krampachtige gevoelens in m'n maag...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

krampachtige gevoelens in m'n maag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 19:48

Ik weet niet wat het is,maar de laatste dagen
heb ik steeds krampachtige gevoelens in m'n buik.
Dan wil ik mezelf zo klein mogelijk maken.
Meestal heb ik er eerst 1 of meerdere uren last van,
en dan is het weer over.
Het zijn dus bepaalde perioden.
M'n moeder zei dat ik misschien ongesteld zou worden,
maar miss is het ook een beetje blaasontsteking.

Nog een vraagje:
Zit de leeftijd waarop je ongesteld word in de familie?
Iedereen doet daar zo vaag over Verward

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:56

Meestal wordt je zo ongeveer voor het eerst ongesteld als je moeder en je oma (en je tantes) maar dat geldt niet altijd.
Kan ook hetzelfde zijn als je tantes aan je vaders kant bijvoorbeeld.
maar het is dus wel iets wat in de familie zit (zover als ik weet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:50

zou best kunnen hoor dat je og gaat worden...je leeftijd zegt niks als die van je familie, mijn moeder was veel ouder dan ik , ik was net 15 ofzo, mijn andere zus was 12! En mijnm oeder was rond de 18! Succes!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:46

Kan best, ben je ook bikkelsjagrijnig? Haha! Dan komt heteraan...Meestal zit je wel rond dezelfde leeftijd als je moeder en je oudere zussen, maar hoeft niet perse.
Wat helpt is een lekkere warme kruik tegen je buik of in bad, paracetamol als je er echt veel last van hebt.
Als je koorts krijgt moet je wel even naar de dokter, of als je bv moet overgeven enzo Lips are sealed

Sterkte ermee.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 23:32

Pauline schreef:
Kan best, ben je ook bikkelsjagrijnig? Haha! Dan komt heteraan...Meestal zit je wel rond dezelfde leeftijd als je moeder en je oudere zussen, maar hoeft niet perse.
Wat helpt is een lekkere warme kruik tegen je buik of in bad, paracetamol als je er echt veel last van hebt.
Als je koorts krijgt moet je wel even naar de dokter, of als je bv moet overgeven enzo Lips are sealed

Sterkte ermee.


dat vind ik geen goed onderbouwd iets... aangezien dat per persoon anders is... ik ben namelijk totaal niet anders in mijn gedrag als ik ongesteld ben... niemand merkt het ook en ik heb er verder ook totaal geen last van...

Maar weer eventjes ontopic.... mocht je het echt niet vertrouwen gewoon eventjes aanwippen bij de dokter.....
Blaas ontsteking is het denk ik niet... dan moet je echt voortdurend naar de wc voor je gevoel maar je hoeft helemaal niet en moet je wel dan doet het echt gewoon zeer... ook heb je dan echt last van je blaas en verder niet van je buik ofzo... (en geloof me ben een expert op gebied van blaasontstekingen afgelopen twee jaar 24x gehad Scheve mond )

maar wie weet word je ook wel ongesteld je kan het even afwachten maar netzoals Pauline zegt een warme kruik of een paracetamolletje (twee dan het liefste) werkt ook prima...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 23:37

Chiqa schreef:
zou best kunnen hoor dat je og gaat worden...je leeftijd zegt niks als die van je familie, mijn moeder was veel ouder dan ik , ik was net 15 ofzo, mijn andere zus was 12! En mijnm oeder was rond de 18! Succes!


Toch wel een beetje, hoor. 18 jaar is trouwens wel erg laat!, zo niet onmogelijk, als je het met je 16de nog niet bent moet je echt naar de doctor. Je kan aan het 'niet-worden' zelf dood gaan!

- Offline -

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 23:52

De buikkrampen zitten trouwens een beetje 'in de lucht'. De een na de andere collega blijft ziek thuis vanwege krampen, zal wel weer een virus zijn.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 00:01

Het kan het ongesteld worden zijn, maar ook spastische darmen. Daar heb ik regelmatig last van en dat zijn ook buikkrampen. Je kan altijd een keer langs de dokter gaan, dat is nooit verkeerd.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 13:15

Bedankt door de reacties!
Toen ik er weer last van had, deed ik een warme kruik op m'n buik.
(wat Pauline zei) Dat hielp wel!
Het zal idd geen blaasontsteking zijn,
want ik heb niet last van m'n blaas,
en moet ook niet vaker naar de wc ofzo.

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:19

Mijn mams was ongesteld toen ze 15/16 was oid. Ik op m'n 13e, verschilt dus wel een beetje.

Ik word er trouwens wel behoorlijk chagerijnig van, meer omdat je elke keer weer dat gezever met tampons, maandverband, buikpijn, hoofdpijn en rugpijn hebt. Daar kan ik niet goed tegen, kan ik echt chaggie van worden.
Als ik ongesteld merkt mijn hele omgeving dat Extreme duivel

(gelukkig is het nu met de pil wel iets minder)

:)

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:35

Verliefd? Lovers Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:40

Heb ik ook, ik denk dat het iets met mijn maag of darmen is. Mijn vader zei dat het evt. ook gal zou kunnen zijn want dat schijnt in de familie te zitten? Verward
Het doet echt heel erg zeer, kan het gevoel niet echt uitleggen, maar ik weet altijd precies wanneer het begint want dan krijg ik kippenvel over mn hele lijf.. Meestal moet ik dan ook wel naar de wc en dan trekt het rustig aan weg, maar dat is niet altijd het geval. Is vooral irritant als je in te klas zit maar ik weet verder ook niet wat je er aan moet doen?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: arjaaaaa, Arjette15, catharin, dinek123, Jacquelinee_, Joyce_R, Lau07, LCT, Maaaarije, maitestar23, MariskaFally, Petra_O, Rubs, TamaraFloor, VinandoW, xoranlover, xPabloBokt, XxMariellexX, YandexBot, YvonneV en 193 bezoekers