Combinatie baby/paard?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Combinatie baby/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 10:26

Ik heb het idee dat er op Bokt veel moeders met baby's/jonge kinderen zitten dus vandaar de vraag hoe jullie een baby combineren met de zorg voor je paard.

Op 1 november ben ik uitgerekend van de eerste en ik maak me toch af en toe wel een beetje druk over hoe het binnenkort nu allemaal moet met mijn Vasthi erbij.

De winter is natuurlijk zowieso al arbeidsintensiever want ik moet de stal zelf schoonhouden. Rondom de bevalling heb ik gelukkig hulp dus daar hoef ik me niet druk over te maken!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:52

Ik had dezelfde zorgen. Ik heb inderdaad voor en na de bevalling Rio volledig uit handen gegeven. Daarna heb ik een regeling getroffen met iemand op stal dat ik twee dagen haar stal mest en zij 2 dagen mijn stal, dat scheelt weer twee dagen. 1 dag wordt hij door een ander gereden dus ik moet er 4 dagen zelf naar toe. Rio staat wel iedere dag op het land dus hij komt er wel uit op de dagen dat hij door een ander wordt gemest. Ik werk 32 uur en heb afgesproken dat mijn partner uit het werk Joepie ophaalt zodat ik direct uit het werk naar Rio kan. Wel een beetje gestress maar ik zorg dat ik smorgens om half 8 op het werk zit, zodat ik om half 5 klaar ben en direct door kan. op zondag maak ik vaak de groenten (die ik in kan vriezen) klaar, zodat ik door de weeks alleen maar wat aardappeltjes hoe te schillen en direct aan tafel kan dat scheelt weer wat tijd.

Misschien moet je eens nadenken over een bijrijdster? Ik weet niet hoeveel je normaal rijdt en hoeveel je van plan bent om te gaan werken.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:59

Hier een moeder van een baby van nu 4 maanden oud (pffff wat gaat dat snel zeg).
Ik heb dus wel hulp van een stel meiden zodat we samen kunnen rijden.
Ik kan overdag dus bijna niet maar dan ga ik tegen de avond als mijn man thuis is (dat kan nu nog Scheve mond ).
Mijn ponys staan het hele jaar door buiten dus ik zal zometeen in de winter toch voor 2 ochtentjes even oppas moeten zoeken zodat ik toch nog met de paardjes bezig kan.
Ik maakte me voordat ik ging bevallen ook wel een beetje druk om maar het gaat eigenlijk best wel een beetje vanzelf (nou moet ik wel zeggen dat ik geen stallen hoef te mesten en dat ik ponys heb die niet elke dag beweging nodig hebben).
En je zou inderdaad zoals Mobick al zegt zorgen dat je je eten al helemaal hebt klaarstaan voor s'avonds.

Heel veel succes straks met de bevalling. OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:02

Ik heb het eerste jaar niet gereden...... daarna ging het eigenlijk allemaal vanzelf. Sanne ging in de hoek in haar maxicosie en vond dat eigenlijk allemaal wel best.........

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:22

Ik heb mijn paard verkocht toen ik 6 maanden zwanger was Bloos!
Maar dat was meer uit financieel oogpunt. Ik kon het gewoon niet meer opbrengen, omdat ik mijn inkomen kwijt raakte in die tijd.
Ik moet zeggen dat ik het zelfs nu mijn kind naar school gaat, best lastig vind om het allemaal te combineren en dan werk ik nog niet eens Bloos
Maar ik heb de zorg voor mijn kind doordeweek alleen, dus ik kan niet zomaar even weggaan.

Ik ga nu 's ochtends rijden, direct uit naar school brengen fiets ik door naar stal. Dan naar huis even snel douchen en dan moet ik mijn kind alweer ophalen. Gaat allemaal best, maar het is wel een gesjees. Als ze 's middags weer op school is doe ik het één en ander in huis (of zit de hele middag te bokken Haha! ) In de weekeinden besteed ik wel wat meer tijd aan het paard.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:56

Toen Robin net geboren was sliep ze heel erg veel. Ik nam haar in de kinderwagen mee naar stal, parkeerde haar in de kantine met babyfoon (en kachel!) en ging zelf mijn paard bv longeren.

Toen ze eenmaal ging lopen werd het een stuk moeilijker te combineren en was ik afhankelijk van de tijden dat mijn man thuis was. Nu is Robin inmiddels al weer 4 jaar en gaat ze naar de basisschool. Ik heb nu 4 dagen in de week overdag de tijd voor mijn pony!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:01

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de eerste maanden totaal geen behoefte aan de paarden had.Ik had het veel te druk met mijn kind.Het voordeeldat ik had,was dat mijn paarden bij huis staan,dus ik kon tussen de bedrijven door even naar de stal.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:01

gijsenkim schreef:
Ik heb het eerste jaar niet gereden...... daarna ging het eigenlijk allemaal vanzelf. Sanne ging in de hoek in haar maxicosie en vond dat eigenlijk allemaal wel best.........


