ik wakker word.

Ik probeer dan om hulp te roepen en ik probeer te bewegen maar het lukt gewoon niet.

Ik heb het denk ik een keer of 20 gehad en nu al weer een paar maanden niet.

Ik vind het ook echt super vervelend, ben er nooit mee naar de dokter geweest. Ik heb wel eens op internet gezocht, maar niks gevonden.

Ik heb een druk leven maar echt gestresst ben ik maar weinig. Ik herinner me niet of het in die periodes was dat ik er last van had.

Hou me op de hoogte!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:38


"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:45


"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:45

Als kind heb ik dat ook een tijd gehad, maar nu niet meer Verward Nooit geweten wat het was, heb nu wel last van lage bloeddruk (altijd al gehad ook) en kan misschien ermee te maken hebben.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:49

Is dat geen slaapverlamming?

Hebben meer mensen wel last van in dat geval, zit ergens tussen wakker worden en slapen en wakker zijn en inslapen in dan meestal.

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:54

Ik heb er nog nooit van gehoord maar ik zou idd weer ff langs de huisarts gaan en bloed laten prikken of iets dergelijks.. Ik zou verder echt niet weten wat het geweest zou zijn maar ik hoop voor je dat je 't niet meer krijgt Lachen.

-

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:16


~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:34


"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:49

wat vaag joh ik heb er nog nooit van gehoord
ik zou ook maar bloedlaten prikken en eventueel wat onderzoekjes in het ziekenhuis uitlaten voeren

veel succes ben benieuwd wat het precies is

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:02

De tijd dat ik het had hoorde in een drukkende zoem in m'n oren en voelde ik een druk in m'n hoofd, zag de deur van m'n kamer op een kier staan, maar slaagde er niet in op hulp te vragen Verward Ben blij dat ik het niet meer heb nu.
M'n zoon is wel een slaapwandelaar, ik zoek nu wat ik daar aan kan doen nu.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:02


"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:04

Dit heb ik dus ook gehad..
Ik kon me niet bewegen..niet praten..
Maar ik hoorde m'n moeder wel al pratend de trap oplopen..
Heel erg apart..
Ik durfde ook een tijdje niet te gaan slapen..
Nu heb ik er helemaal geen last meer van..
Ik ben trouwens wel een verry gestressed persoon.. en heb nou niet bepaald een rustig leventje..
Misschien dat het dan daar door komt..

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:11

Ilse1979 schreef:
Ken een verhaal van iemand die suikerziekte had, die had exact hetzelfde, ook tijdelijke "uitvallen" zeg maar. Toch maar die suikerspiegel laten checken dus?

Sterkte iig!


Heb keer programma op tv gezien, en daar zeiden ze ook dat dit zou kunnen, dus zou het idd maar even laten checken!
Veel sterkte!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:11

Die verlamming net na het slapen lijkt me niet eens zo heel erg (wel heel eng) maar dat de aderen in je oog springen lijkt me wel een naar symptoom. Heeft de huisarts daar wel een verklaring voor?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 17:58

batje schreef:
Die verlamming net na het slapen lijkt me niet eens zo heel erg (wel heel eng) maar dat de aderen in je oog springen lijkt me wel een naar symptoom. Heeft de huisarts daar wel een verklaring voor?


Nee hij vindt het heel vaag en weet niet wat t is. T zal ook wel spanning geweest zijn denk ik, heb ik nl erg veel last van

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:02

Ik vind het wel erg raar dat je zoveel onderzoeken hebt gehad en dat geen enkele arts even de moeite neemt om op internet te kijken. Het was toch redelijk makkelijk gevonden.

Heb je er nog last van gehad?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Amazonbot, amy495, Astrophe, boyca, Duran123, ellen05, Esther, fjord_brucht, Freyr, IASCrawler, LCT, ManonGrr, nick_en_ik, rien10, Roosch, Sasqiua, soeboenoe, supervon78, venga, Xanthippe en 209 bezoekers