hoe rijdt jij swinters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe/ waar rijdt jij swinters?

ik heb een binnenbak tot mn beschikking
27 (18%)
wissel af met binnen en buitenbak
10 (6%)
zoals hierboven, binnen en buitenbak en rijdt buitenritten
25 (17%)
ik rijdt alleen buitenritten
8 (5%)
ik longeer alleen
Geen stemmen
ik men!
1 (0%)
ik rijd in een buitenbak van slechte kwaliteit
13 (9%)
ik rijd alleen in een buitenbak van goede kwaliteit(bv all weather)
12 (8%)
ik wissel het rijden af in een buitenbak en buitenritten
47 (32%)

Totaal aantal stemmen: 143


Anoniem

hoe rijdt jij swinters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:23

Hou berijdt jij je paard in de winter als het weer wat slechter wordt? heb je het zo luxe dat je een binnebak tot je beschikking hebt, wissel je dat weer af met een buitenbak of buitenrit? Of geef je je paard een winterstop?
Ik ben wel benieuwd, of longeer je meer!


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:24

ik heb binnenbak, buitenbak, all-weather (3 bakken dus, een keer 20x40, 60x20, 80x60), graspiste en wandelen tot de mogelijkheden.
Laatst bijgewerkt door ponyzotje op 07-10-03 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Enya - Daya :-)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:25

Ik heb voor de derde optie gekozen.

Zodra de grond bevroren is rij ik alleen nog maar in de binnenbak op de manege (5 min met trailer) ook als de bak een waterbak is geworden wordt het binnenbak, anders probeer ik toch zoveel mogelijk in de bak/springwei en buitenritten te rijden!


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:25

Ik doe er alles mee als het nog niet vriest, longeren rijden etc.
als het echt vriest kunnen we de binnenbak van een pensionstal afhuren en als het niet vriest kan ik nog gewoon in de bak van de club terecht.
Buitenritten maak ik altijd, ook als het vriest.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:36

Ik heb voor optie 3 gekozen...
ik heb een binnnebak helemaal nieuw nog hahah manege staat er nog geen jaar... en een buitenbak en kan goed buitenrijden..

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:41

Ik heb een binnenbak tot mijn beschikking dus rijd vrijwel altijd in de binnenbak. Als de buitenbak goed is dan rijd ik daar in, mits het droog is. Maar als de buitenbak erg nat is word ie erg zwaar dus rijd liever binnen!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:51

Ik kan altijd binnen rijden. Maar gelukkig hebben we ook een super goede buitenbodem. In de week-einden rij ik vaak buiten als het even kan.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:52

Helaas geen binnenbak aanwezig hier!

Ik heb voor de laatste optie gekozen, alleen klopt die niet helemaal. Nic word ook nog gelongeert (nu ong. 1 a 2x per week, 's winter mischien wel vaker)

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:52

sinds afgelopen woensdag sta ik bij een pensionstal met eigen binnenbak. Haha! Daar zal ik dus wel veel te vinden zijn. Met mooi weer rijd ik (waarschijnlijk) gewoon buiten. Net zo lekker.

wel longeer ik 's winters meer, omdat ik rugproblemen heb en die zijn 's winters duidelijker aanwezig ...


anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:57

Ik heb geen binnenbak tot mijn beschikking, dus ik rijd in de winter niet echt serieus, omdat de bak best wel van slechte kwaliteit is( zwembad Knipoog ) Maar ik maak wel veel buitenritten, ga longeren of ga soms naar een binnenbak (sowiezo 1x perweek ponyclub, en soms vaker als het echt de hele tijd slecht weer is en alles bevroren is.)

~And all our moments, good and bad forever in my head~
~wish we could go back just once and laugh at things we said~

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:00

Als het even kan in de buitenbak, anders binnen. Buitenrit kan ook, maar daar is doordeweeks geen gelegenheid voor ('s avonds, donker).

Nulla tenaci invia est via

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:01

Mijn optie staat er niet bij Lachen

Ik rij op een draftrainingsbaan, die alleen maar niet berijdbaar is wanneer er een laag sneeuw ligt, de enige keer dat wij uitwijken naar de binnenbak. Onze 20*60 buitenbak is ook meestal wel goed berijdbaar, maar de drafbaan dus echt altijd.

