En, zijn ze al geschoren??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

En, zijn ze al geschoren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 08:50

Ik vroeg me af of er al mensen begonnen waren? Het is nu ongeveer de periode dat veel mensen gaan scheren.
Ik wilde het eigenlijk volgend weekend doen, maar bij gebrek aan tijd word het pas het weekend erna... Scheve mond
Koortje heeft al aardig wat vacht, dus we doen even rustig aan om niet met een zeiknat paard op stal aan te komen na het rijden. Dekentje op is bij ons geen optie, want dan gaan ze de volgende dag met dat zelfde dekentje de wei op..
Maar dat is een andere discussie, ik was alleen maar nieuwsgierig of er al Bokkerspaardjes kaal waren! Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:04

Nee, nog niet. Ik ga volgende week 10 dagen naar de zon en als ik terugkom, zal Imker wel onder het mes moeten Haha! .

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:20

ik ben best vroeg begonnen met dekens, en ik moet zeggen dat ze er nog best goed uitziet!ik denk niet dat mijn merrie geschikt is om te scheren, en daarbij wil ik haar niet in de stress brengen i.v.m dracht

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:36

Nee hij staat nog lekker in zijn blote kont op stal maar wel met haar.
Ik heb het grote voordeel dat hij bijna geen wintervacht ontwikkeld hij heeft het gewoon nooit koud.
Misschien komt dat doordat hij 3 jaar in Polen voor d eopfok gestaan heeft en daar is het toch heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel kouder dan hier

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:48

Nope, na mijn vorige paard elk jaar te moeten scheren, heb ik bij dit paard besloten dat niet weer te gaan doen.
Ze is swinters dan ook heel speciaal lekker zacht, mijn [naam verwijderd] heeft de vacht van een konijntje Lovers

Ik was er vroeg bij dit jaar met de dekens. Resultaat; ze is nog steeds lekker los in haar spieren (voorgaande jaren om deze tijd altijd bevangen) en bijkomend voordeel; hele dunne vacht. Ik hoef gelukkig niet te scheren Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:50

Nou en ik ben benieuwd wanneer onze paarden naar binnen gaan, ze gaan dit jaar voor het eerst in de winter op stal, maar ja de stallen moeten nog gebouwd worden *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:52

Ons beest wordt dit jaar voor de derde achtereenvolgende winter niet geschoren. Hij krijgt sowiezo niet zo'n dikke vacht (droogt vrij snel op na de training) en in het winterseizoen heeft hij tegenwoordig vrijwel geen wedstrijden. Scheren heeft dus niet zo'n zin meer, de vorige twee jaren is het ons goed bevallen op deze manier, dus dit jaar weer.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:42

Ja, ik heb pirelli al geschoren......afgelopen zaterdagmiddag. Jammergenoeg ben ik maar tot de helft gekomen Scheve mond Omdat er bezoek voor de deur stond Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Dat is dus het grote nadeel van paarden aan huis hebben!

Pietje is dus de hele zondag en maandag door gekomen met een ongeschoren buik, een ongeschoren achterbeen en een ongeschoren billenpartij Bloos! Bloos!

Maar dat is dan vervolgens weer het grote voordeel van paarden aan huis: niemand ziet je

Ik denk dat ik de grote klus pas woensdag kan afronden, maar dan wil ik dus niet gestoord worden Boos!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 12:21

Maak er een leuk motiefje van!! Hartje op de kont ofzo! *LOL* Nu heb je de kans nog, doen!!!!!!! Haha!

