Ongelofelijk, dierenbescherming op bezoek gehad !!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Ongelofelijk, dierenbescherming op bezoek gehad !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 17:59

Tja, hier in Duitsland werken ze dus blijkbaar wel. Al sinds wij hier wonen (nu bijna 2 jaar) probeert mijn buurman van alles om mij het paarden houden zo onplezierig mogelijk te maken Stoom uit je oren , hoevaak ik de gemeente al niet op bezoek heb gehad: mesthoop niet in orde, geen vergunning voor de paarden, geen vergunning voor de stallen, paddock mag niet in gereden worden, paddock stinkt, schrikdraad 1 meter van zijn erf scheiding af, anders zouden mijn paarden zijn hek kapot maken, blablabla. Al met al heeft hij ons nooit iets kunnen maken, want wij hebben er wel voor gezorgd dat wij alles volgens de regeltjes doen.

Maar nu vandaag, ik was om half 5 ongeveer thuis en had de paarden vandaag buiten gehad, dus ik was meteen de stallen gaan doen ,zodat ze naar binnen konden. Zie ik ineens de buurman met een man bij mijn paddock (en dus paarden) staan, dus ik erheen. Of ik misschien kan helpen. Jazeker, meneer hier is van de dierenbescherming !!!!! Pardon, jazeker, van de dierenbescherming. Bloos!
Meneer stelt zich voor: ik ben meneer huppelepup, dierenarts, dus ik zeg: hallo, ik ben Siggy, dierenartsassistente.
Meneer huppelepup liep even om, zodat hij ook even met mij kon praten, hij was blijkbaar al uitgepraat met de buurman, fijn door mijn huis, die momenteel nogal op zijn kop staat door de badkamer verbouwing, lekkere familie Flodder indruk.
Maar goed, naar buiten naar de paarden, Tja, kreeg de complimenten, paarden zien er perfect uit, goed gevoed, goed in de vacht, goed op de hoeven, niks mis mee OK dan! . Het probleem: geen afdoende beschutting tegen de regen en de wind (Paddock ligt wel vrij beschut, maar er is maar aan 1 kant wat overhangende bomen, dus klopt inderdaad) Volgens de regels moet er een schuilplek gebouwd worden, waar ik het dus helemaal mee eens ben !!!! Waarschijnlijk heeft de buurman mij dus deze keer onbedoeld geholpen. Ik was al langer van plan om de gemeente eens te bellen of ik een schuilstal mag bouwen in de paddock (zie een topic van een paar weken geleden bij VMR), maar vermoedde eigelijk dat ik een negatief antwoord zou krijgen omdat de paddock in "naturschutzgebiet" ligt. Ik mag zelfs de bodem niet veranderen daar (wat ik ook graag zou willen, aangezien het water daar heel slecht weg loopt)
Maar goed, misschien maak ik een grotere kans nu ik zowel de dierenbescherming als de buurman (hij kan nu toch moeilijk in protest gaan) achter mijn plan van een schuilstal heb staan.

Dus na over de eerste schrik heen te zijn, kan ik eigelijk maar tot 1 conclusie komen:

"Bedankt buurman" Extreme duivel

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:03

Ja, inderdaad.
Wat een domme buurman, wij hebben ook zo'n vent naast ons. Hij gaat extra in de tuin werken, en dan rotzooi en stenen in onze wei te gooien. Met de hoop dat ze ervoor schrikken. Heeft hij mooie pech, want ze schrikken niet. Of hij gaat stoken (plastic met benzine, enz)
Sommige mensen zijn zo jalours op paardenmensen Lachen

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:10

gsus.. dat daarvoor al de dierenbescherming komt zeg en dan ook nog die buurman pff sorry echt triest

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:18

zo zie je maar weer

Wie een kuil graaft voor een ander.......... leuk he dat die oude spreekwoorden toch nog steeds uitkomen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:31

In eerste instantie natuurlijk stom van die buurman maar als je nu een schuilstal mag bouwen is het natuurlijk wel fijn Haha!

Btw, ik wist niet dat jij zo dichtbij woont Tong uitsteken

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:34

Best een trieste buurman! Leuke paardjes heb je trouwens! (spiekte even in je profiel..) Die dierenbeschermingsdierenarts komt vast wel eens schokkendere praktijken tegen dan een paar natgeregende binken Knipoog

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:37

oooohhh, wat zièn je paardjes er slècht uit!!!!! nou, dáár had ik ook de dierenbescherming op afgestuurd, zeker weten!! alleen, ik zou ze dan in beslag hebben laten nemen, om ze lekker bij mij te parkeren!!!!! Haha! Haha! Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:42

gijsenkim schreef:
zo zie je maar weer

Wie een kuil graaft voor een ander.......... leuk he dat die oude spreekwoorden toch nog steeds uitkomen


en gelden *LOL*

Dag lieve mama...

