federatie springwedstrijd middenmeer mega slecht:(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

federatie springwedstrijd middenmeer mega slecht:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 16:59

hey.
nou vandaag had ik een springwedstrijd in middenmeer (wieringenmeerruiters) om half 1 ong mocht ik men eerste parcourtje afleggen, het ging opzich wel maar even goed weer 5 balken dus totslot 16 straf punten.
2e parcour ging echt voor geen meter.
hij liep weer veelste veel op de voorhand en hij sleurde me overal heen Huilen
totslot: 2 weigeringen en 2 balken en bij hindernis 7 gaf ik het op.... het gaat gewoon niet meer, hij word te sterk en ik kan ook niet veel er aan doen.
hij loopt allen op de voorhand in galop.
in draf is het een scheet maar zodra hij in de galop zit dan is het aleen maar racen over de hindernissen Huilen Boos! wie weet nog 1 oplossing die ik kan proberen om hem rustiger te laten galoperen ????
want ik kan niet alle hindernissen uit draf nemen
ik ben bang dat als dit nog langer doorgaay dat ik weer naar de B mag en dat gaat een sstuk beter.

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:08

Het kan toch niet altijd goed gaan...
Volgende keer gewoon beter hoor!!!
Blijven oefenen!!
Suck6!

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 19:20

ja dat weet ik maar het gaat al en jaar zow Huilen het gaat gewoon niet.
met inspringen gaat het perfect maar met het parcour helemaal niet Huilen

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:46

ik had dit met mijn eerste paardje ook, endo heette ie!!
oefenparcour ging altijd heel goed, rustig zijn galopje nemen en zo van, ff een hindernisje pakken, no problems, tot ie het parcour inmoest, tjezus, nou het was gewoon sturen en zorgen dat je blijft zittem, gewoon racen was het!!
Thuis heb ik er echt onwijs veel op geoefend maar op parcour kreeg ik het maar niet voor elkaar, ik begon zelfs al aan mijn eigen springkunsten te twijfelen Clown maar gelukkig zaten die ngo redelijk goed.
Het oefenen bleef maar doorgaan maar het bleek gewoon dta endo niet tegen de stress kon van het parcour, ik weet niet wat ik moet geloven, is ook maar iets wat ik me heb laten aapraten en we zullen het ook nooit weten want endo is inmiddels helaas overleden aan een hartsaanval Huilen

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 06:48

jeej gecondoleert nog ....... neej nino heeft het niet door strees want thuis doet hij het ook en op de rijverenigging springen we ook parcourtjes (ook parcouren van de wedstrijden) en daar doet hij het ook......... ik weet het niet meer.

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 07:43

Daphne, gaat het tijdens het dressuren wel goed? Mijn vroegere paardje was een enorme race knol, zeker als het om springen ging. Ik oefende het terugkomen door te springen en dressuur te combineren. Dus een stukje wijken tot vlak voor de hindernis en dan hoppa. Kleine volte in galop en dan hoppa, over een dubbelsprong. Op deze manier moest ze heel erg op mij letten en had ze geen tijd om haar race trucken doos open te trekken.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 07:48

Gewoon goed blijven oefenen.
Stop desnoods even met springen...
Ga dressuren of lekker naar buiten met je paardje!
Is ook heel goed voor de afwisseling...

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 17:25

naar de hindernis toe gaat mega goec maar na de hindernis word hij zow heet Verward

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:35

Dan moet je eigenlijk gewoon daar goed op oefenen, vraag ook je instrukteur om hulp... Die kan je altijd wel advies geven!

