Wat een week-end

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wat een week-end

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:55

Wil toch even het voorbije week-end met jullie delen, bereid je voor op een lang verhaal Clown

Nadat ik vrijdag het definitieve slechte nieuws van mijn hondje [***] te horen kreeg (uitgezaaide lymfeklierkanker) was dit niet meteen de beste dag. Hier kwam ook nog bij dat 's avonds het hondje van mijn tante kwam logeren voor het week-end, dit is een puppy van nu een maand of 6. Een echte puber-puppy, je hebt 100 ogen nodig. [***] vond zo'n springding op dit moment maar niks en liet dat ook duidelijk merken, maar dat kan je haar natuurlijk niet kwalijk nemen. Dus naast opletten wat de pup deed ook nog eens opletten dat die [***] niet teveel ambeteerde.. het is een dagtaak.

's Nachts sliep de pup bij mij, maar tegen dat die door had dat het bedtijd was waren we weer een uur of 2 "gejank" later (het was niet echt janken maar het hield je wel wakker). Uiteindelijk toch maar besloten te gaan slapen, maar om 7.20u alweer klaar wakker, dus ja: ik moest dan ook maar op. Wilde daarna terug mijn bed inkruipen, maar dat ging toch niet.

Rond de middag gingen we paardrijden, beetje gedachten verzetten. Ik ging nog eens op Vinnie (geleden sinds het avontuur met de aanvallende hengst). Voelde me algemeen niet zo goed, maarja, dat zal ergens wel normaal zijn zeker? De rit ging goed, buiten op een bepaald moment toen we voorbij een lint kwamen. Dit stak half in de grond en had dezelfde kleur van het zand, dus zag je niet liggen. Maar toen de wind er ineens mee ging spelen was het heel duidelijk. Vinnie schrok zich een ongeluk en sprong opzij. Ik weet niet wat er gebeurde maar ik hing er half langs. Wilde me terugzetten maar toen sprong ze weer en toen lag ik op de grond. Wilde haar nog vasthouden (weet dat het niet goed is maar de laatste keer dat ik buiten een paard heb losgelaten konden we daarachter gaan zoeken) en ik denk dat ze toen met haar hoef over mijn been heeft geschuurd ofzo. Zou die "verwonding" die daar is niet anders kunnen verklaren... Heb haar dan toch moeten loslaten, ben rechtgekropen en haar terug gevangen. Ze bleef wel staan maar ze was toch niet meteen overtuigd om zich te laten pakken, ze zette telkens een stapje opzij als ik dichterbij kwam. Zal zich vast ook erg verschrokken hebben Lachen
Heb haar toen toch kunnen nemen en heb een stukje langs haar gelopen want mijn been wilde niet echt mee (ben op mijn heup/rug gevallen en daar zitten oude kwetsuren, plus dat het boven mijn knie ook niet goed aanvoelde, waarschijnlijk dus van haar hoef ofzo). Uiteindelijk toch maar besloten dat ik er terug op moest. Van de eigenaresse moest dat niet, ze kon mij ook met de auto komen halen als ik dat wilde maar dat vond ik maar niks. Er terug op is vaak het beste. We hebben de weg terug heel rustig gestapt, nog 2 keer gedraafd maar dat ging niet meteen goed. Maar we zijn toch redelijk heel thuis geraakt Clown

Gisteren was het heidetocht in meeuwen. Kon je een ronde van 10 km rijden en 1 van 25 km. De planning was dat ik daarop zou meegaan met Vinnie maar ik moest zien hoe ik mij voelde. De pup bij ons besloot dat het op een zondag ideaal was om om 6.45u wakker te worden. Gelukkig was mamma ook toevallig wakker en zij heeft voor de pup gezorgd, ik ben terug mijn bed in gekropen Clown Om 9.30u opgestaan en gekeken hoe ik mij voelde, mijn been deed pijn en ook mijn arm en pols, maar toch wilde ik graag mee dus heb maar een pijnstiller genomen en ben gewoon gaan rijden.

Uiteraard kom je bij zo'n heidetocht andere paarden tegen, en ook koetsen. Nu heeft Vinnie het niet meteen op koetsen en bij de eerste die we tegenkwamen besloot ze dan ook 180° te draaien om terug naar huis te gaan. Maar daar zijn we dan toch voorbij geraakt en bij elke koets die we tegenkwamen reageerde ze minder heftig.
We deden eerst het tochtje van 10 km.
Eerst een klein beetje van de route afgeweken om naar een ven (meertje) te gaan waar de paarden altijd ingaan. Aangezien het de laatste tijd een beetje geregend heeft stond er "iets" meer water in dan in de voorbije zomer/herfst. Vinnie, als rasecht waterpaard, ging met plezier voorop. Al snel zat ze tot aan haar borst in het water en met de oortjes naar voren stapte ze stevig door. Ik had mijn stijgbeugels uitgedaan om mijn benen te kunnen optrekken (had geen zin in natte voeten). Toen leek het Vinnie wel leuk om te gaan spelen, dus ging ze springen/draven/galopperen in het water. Nuja, evenwicht had ik dus niet in de houding waarin ik zat, dus maar mijn benen naar beneden gedaan. Ze sprong ineens uit het water (niet op de plaats waar het de bedoeling was maar ik was blij dat ik eruit was) en ja, mijn benen waren dus kletsnat, tot aan mijn knieën. Het water was natuurlijk mijn schoenen ingelopen dus mijn voeten waren nog steeds aan het zwemmen. Iedereen lag natuurlijk plat van het lachen (ik ook) en Vinnie vond het ook allemaal super... We houden het er maar op dat er nood aan afkoeling was Clown

Na het waterplezier weer gewoon verder op de voorziene route.
Onderweg begaf mijn stijgbeugel het (dat is een stijgbeugel met vering, maar dat schoot er dus gewoon uit). Dus van het paard af en proberen te maken. Stijgbeugel wel in mekaar gekregen maar de vering was weg. Nuja, zolang alles maar vast bleef zitten was het goed hé... Tijdens die "pauze" is Vinnie nog op mijn voet gesprongen (ik had 2 paarden vast en zij schrok van iets en sprong naar mij toe, maar omdat ik dat andere paard aan die kant had kon ik niet meteen weg dus ze landde op mijn voet) maar de rest van de rit liep vlekkeloos Lachen

We hebben de laatste ronde (van 25 km over het militair domein) echt goed doorgereden, training.. Bijna alleen maar draven en veel galopperen, af en toe stappen als de grond te slecht was maar dit was niet op veel plaatsen. Was blij dat we zoveel galoppeerden, want in draf begon ik toch serieus pijn te krijgen in mijn been (Vinnie heeft veel draverbloed en ze laat dat merken door héél hard te draven + op de voorhand te lopen en dat zit dus echt enorm slecht). Toen terug richting huis uitgestapt.
Totaal gereden: 40 km

's Avonds zijn ze de pup weer komen oppikken dus ik heb vannacht eens goed geslapen en vanmorgen eens goed uitgeslapen, het was nodig Clown


LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Wat een week-end

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:51

Toen ik het begin van je post las dacht ik achh, een rotweekeind dus.. maar moest toch wel lachen om je water gebeuren:P Wel heel vervelend van je hondje!

----------O----------
°♥° Kleine kleine konijnen! ♥°


Anoniem

Re: Wat een week-end

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:29

Haha ja, het was een beetje een gemengd week-end, gelukkig ook wel leuke dingen Ja


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, Googlebot, tienus63, vilheide en 45 bezoekers