Ja Grijzekim Knipoog, het gaat op een gegeven moment wel van zelf. Je prioriteiten veranderen dus je wordt er makkelijker in, zowel naar de paarden als naar je kind toe. In het begin is alles nieuw en spannend, later wordt het gewoon en draai je er je hand niet voor om.

En wat leuk, Sanne in de maxicosie in de hoek

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:53

Bijrijdster en stal aan huis. Goeie babyfoon nemen en zorgen voor verlichting in de bak zodat je 's avonds kunt rijden als de kids pitten. Enne 5 minuten huilen worden ze echt niet minder van hoor. Deze zomer heeft de kinderwagen ook regelmatig naast de bak geparkeerd gestaan hoor. En de andere dame van bijna 3 zat dan lekker in de zandbak waar ik haar nog kon zien ook in een speeltuintje met een groot hek erom. Waar een wil is is een weg maar soms is het wel schipperen.

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:44

Ik moet zeggen, het is de afgeliopen jaren wel schipperen en sjeezen geweest, maar ik had absoluut niet zonder paard willen zitten.
Die paar uur alleen voor mezelf en het dier... heerlijk batterij opladen...
Maar ik heb beroep moeten doen op oppas (oma's en opa's maar dat vonden ze allemaal niet erg)
Én ik had een verzorgster, die hem twee keer in de week deed.

Nu heb ik even geen paard, maar die zit wel weer in de planning en straks gaat de jongste naar de basisschool en ik verheug me op alle extra vrije uurtjes die me staan te wachten.

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:44

Mijn zoontje is nu alweer drie jaar *LOL* Toen hij twee weken was zat ik alweer op mijn paard! Ik heb mijn zoontje in mijn eentje dus hij ging altijd gezellig mee. Als ik les had dan hing hij lekker warm in de draagzak op de buik van mijn rij-intructeur .
In het begin lag hij ook wel in zijn maxi cosi op de bakrand, maar dat beviel 'm niet zo. Al heel snel kwam Danielle (Danifur op bokt) bij hem en dat vond hij prachtig! Sindsdien past zij in het weekend op op stal als ik aan het rijden ben; ideaal OK dan! !
Eigenlijk bleek het allemaal wel redelijk vanzelf te gaan, het hebben/rijden van mijn paard en het hebben van Thimo. En nu kan ik dus van alle twee optimaal genieten Lovers
Bij ons op stal past de eigenaresse van de stal ook twee ochtenden op een paar kindjes en dat is echt heel erg gezellig, ze gaan allemaal graag naar haar toe, lekker spelen.
Het is wel zo dat ik voor twee dagen een bijrijdster heb voor mijn paard, dus hoeft Thimo niet elke dag mee naar stal.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:58

ShirleyA schreef:
Als ik les had dan hing hij lekker warm in de draagzak op de buik van mijn rij-intructeur ..

Geweldig *LOL* *LOL*

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:15

Dat vond ik ook ! Thimo is ook erg gek op mijn rij-instructeur, hoe zou dat toch komen Verward

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 21:19

Bedankt voor de reacties, leuk om te horen hoe jullie het allemaal regelen! Wat een creatieve oplossingen hebben sommigen ook gevonden!

Momenteel werk ik niet maar ik wil wel weer 2 a 3 dagen aan de slag gaan na de bevalling.
Naar een bijrijdster ben ik al een tijdje op zoek, die had ik vorig jaar ook (schoonzus), maar zij is meer gaan werken en kan nu nog maar hooguit 1 dag per week en momenteel werkt ze zoveel dat ook dat niet lukt .
Het vinden van een ander gaat helaas niet echt makkelijk.......

Stal aan huis zal helaas niet gaan.....en met de kinderwagen naar stal ook niet want we hebben geen kantine en dat is dus veel te koud. De boerin heeft al wel aangeboden te willen oppassen, maar daar kun je de baby toch ook niet iedere dag door de deur schuiven?

Ik heb het voorlopig maar zo bedacht dat ik de baby 's ochtends rond een uur of 10 meeneem om de paarden buiten te zetten (ook 2 van anderen) en als het kindje dan in de auto rustig is even snel de stal schoon te maken. Een baby mag alleen niet zo heel lang in een maxicosi toch?

's Middags dan mijn moeder (bv. 2 maal per week)/de boerin (bv. 1 maal per week) inschakelen om op te passen zodat ik kan gaan rijden/longeren en dan mag de eigenaar van 1 van de andere paarden die van mij 's avonds op stal zetten. Vasthi krijgt dan gewoon 2 rustdagen door de week, of zou dat teveel zijn?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:29

Prima oplossing, en je zal zien dat straks alles toch op een of andere manier lekker gaat lopen.. Ik had voor Sanne bijvoorbeeld allerlij speelgoed in de auto zodat ze lekker kon spelen in de auto....