Extremely rare and Beyond Compare

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:04

ik heb een 20x40 buitenbak, waarin ik rijd&longeer, gaat goed, zelf als het behoorlijk regent.

heb wel 3x per week les in een binnenbak en als er mensen mee gaan buitenrijden, ga ik mee en rij ik dus ook buiten in t bos.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:17

ik wissel het rijden af in een buitenbak en buitenritten

En het hangt maar van mijn bui af wat we dan precies gaan doen Haha!

Dag lieve mama...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:18

Ik heb per pony 1x in de week priveles binnen, en een keer clubles(Wissel ik af per pony) maar over t algemeen buiten, in een gedraineerde bak.Die er nu dus nog netjes bijligt, alleen rot als de beek te hoog gaat stijgen, dan loopt t er niet uit, want dan zit de buis in t water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:27

Margreet schreef:
Als het even kan in de buitenbak, anders binnen. Buitenrit kan ook, maar daar is doordeweeks geen gelegenheid voor ('s avonds, donker).


dat probleem heb ik ook dus ben je aangewezen op een bak...gelukkig hebben wij een all weather bak da's wel fijn vooral als het vriest dan kan je gewoon nog rijden, zo heb ik van de winter op een stal gestaan waar we niet konden rijden sávonds omdat het vroor...dan ben je uitgepiept voor een tijdje als het vriezen ook nog aanhoudt, en dan een buitenrit maken is ook weer niet echt ontspannend op een fris paard, vindt ik dan.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:27

Als het echt snertweer is en/of de grond is bevroren rijd ik in de binnenbak. Als het weer het toelaat rijd ik in de buitenbak en soms een buitenritje.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:30

Bijna niet. En enkel buiten ritjes. Heb geen bak en Dennis heeft een teddyberen vacht die niet droog te krijgen is. Dus hij heeft eigenlijk gewoon vakantie.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:30

Ik heb aangegeven binnenbak, buitenbak en buitenritten afwisselend, maar als het twee weken achter elkaar rotweer is, dan rijdt ik dus echt twee weken achter elkaar binnen. We hebben twee binnenbakken, dus waarom zou je moeilijk doen?
De buitenbak gebruik ik alleen als hij niet blank staat en als het niet al te hard waait, met Jip ga ik ook wel eens naar buiten als het wel waait of zachtjes regent, kortom, wat ik doe is toch vooral afhankelijk van het weer.
Ik rijdt iig niet anders dan in de zomer.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:35

Ik rijd buitenritten.
Dit is omdat ik geen bak tot mijn beschikking heb. Z'n half uur tot drie kwartier rijden, te paard, ligt mijn rijvereniging. Dit is ook alleen een buitenbak. Hier rij ik ook 2 of 3 keer per week.
Overigens gebruik ik de buitenritten soms ook om te dressuren met mijn paard.

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:39

Als het even kan rijd ik in de buitenbak, maar is het glad buiten en/of staat de bak blank dan rijd ik binnen. Buitenritten maak ik overigens in elk soort weer (tenzij het door ijs en gladheid echt onmogelijk is)
Vanmiddag ben ik ook gewoon een buitenrit gaan maken, heerlijk uitgewaait en natgeregend Clown

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:43

ik ook gewoon in de buitenbak
2rijbroeken aan
Thermossokken aan en daarover nog een paar sokken
een hemd,tshirt en trui!!
Winterjas en sjaal!!!

                    You are the only one I love and you got ripped out of my life...

    animals
    Berichten: 3343
    Geregistreerd: 14-08-03
    Woonplaats: 't Harde

    Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:47

    ik wou dat we een eigen stal en binnen en buiten bak hebben maar ja mijn paarden staan net een paar straten verder!

    Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

    animals
    Berichten: 3343
    Geregistreerd: 14-08-03
    Woonplaats: 't Harde

    Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:47

    mijn ouders hebben wel naar een nieuw huis wezen kijken met stal en buitenbak maar das niet te betalen

    Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

    Escha

    Berichten: 18779
    Geregistreerd: 17-09-02
    Woonplaats: Londen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:48

    tja zo is het leven

                      You are the only one I love and you got ripped out of my life...


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Mediatoolkitbot, Suzysuze en 125 bezoekers