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:49

hehe heerlijk zo'n buurman Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:10

Haha wat een cool verhaal zeg! Lekker voor hem hihihaahaha! Lachen

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:19

Moet je wel uitkijken dat je zijn zonnetje niet belemmert met je nieuwe schuilstalletje Haha!
Of dat er blaadjes vanaf jouw schuilstaldakje zijn tuintje inwaaien.
En natuurlijk geen stinkhout gebruiken....

Voor die man ook een voordeel dus, heeft die eindelijk weer eens iets nieuws om over te zeuren *LOL*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:52

Superverhaal! Je hebt helemaal gelijk, met wie een kuil graaft voor een ander flikkert er zelf in *LOL* Echt leuk om dit eens te lezen, brengt weer een glimlach op m'n gezicht. Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:54

*lacht zich kapot* Ge-wel-dig! *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:43

Wat een ontzettend leuk stel paarden heb jij! (zag je profiel)
Heeft wel wat vind ik zo'n bonte. Bij ons op stal staat er ook een (n grote ca 1.72) genaamd Picasso. Komt uit Polen geloof ik.

En je buurman is een sufkop! haha
Ik hoop dat je snel die schuilplek mag neerzetten.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:10

Tja, wat zal ik zeggen, ik woon hier alweer ruim 15 jaar en heb het hier erg naar m´n zin, maar idd... je hebt er hier soms wel ongelofelijke z**kerds tussen zitten, van die lui die de hele dag aan het zoeken zijn naar iets waar ze de medemens (buren) mee dwars kunnen zitten. Meestal zijn het wat oudere mensen die gewoon écht niets anders meer te doen hebben en blijkbaar denken door "over-precies" te zijn, hun leven aangenamer te kunnen maken Scheve mond !
In dit geval is het iid vette humor, dat "der Schuss nach hinten los gegangen ist" *LOL* !"
Ik hoop voor je dat je binnenkort je schuilstalletje kan gaan bouwen Haha! !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 07:56

Ik moet eerlijk toegeven, dat ik wel even stond te trillen op mijn benen, ik had echt zoiets van: De dierenbescherming !!??!!... BIJ MIJ !!???!! Maar goed, ik weet dat mijn paardjes gewoon hartstikke goed verzorgd worden, maar op zo'n moment ga je even aan alles twijfelen en zo'n vent komt natuurlijk net op een moment dat de paarden nog nat van de regen zijn en lekker in de modder lopen te banjeren en dat ik nog met de stallen bezig was, dus ja, het zag er nog niet echt picobello uit..

Citaat:
van die lui die de hele dag aan het zoeken zijn naar iets waar ze de medemens (buren) mee dwars kunnen zitten. Meestal zijn het wat oudere mensen die gewoon écht niets anders meer te doen hebben en blijkbaar denken door "over-precies" te zijn, hun leven aangenamer te kunnen maken !


Goeie profielschets !!!!

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 08:34

Lekker he! Vanje buren moet je het maar hebben! Wij hebben ook zo'n Jan-Joker naast ons wonen. Is die van jou al een beetje op leeftijd of kun je er nog jaren van genieten? Toevallig trouwens, ik ben ook dierenarts-assistente. Zou het aan het beroep liggen???

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 08:37

hmmz..... van je buren moet je het maar hebben zeg Scheve mond
maarja deze keer is het dan wel juist beter dat hij geklaagd heeft Haha!
maar ik zou idd maar uitkijken dat hij nu niet weer over je schuilstalletje gaat klagen Haha!
hij moet blij zijn dat jij niet eens over hem gaat klagen,of doe je dat al? Tong uitsteken

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 08:41

Let op, nu gaat de buurman tegenwerken als jij daar een schuilplek wilt bouwen want dat moet dan zogenaamd 50 meter vanaf zijn erf zijn of zo.