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:34

Ik heb geen kinderen maar denk wel veel over na hoe het zou zijn als. Een ding staat voor mij vast. Kinderen komen er niet als ik daarvoor mijn paarden moet opgeven. Dat klinkt misschien egoistisch maar dat is het enige wat ik heb. Mijn enige passie. Ok, ik kan gaan punniken of breien maar wordt ik daar vrolijk van? Nee. Ik ga niet uit, ga niet naar de kroeg, geef mijn geld niet aan andere dingen uit dus die paarden gaan nergens heen. punt NL. Haha!

En ik zou het ook niet fijn vinden voor de kids. Ik zou een slechte moeder zijn denk ik zondermijn passie. Constant verbitterd over het feit dat ik mijn knollen moest opgeven voor kinderen. Ik zou ze dat nooit zichbaar laten merken maar van binnen zou ik wegteren.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:36

daar heb je ook gelijk in hoor........ het is heel belangrijk dat je als moeder zijnde lekker in je vel zit.........

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:38

Vind ik dus ook. Ik stel bijvoorbeeld wel dat ik niet mijn kids vijf dagen per week op de creche wil hebben. Dan kan ik ze net zo goed niet gaan proberen te krijgen. Onze ideaalste situatie zou zijn, ik drie dagen per week werken, Magic 4 dagen en dan hoeven ze maar 1 dag naar de creche. Tenzij ik het meest verdien, dan draaien we het om Haha!. Vooralsnog verdien ik het meest Haha!

Kijk, als ik nou zoveel deed, zoveel gelduitgaf aan andere hobbies, kleren, make up, uitgaan weet ik veel wat. Maar dat doe ik niet. Zelfs vakanties zijn geen noodzaak bij mij. Nou dan ga ik dat ene wat wel noodzaak is niet opgeven.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:39

*ziet opa Raaki met grijze sik al met de kids op zijn rug rondcrossen* Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:43

Fasel schreef:
*ziet opa Raaki met grijze sik al met de kids op zijn rug rondcrossen* Haha!


leuk vooruitzicht he...... Haha! Haha!

ik kan het meest genieten van sanne op gentle

Afbeelding

dit is de toekomst van elke paardrijdende moeder....... kroost op een shet, kan niet uitblijven Knipoog

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:54

Wij hebben de stal aan huis dus dat is ideaal.
Meestal als mijn zoontje van ruim anderhalf zijn middagdutje doet ga ik gauw rijden. Mocht hij nou net gaan huilen als ik begin met rijden dan is er altijd wel iemand op stal die even bij hem kan gaan kijken wat er aan de hand is, en inderdaad 5 minuten huilen is echt niet erg hoor Haha!
Als er niemand op stal is ga ik meestal niet rijden want "stel" dat er iets gebeurd.... voor dat ik een kind had dacht ik daar nooit zo over na maar nu ik een kind heb ben ik wel een heel stuk voorzichtiger...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:02

Verena is nu al 2.5 maand. Ook ik zat na 2 weken alweer op paard. Het is wel eens uitvogelen hoe het moet met rijden. Bij een droge bak gaat ze mee en staat in de wagen onder de overkapping, droog en uit de wind. Met een natte bak en droog weer vraag ik oppas, dan kan ik een buitenrit maken (1 van beide oma's). Met regen rij ik niet. Op het moment moet ik haar dagelijks in en uit het land halen. 's Ochtends gaat Verena mee (in dw wagen of in de auto) en 's avonds ga ik alleen, dan let Marc op.
Op dinsdag en zondag is Marc vrij, en heb ik het ook weer wat makkelijker om te rijden. Sowieso reed ik ook maar 3-4 x per week op haar. Dat probeer ik nu ook vol te houden. Met de regen van afgeloppen dagen lukt dat niet helemaal.

Als ik die foto zie van dat kleintje op de shet dan hoop ik ook zo dat Verena rijden ook leuk gaat vinden! Alleen zou ik niet zo snel een shet kopen. Mijn hart gaat uit naar een Tinker, moet ze wel iets groter voor zijn, maar de eerste lessen zal ze toch op een manege moeten volgen. Gewoon net als ik ben begonnen: op verschillende pony's rijden.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:21

Ach dat is toch een fantastisch gezicht? Hopende dat de kids van paarden gaan houden natuurlijk. Maar dan is een shet echt gewoon super. Moet het wel een miniRaakje zijn Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:18

Gentle is ook niet van mij.... ik leen gentle zo af en toe van Binar zodat Sanne ook eens op een peerd kan.......

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 12:18

Ik heb Thimo (3 jaar) ook vaak op mijn pony Mistral (een Welsh), dat is een super braaf dier! En Thimo geniet echt van het 'rijden', ik mag hem ook niet vast houden, hij wil 'het zelf doen'. Het lijkt me super om, als Thimo nog wat ouder is, samen paard te rijden! OK dan!