Wie kent Baikals??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Wie kent Baikals??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 11:06

Ik heb het een tijd geleden al geprobeerd hier, maar niemand die m kende, er zijn nu veel nieuwe mensen bij gekomen, dus kan t nog een keer proberen!
Ik heb 4 jaar lang een paard verzorgd op de manege, in t begin was ie super lief bij iedereen, maar hij begon steeds meer te klieren, en veel mensen vielen ervan af. Op een gegeven moment liep ie alleen nog maar bij mij en 2 andere mensen in de les, dus ja, manege eigenaars kennende hebben ze daar niks aan, dus verkopen maar!! Boos!
Achteraf gezien denk ik dat ie gewoon pijn heeft gehad, hij vond er allemaal niks aan enzo. Maar goed, ik was 16 toen ie verkocht werd.. ik dacht toen nog niet zo. Hij is op 15 februari 2002 verkocht naar een handelaar in Lunteren, ik heb toen nog wel contact gehad met die mensen en ze twijfelden of ze m misschien zelf zouden houden. Ik ben toen echt zo dom geweest dat ik m niet hebt gekocht, maar ja ik was 16, mn ouders stonden er niet achter, en waar moest ik t geld vandaan halen? Ik voel me daar nog steeds zo schuldig over!!! Verdrietig Ik zou m nu kunnen kopen ookal heb ik een ander paard samen met mn ouders en zusje, maar ja de vraag is, waar is ie??
Ik heb die handelaar een paar maanden nada ie verkocht was gebeld en toen deden ze heel vaag, de dochter zei dat ie daar in de buurt stond, dr vader zei dat ie via via naar het buitenland was verkocht. Ze wilden me niet t adres geven van degene aan wie zij m hadden verkocht. Dus ja verder kwam ik niet toen...
Ik weet gewoon niet wat ik moet denken, ik hoop zo dat ik m ooit nog s terug zie, dat ie het heel goed heeft en weer vrolijk is, of dat als ie het niet goed heeft ik m dan kan kopen. Maar ik vrees ook t ergste als ie naar t buitenland is.. ik durf daar niet aan te denken.
Ik heb een paar keer op t punt gestaan om naar die handelaar te gaan waar ie aan is verkocht, maar ik durf niet.. bang dat ze me niks willen vertellen, dat ze niet weten waar die is, ik weet t niet.. Ik denk dat ik geen woord meer kan uitbrengen als ik bij hun voor de deur sta.

Maar goed even wat over Baikals zelf:
Hij komt uit letland, is geboren in 1989 (is nu dus 14) Hij heeft papieren, maar dat is allemaal lets dus daar word ik niet wijzer uit..
Hij is ongeveer 1.80 groot, heeft links achter een wit voetje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:55

Probeer de papieren te laten vertalen desnoods bij een lets vertaalbureau.
heeft een meisje bij ons gedaan met Poolse papieren en is veel wijzer geworden.

o maar jij hebt het paard niet dus jij heb ook geen papieren,.

staat hij niet ergens in een stamboek??

succes ermee

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 13:58

Ja ik heb een copy van de papieren, ik heb t wel een beetje vertaald maar er staat gewoon waar ie geboren is, welk jaar, zn kleur, zn ouders enzo. Maar niet de eigenaar, daar staat niks over, ik zou ook niet weten of ie in een stamboek ingeschreven staat..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 17:20

up

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:34

Misschien dat je alsnog die gegevens van de papieren hier kan plaatsen,helaas herken ik het paardje niet.

- Offline -

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:50

als het "gewoon" in het cyrillisch alfabet is, wil ik wel kijken of ik er wijzer uit kan worden???

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 09:37

Dankje, maar ik vraag me af of ik daar iets mee kan? Ik heb t al een beetje vertaald allemaal maar wat kan ik er wijzer uit worden als t helemaal vertaald is? Als ie al bij een stamboek ingeschreven staat, dan is dat toch een stamboek uit letland? En mensen hier in nederland gaan dan toch niet helemaal doorgeven wie nu de eigenaar is, zeker niet als t via een handelaar is gegaan? Toch?
Of denk je er nog iets anders uit te kunnen halen?

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:15

SmithsGirl schreef:
als het "gewoon" in het cyrillisch alfabet is, wil ik wel kijken of ik er wijzer uit kan worden???


ik ken het helaas niet meer vroeger nog les van me pa erin gehad maar
echt alles kwijt!!!

groetjes Dunja

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:30

Misschien een rare vraag maar wie is volgens het papier zijn moeder en sinds wanneer is hij in nl?

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 14:23

Euhm zn ouders zijn Malva & figaro, weet niet wie moeder is maar ik denk Malva, omdat figaro nog een nr achter zn naam heeft, en die dus misschien bekender is. Maar kan ook omgekeerd zijn!
En hij is denk ik sinds euhm 1996/97 in nederland, maar dat weet ik niet zeker. Hij is toen gekocht door de manege en ze wisten niks van m, dus ik denk dat hij toen uit letland is gekomen..