De hond is de betere mens

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 10:53

Ik heb net de gemeente gebeld, zegt die beamte: o, hallo, ik had net je buurman aan de telefoon, die zei dat de dierenbescherming had gezegd dat mijn paarden 24 uur per dag buiten in de regen staan zonder beschutting en dat ze nooit eten kregen en dat ze in een stinkende paddock staan Verward . Gelukkig hebben wij (en onze buurman) intussen al zo vaak contact met deze beamte gehad en is hij al zo vaak bij ons langs geweest dat hij wel weet hoe de vork echt in de steel zit. Dus hij moest wel een beetje lachen. Een vergunning voor een schuilhok zit er echter ws niet in, helaas. Op aanraden van een beamte heb ik nog naar de overkoepelende gemeente man gebeld om te vragen wat ik nou precies wel en niet mag op mijn grondstuk. Tja, paarden houden mag ik, officieel zou ik te weinig grond hebben voor 2 paarden en een pony (officiele richtlijn zou 2500m2 per paard zijn, ik heb in totaal ca. 4000m2. Lijkt mij toch zat). Mesthoop heb ik een vrgunning voor. Tja, de stank, ik kan mijn paarden toch moeilijk verbieden te plassen als ze buiten staan (de mest haal ik al elke dag uit de paddock). Ik probeer het "bau-amt" nog te pakken te krijgen om toch nog te proberen een vergunning te krijgen voor het schuilhok.
De enige andere oplossing die mijn vriend en ik zien: tussen de stallen en de paddock ligt nog zo'n 20 meter tuin. Als we gewoon afrastering plaatsen tussen de paddock en die stal, krijgen we een soort open stal idee. Maar ja, dan staan de paarden dus nog dichter bij huis (en "stinken" dus nog meer). Dat zal buurman niet leuk vinden Extreme duivel

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:59

Nou en? Die buurman heeft zelf aanleiding ertoe gegeven. En als jij volgens de regels handelt, kan de buurman ondanks die "stank" jullie niets maken. Dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

De hond is de betere mens

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:06

Ik had er obverheen gelezen, maar je hebt toch ook al een stal waar ze naar ik aanneem in staan als het slecht weer is? Waarom dan bij je paddock nog een schuil-plek? Bij ons in de wei is ook geen schuilmogelijkheid. Als het te warm/koud of nat is zetten we ze gewoon binnen. (en warme zomerdagen s'nachts buiten)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:46

Ja, dat begrijp ik inderdaad ook niet Don. De paarden staan toch 's nachts op stal? paarden die 'snachts op stal staan hebben doorgaans geen schuilhok in de wei. Zelfs niet als ze 's nachts niet op stal staan in de zomer.

De hond is de betere mens

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:52

geweldig zo'n buurman!!! doet tie nog wat goeds!!

hoe loop je hem voorbij met je neus opgestoken wat een zeurpiet
moet tie niet al naar het bejaardhuis ofzo...???!!

ik zou toch ook eens bij hem kijken of tie iets fouts heeft en dan
ook een instantie op zn dak sturen is altijd grappig!!!

succes met zo'n man

groetjes Dunja


Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 13:39

Citaat:
hoe loop je hem voorbij met je neus opgestoken wat een zeurpiet
moet tie niet al naar het bejaardhuis ofzo...???!!


Ik groet meestal overdreven vriendelijk, op zo'n manier dat hij het bijna niet kan maken om niet terug te groeten. Als ik niets zeg, zegt hij ook niets. Hij is al wel wat ouder, ik denk ergens rond de 60, maar hij oogt nog heel gezond Schijnheilig

Citaat:
je hebt toch ook al een stal waar ze naar ik aanneem in staan als het slecht weer is? Waarom dan bij je paddock nog een schuil-plek?


Tja, 's zomers staan de paarden bij normaal weer lekker dag en nacht buiten (overdag op de wei, 's nachts in de paddock) en nu het slechter weer wordt staan ze 's nachts vanf ca. 19.00 uur op stal en staan ze overdag vanaf ca. 08.00 uur in de paddock. (beetje afhankelijk van mijn werktijden) Als ik thuis ben en het wordt echt ***weer dan haal ik ze natuurlijk wel binnen, maar als ik aan het werk ben, dan hebben ze pech gehad en moeten ze gewoon buiten blijven staan. Overigens haal ik ze echt niet naar binnen bij elk buitje hoor, alleen als het echt maar door blijft gieten ofzo. Tussen de paddock en de stallen ligt nog een stuk tuin, dus de paarden kunnen niet zelfstandig naar binnen en buiten lopen.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, FCSA, IASCrawler, JornaR, Mark0919, MirjamRobin, Pellelilly, wend2009 en 29 bezoekers