hetzelfde of 2 verschillende paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

hetzelfde of 2 verschillende paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 14:15

ik vond deze advertentie op internet en is van iemand bij ons op de manege. Nu was ik een keer goed aan het kijken en het is net of het 2 verschillende paarden zijn.
Als het goed is is dit het adres, kreeg de foto niet overgezet.
www.marktplaza.nl/images/140673_1.jpg
Op het linker paard zie je leandra met haar melkmuil, maar op de rechterfoto is ineens haar melkmuil weg en heeft is haar bovenlip bruin ipv wit. Ligt het aan mij en of zijn het echt 2 verschillende paarden?

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:16

volgens mij 2 dezelfde....???

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:23

Zijn 2 verschillende zo te zien (of de een moet extra wit geschildert zijn Haha!)

Bij die linker loopt zowat de hele neus/lip/kin (en zelfs een deel van de kaak) gedeelte met wit en die andere alleen de bovenkant van de neus/lip/kin.

Het kan ook door de lichtval etc liggen maar zo te zien heeft die linker een lichtere kleur dan die rechter.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:24

Niet dezelfde. Lachen Het ene paard heeft idd een melkmuil, het andere een gewone bles. De ene meer kartels, die met de melkmuil is regelmatiger. Volgens mij is het ene paard ook en vos en de andere bruin Verward

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:24

Eerst d8 ik dat je links en rechts met elkaar verwarde, maar idd lijkt op de ene foto het wit niet op haar neus (zijkant) door te lopen, heel apart!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:27

jep is dezelfde, maar kijk eens goed, een foto hebben ze gespiegeld. dus is links op de ene foto hetzelfde als rechts op de andere foto en vice versa.

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:32

Desiree schreef:
jep is dezelfde, maar kijk eens goed, een foto hebben ze gespiegeld. dus is links op de ene foto hetzelfde als rechts op de andere foto en vice versa.


Dat zou idd ook kunnen...

Voorpluk is hetzelfde, qua lengte enz...
Laatst bijgewerkt door Niki op 09-10-03 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:33

het zijn 2 verschilldende hoor!!

Afbeelding

Kijk maar, ik heb alle verschillen even omringt met verschilende kleuren. En het rode bij de ene heb ik bij het andere paard ook rood gemaakt, ect. En daar zie je toch echt verschillen hoor!! Niet super opvallend, maar het zijn verschillen!!

Afbeelding

Desiree schreef:
jep is dezelfde, maar kijk eens goed, een foto hebben ze gespiegeld. dus is links op de ene foto hetzelfde als rechts op de andere foto en vice versa.


Het zou idd ook gespiegeld kunnen zijn.. Maar ik weet het niet Scheve mond

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 14:34

Desiree schreef:
jep is dezelfde, maar kijk eens goed, een foto hebben ze gespiegeld. dus is links op de ene foto hetzelfde als rechts op de andere foto en vice versa.


idd als je de lijn volgt zie je dat hij gespiegeld is, maar waarom zou je dat doen. Het was zo verwarrend om te zien, leken echt net 2 verschillende paarden.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:35

Hmm.. ja, ik geloof dat dat klopt. Maar idd erg verwarrend!!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:41

Hahaha, goede commerciele truc!!!

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 14:54

Randy01 schreef:
Hahaha, goede commerciele truc!!!


behalve als er echt mensen in geintereseerd zijn, die zien dan ineens 2 paarden hoofden staan. Ik zou dan al gelijk afknappen. Maar dat komt denk ik ook wel omdat ik al vooroordelen heb omdat ik het paard en eigenaresse ken.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:11

spiegelbeeld, dit paardje stond in februari dit jaar ook al te koop.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:58

ik ben gaan kijken. DAt meisje lijkt op iemand die ik kende. Leandra zou een afstammeling zijn van Naturel (en die is van lucky boyxx) maar volgens mij zitten er geen papieren bij. klopt dat?