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:22

Oke! Wij hebben nl een merrie van 25 op stal staan ook uit letland. Die is al wel een jaar of 13 in nl geloof ik. Haar vader heet Baikals. Hij is dus vernoemd naar een hengst.

Je kunt de papieren ook laten vertalen etc. Het meisje bij ons op stal heeft zelfs contact met de oude eigenaren in Letland en ook foto's van dat de merrie een jaar of 4/5 was!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 15:48

Maar dan nog een keer mijn vraag.. hoe kom ik achter namen/eigenaren als die er helemaal niet op staan??

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:04

Aramat schreef:
Ik heb een paar keer op t punt gestaan om naar die handelaar te gaan waar ie aan is verkocht, maar ik durf niet.. bang dat ze me niks willen vertellen, dat ze niet weten waar die is, ik weet t niet.. Ik denk dat ik geen woord meer kan uitbrengen als ik bij hun voor de deur sta.


is dat diezelfde 'handelaar'als waar jullie gamble vandaan hebben ? (heb je iets met letlandse paarden ? Haha! ) en zo ja, dan zal hij toch wel aardig zijn als hij weet dat jullie gamble daar hebben gekocht ?

Anders als ik weer fit en gezond ben wil ik met alle liefde daar een keer naartoe rijden met je hoor, no problem !!!! Samen sta je sterker, al is het maar voor je gevoel.!!!!

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:07

Ik denk dat ik weet van wie Van Delden Baikals heeft gekocht. Daar kocht hij destijds wel vaker paarden van. Die handelaar haalt heel veel paarden uit Letland. Hij heeft ook vaak voor een paar maanden een stalmeisje uit Letland (soort uitwisseling...) Zij werkt dan normaliter op de stal waar de paarden vandaan komen..
Ik kan jou wel zijn naam PB-en maar ik ben bang dat je er dan niet achter komt waar hij nu is.. misschien wel meer van zijn verleden..

Ik hoor het wel als je het wil weten..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 16:15

IngridM"]
is dat diezelfde 'handelaar'als waar jullie gamble vandaan hebben ? (heb je iets met letlandse paarden ? Haha! ) en zo ja, dan zal hij toch wel aardig zijn als hij weet dat jullie gamble daar hebben gekocht ?

Anders als ik weer fit en gezond ben wil ik met alle liefde daar een keer naartoe rijden met je hoor, no problem !!!! Samen sta je sterker, al is het maar voor je gevoel.!!!!
[/quote]

Nope, is niet dezelfde helaas.. En bedankt voor je aanbod Lachen

[quote="Loena schreef:
Ik denk dat ik weet van wie Van Delden Baikals heeft gekocht. Daar kocht hij destijds wel vaker paarden van. Die handelaar haalt heel veel paarden uit Letland. Hij heeft ook vaak voor een paar maanden een stalmeisje uit Letland (soort uitwisseling...) Zij werkt dan normaliter op de stal waar de paarden vandaan komen..
Ik kan jou wel zijn naam PB-en maar ik ben bang dat je er dan niet achter komt waar hij nu is.. misschien wel meer van zijn verleden..

Ik hoor het wel als je het wil weten..


Ja van delden heeft wel s gezegd van wie hij m heeft gekocht, ik kan t nog wel aan m vragen maar ik kom daar toch niet verder mee... Eigenlijk wil ik zn verleden aan de ene kant ook liever niet weten, omdat ik toch rare verhalen hoor over de handel uit letland enzo! Maar bedankt..

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:37

sorry ik ken hem niet
ja's wel rot ja als je lievelingspaard verkocht wordt ik weet er alles van eg gewoon super vervelend.

nouja succes -xxxxx- suuske

As many know horses will gallop, in to our hearts forever

**Karina en Esther ik zal jullie nooit vergeten**

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 14:49

dankje..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 11:36

Schop

ILOVETARO
Berichten: 202
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wie kent Baikals??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:48

Jeetje Baikals

Wat is bokt.nl toch goed, ik vind hier alle oude
manege paarden, en die ik ooit gekend heb allemaal
terug Baikals was altijd zo`n lief paardje ...
zo groot, en zo`n lief koppiej Me moeder
en ik konden uren naar hem kijken, en lief
dat hij was ! ik zou ook graag willen weten waar
hij is, en graag meer foto`s willen hebben
als je dat hebt ! , de foto`s doen het niet
bij mij als je meer info hebt ! wil
je me aljeblieft P.B en !!

heel veel sterkte ermee ....


Baikals

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Wie kent Baikals??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:40

Holy, dit is een antiek topic!

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:47

En daarom een slotje.

Op de hoogte blijven van mijn rondzwervingen als fotograafje:
Join via deze link


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Exorcizamus, haffjechip, Laj1, Rupser, tienus63 en 132 bezoekers