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:47

Heb m'n penny-de-pony-tijd al achter de rug Cool

Vroeger takelde ik inderdaad m'n bonnies toe met hartjes, sterren en de letter M Bloos! Bloos!

de mmmmmmm van Mariken

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:52

Nee, ik scheer mijn dravers nooit, ze krijgen bijtijds een deken op en houden dan een vrij dunne vacht. Na het werk een half uurtje een zweetdeken op, en ze zijn alweer droog.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:59

Wij scheren ze ook niet. Alleen de paarden die de wedstrijden in gaan, krijgen een deken op. Er wordt hier dus niets geschoren! Haha!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:04

Nou nu nog mijn 3 1/2 jarigen, maar tegen de tijd dat ze in januari op springwedstrijd moeten zal ik ze wel scheren denk ik.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:49

Zorro is zijn wintervachtje idd al weer kwijt, dat rijdt een stuk makkelijker. Hij is sneller op adem en zweet niet meer na....... Hij heeft dit jaar wel zijn "bed"sokken mogen houden, z'n benen heb ik dus niet geschoren maar de rest wel incl. zijn hoofd.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:58

We wachten het nog even af, Okkie word waarschijnlijk pas tegen december aan geschoren, nu valt zijn vacht nl. nog mee.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:16

nope Haha! en dat gebeurd ook niet Knipoog

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:12

Ik wil het voorkomen. Geschoren haflinger is niet zo snel mooi Knipoog
Hij staat nu al met een dikke deken op en het is nu nog te doen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:33

Hoewel het gister takkeweer was, vind ik het nog iets te vroeg. Niemand bij ons op de manege is nog geschoren (van de paarden dan hé). Een vriendin van mij zal daar over een weekje of 2 mee beginnen.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:39

noury is gister geschoren. hij zat nog niet echt dik in de vacht, maar had er al wel last van. ik ben op stal niet de eerste... er zijn al 2 andere paarden geschoren afgelopen zaterdag.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 16:41

Nee bij ons verder ook nog niet..
Een hele hoop mensen hebben al wel dekens opliggen, maar aangezien ik toch ga scheren zie ik het nut van die deken momenteel niet zo in. Dat is dubbelop! En ik ben verder voorstander van zo kort mogelijk dekens op. Ben vaak de eerste op stal die ze in de vroege lente al weer afdoet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:47

Ik heb nog nooit een paard van mij geschoren. Zelfs RAdonja niet, toen ze als een teddybeertje uit de wei kwam. ZE kreeg gewoon een dek op en haar vacht werd toen vanzelf dunner.

Ik vind scheren niet mooi > ze krijgen er zo'n vale muis achtige kleur van.

Overigens ben ik er ook voorstander van om de dekens zo kort mogelijk op te laten hoor. Leg ze ook zo laat mogelijk op.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:49

Jordy wordt over 2 weken geschoren, maar is nu al een een teddybeertje aan het worden. Eigenlijk had ik het nog langer uit willen stellen, maar hij begint er nu al echt last van te krijgen.
Hij heeft wel een deken op nu, maar alleen een dunne ongevoerde regendeken. Hij staat in een stal met uitloop, en het is nu eigenlijk alleen omdat meneer nogal graag buiten in de regen gaat staan en dus iedere keer zeiknat geregend is....

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:57

Pablo wordt ook geschoren waarschijnlijk aan het einde van de maand. Aangezien hij 's avonds na het rijden al weer behoorlijk nat is/blijft. Hij heeft nu nog geen deken op die komt als hij geschoren is.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:45

Er is nog niet geschoren hier. Ben er nog geeneens uit of ik het zelf ga doen. Als ik niemand kan vinden, die het tegen een leuk bedrag wil doen ga ik het zelf doen.
Mijn verzorgpony mag eigenlijk al wel geschoren worden, die zit al flink in de vacht. Maar mijn eigen pony heeft nog volledig zijn zomervacht. En mijn Haflinger die is begonnen met wintervacht maken.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:17

Ik heb de luxe een paard te hebben die niet geschoren hoeft te worden. Ze blijft aardig dun in dr haar. Natuurlijk op de hals iets dikker, maar niet zo dat het echt vervelend wordt.

Toch heeft ze gisteren pas een 'overgangsdeken' opgekregen, dus nog geen winterdek.
Ze stond nog in een binnenstal, maar is gisteren naar een buitenstal gegaan vandaar dat we even gewacht hebben met een deken op doen.