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 16:13

Ik weet niet of er wel of geen papieren bij zitten. Kan me ook voorstellen dat hij nu nog te koop staat. Toen ze met haar paardje pas bij ons stond kon ze er niets mee beginnen omdat hij niet mocht kopen. Ik heb er toen samen nog 2 anderen een paar keer op gereden in de les en was hij best braaf, geen bok of gesteiger. Ineens mocht hij niet meer mee in de les lopen en ging ze hem zelf rijden, want hij stond nu immers op ijzers en was ineens heel braaf????? Maar ze wil een of andere paarden opleiding gaan doen,en leandra loopt niet recht. Nu heeft ze een ander paard nodig. Waarschijnlijk dat ze hem vanwege zijn benen niet kan verkopen.

Desiree: Waar ken je haar van?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:28

nee, het moet toch een ander meisje zijn.

Is leandra niet rechtgesteld of is er iets mis met de benen?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:43

dit paard staat ook al ongeveer 60 jaar op paardentekoop te koop.

134 - aangeboden: Zeer lieve KWPN recreatie knuffel merrie - -
geplaatst op:6-10-2003

Wegens tijdgebrek en met pijn in het hart verkoop ik mijn lieve, pittige KWPN merrie van 10 jaar. Leandra is zeer apart om te zien, ze heeft een halve melkmuil en 4 voor oplopende halve witbenen. Haar stokmaat is 1.68 m en ze is zeer geschikt voor recreatie en lichte dressuur. Het is een merrie met een goede stamboom met namen als Lucky Boy en Naturel. Ze wordt niet verkocht aan handelaren en alleen aan een goed tehuis! 2500 euro Voor meer informatie of een afspraak, graag e-mailen of even bellen ----

--------------------------------------------------------------------------------

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:25

Ja is spiegelbeeld, volgens mij *LOL*
Wel raar dat die advertentie er al zo lang opstaat, misschien is ze dat vergeten ofzo dat die erop stond?!?!

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:13

Vind het wel erg dat ze niets over de benen verteld in de advertentie.. Zoiets moet je vertellen of er rijden mensen heel het land door om dat dan te achterhalen..

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 08:30

Ze wil eerst een opleiding doen en dan de sport in met dressuur. Maar leandra haar voorbenen zijn niet goed, is soms wat aan de kreupele kant. Dat is ook de reden dat ze erbij heeft gezet dat hij voor recreatie is en lichte dressuur. Het mooie is dat ze erbij zet: wegens tijdgebrek en pijn in mijn hart. Ze is iedere dag bij haar paard, geeft hem veel te weinig stro in zijn stal en toen ze net bij ons stond riep ze toen in met cindy binnen kwam voor de les dat ze ook een tinker wilde kopen. Ik snap die mensen niet, geven die echt niet om hun paard. Ik heb Jacks nu bijna 3 weken en wil hem nooit meer kwijt. Maar als ze al in de advertentie zet dat hij op haar voorbenen niet goed is, komt er gelijk niemand kijken. Tja, eerlijkheid duurd wel het langst.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:26

met goed beslag is het paard misschien wel te helpen.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:59

Misschien dan wel, maar door een naar mijn idee foute foto te plaatsen (je vraagt je af twee paarden???) en dan zeer geschikt voor recreatie en LICHTE dressuur zegt mij direct al dat er iets niet goed is met het dier.
En voor een paard met een gebrek is dat bedrag veel te hoog... dan misschien nog 1500 euro.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 11:17

Het bedrag is idd veel te hoog voor het paard, maar ze moet er wel zoveel voor vragen wegens verschillende dingen.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:32

ghisje schreef:
Het bedrag is idd veel te hoog voor het paard, maar ze moet er wel zoveel voor vragen wegens verschillende dingen.


dat kan je proberen, maar als een paard niet meer waard is, houdt het toch op (naar mijn idee).
Maar ik ben best wel benieuwd naar wat die verschillende dingen zijn.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 14:05

MrMagic"]
[quote="ghisje schreef:
Het bedrag is idd veel te hoog voor het paard, maar ze moet er wel zoveel voor vragen wegens verschillende dingen.


dat kan je proberen, maar als een paard niet meer waard is, houdt het toch op (naar mijn idee).
Maar ik ben best wel benieuwd naar wat die verschillende dingen zijn.
[/quote]

ik stuur je even een pb