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:05

Met wat voor een bitje rij je?
Mijn paard was ook zo en hebben het na een tijd proberen met gewoon bit eens geprobeerd met een passoa bitje, nou dat werkte super!!
Met les zijn we er ook continue mee bezig om erop te trainen, gewoon elke keer na een hindernis halthouden, zodat het paard gaat reageren op jou hulpen.
Mischien dat het even duurt, maar bij ons heeft het in ieder geval super geholpen!!
succes

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 06:51

tam20 , ik heb ook een pasoa bit maar dat werkt absoluut niet, in het begin wel maar na een half jaar word hij weer heel sterk.
bij federatie kamp in ermelo hebben ze ook geholpen en die hebben ook gezegt dat ik nog een mexicaanse neusriem moest kopen.
heb ik gedaan dat ging uitiendenlijk ook perfecht maar nu gaat hij ook weer achterruit.
nino loopt veel ste veel op de voorhand en dat krijg ik niet voor elkaar om hem weer een beetje op de achterhand te krijgen.
met de cross doet hij zijn kop wel omhoog maar in een parcour of met dresuur dan huplaa weer dat hoofd tussen zijn benen en racen maar.
ik ben het echt zat en ik weet niet wat ik fout doe.
mijn instruktriece (sandra bakker) geeft me ook privee dresuur les al een anderhalf jaar.
ik ga wel vooruit maar ook niet echt dat het lekker gaat.
ik rij ook met martingaal maar dat help ook niet want daar doet hij zijn kop aleen maar van naar beneden.
ik rij nu weer gewoon met dresuur bit en zonder martingaal.
hij heeft ook niet iets aan zijn mond want dat hebben we nagekeken en ook zijn rug is perfect.
ik weet het echt niet meer.
ik vind het rijden ect niet zo leuk meer als vooreen.
terwijl het niet zijn scheuld is......kon nino maar nederlands dan wist ik wat er nou was........
wij hebben ook overgangen gemaakt maar hij pakt het bit vast en de rechterhand nog eens erbij.
ronald beukers kan hem wel aan maar ik ben niet zo sterk als hij.
hij gaat echt steeds meer achteruit en ik rij ook vaak buiten voor afwisselingen.
ik rij ook elke dag anders (dus geen dresuur en dan de dagen erop ook dresuur)
op het gras is hij braver als in een buiten of binnenbak.
hij heeft nu ook zijn voor hoef opengehaald (kogel) en het gaat niet dicht.
ik rij daarom ook nu met springschoenen om dat nog een x te voorkomen.
maar het ligt iedere x weer open doordat hij zow hard gaat.
longeren hebben we ook een half jaar volgehouden maar daar werd hij aleen maar drukker van.
iuk rij 6 dagen per week en 1 x een rust of longeerdag.
ik weet het echt niet meer wat ik moet doen.

groetjes daphne en mr.niño.

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus


MoNzA

Berichten: 90
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 07:07

volgende keer beter...

ken weer bokke

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:43

Dat is inderdaad niet echt relaxt,
ik herken wel een beetje het probleem, want mijn paardje ( ik spring haar helaas niet zelf meer ) doet voor mij alles, maar bij dat andere meisje is ze zo ontzettend sterk ( terwijl ze echt heel leuk rijdt )
Passoabitje werkt tot nu toe super, dus zou verder ook niet weten hoe je het kan oplossen, je geeft al aan dat je met trainen veel tempowisselingen rijdt dus daar kan het niet aan liggen, heb je ook springles? zo ja wat zegt je trainer dan daarover? vraag hem of haar een keer mee te gaan op concours, zo kan hij beoordelen waar het fout gaat.
Ik hoop voor je dat het snel beter gaat, want een heet paardje in de springring is lekker, maar TE is nooit goed
groetjes Tamara

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 13:16

ja ik heb elke vrijdag avond springles tam20.
ronald beukers (springlesgever) en jan bakker zeggen ook dat hij achteruit gaat.
zelfs lesgenoten zien het dat het achteruit gaat.
ronald heeft er zelf ook al op gesprongen en gereden een half uur en hij zij ook al dat ik voor een coqeu moet kijken.
maarja het is levensgevaarlijk om daar mee te gaan springen.
ik vind het echt heel jammer dat het zo moet.
waarom heb ik nou gewoon niet een rustige nino Verward

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:30

Vind het spijtig, maar is soms gaat het leven niet zoals het hoort te gaan...
Maar als je alles al kan voorzien...

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 13:55

ja ik heb echt alles al geprobeerd
ik heb ook al een maand in de 1e springles gereden (spring normaal in de 3e rond de 1.20 hoog) en daar sprongen we dabn 40 cm ong.
duz gewoon lekker sukkelig gaan rijden.
maar dat hielp ook niet Verward

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:07

Ja daar zou ik ook niet mee gaan springen inderdaad
moeilijk hoor..
wens je der in ieder geval veel suc6 mee en mischien komen we elkaar wel eens tegen op concours ( zijn bijna elk weekend onderweg dus grote kans ) morgen Kootwijkerbroek

groetjes Tamara

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:43

Jammer dat het zo slecht ging. Bij mij gaat het juist altijd goed op een wedstrijd Lachen
Ik heb ook een keer een oefenparcour gesprongen bij de wieringermeer ruiters Ik rij zelf bij de noorder kogge ruiters Haha!

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 08:16

ja indd ik vind het gewoon zonde dat het zo moet.
en pippy kom je ook wel eens bij owf ??:D

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 08:41

Waarom heb je het tweede parcours niet gewoon doorgereden Verward
Als het al een jaar niet lekker gaat kun je beter gewoon je minpunten rijden en lekker terug naar de B gaan Dit heeft ook geen zin en is voor jullie allebei niet leuk

Loopt hij in de dressuur ook zo op de voorhand in galop Verward Ik denk namelijk dat dat komt omdat je teveel met je handen rijdt. Een pessoabit en mexicaanse neusriem hebben beiden een behoorlijke inwerking en het zou kunnen dat hij daarom zijn hoofd naar beneden doet. De martingaal kan hij ook lekker in gaan hangen(als hij zijn hoofd omhoog doet krijgt hij weer druk), met als gevolg dat een paard op de voorhand gaat galloperen.
Het is voor hem gewoon heel moeilijk om op de achterhand te blijven als hij zijn hoofd niet omhoog kan doen.

Ontario heeft ook de neiging om te gaan stieren in galop. Die galoppeert net iets minder op achter(het blijft een halve draver) en als ik dan voor teveel druk geef dan gaat hij ook lekker hangen en steeds harder...
Ik rijd hem nu zonder martingaal en op een dubbelgebroken bitje + lage neusriem en dat gaat super. Ik kan hem dan vanuit het been mooi tegen mijn hand op rijden.
Op concours rijd ik wel met een martingaal en pessoabit, maar dan is hij juist erg licht en super te rijden. geeft net dat beetje extra controle Knipoog

Ik denk eigenlijk dat het probleem zit in het feit dat jij niet genoeg kracht in je benen hebt. Als je hem met iets meer been en minder hand rijdt kan het wel eens heel veel beter worden. (wsl lukt het ronald daarom wel)

Overleg eens met Ronald over je tuig(hij kent julie live ) en probeer iets meer uit je been te rijden


Ik had nog wel wat willen typen, maar ik moet naar mijn werk Clown

Succes iig

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 15:12

hai carina Haha! bedankt maar hij heeft altijd al op de voorhand gelopen.
ik doe de dingen die jan en ronald me aanwijzen zo ook met mijn tuig
met dresuur rijdt hij ook op de voorhand.

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 15:28

vervelend daphne! maar misschien een lage neusriem als optie! en dan een keer flink aansnoeren! en een paar keer flink op de rem trappen! als je wil, wil ik je best eens helpen hoor! kom je gewoon een dagje hier met nino, kan jij meteen tobias proberen!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:14

xXdaphneXx schreef:
ja indd ik vind het gewoon zonde dat het zo moet.
en pippy kom je ook wel eens bij owf ??:D


Nee, daar ben ik nog nooit geweest

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 17:58

moet je wel ff een x komme hur Haha!

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 18:01

hey tabitha het maybe wel een goed plan Haha! motte we ff kijken ok Knipoog

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Malenka, sterregoud, tienus63 en 33 bezoekers